Thursday, November 5, 2015

Tips Untuk Suri Rumah Atasi Keletihan.

Rutin seorang surirumah seperti saya, seawal 5.00 pagi saya dah bangun untuk menguruskan persiapan anak-anak dan suami kesekolah seperti menyediakan kelengkapan pakaian, menyediakan sarapan pagi dan bekal untuk anak.

Selepas siap tugasan tu, task seterusnya kat laundary. Syukur ada "anak dara" Jepun sorang yang membantu meringankan beban saya untuk membasuh segala pakaian kotor. Thanks "Miss Panasonic".

Macam mana pula dengan rutin harian anda, para ibu-ibu yang gojes? Mengapa gojes? Kerana anda adalah ibu-ibu pilihan yang diberikan kekuatan untuk menguruskan rumah di samping bekerja dari rumah macam saya, yang tak semua orang mampu melakukannya! Jadi, bagaimana nak mengatasi keletihan melampau menguruskan rumahtangga buat ibu yang bekerja dari rumah?
 

Tips Atasi Keletihan Melampau Menguruskan Rumahtangga dan bekerja dari rumah:

1. Pastikan anda susun jadual waktu supaya tersusun perjalanan harian anda 
Perjalanan hari kita sebenarnya boleh diuruskan dengan baik dengan cara menyediakan jadual waktu. Dengan adanya jadual waktu, kita dapat mengoptimakan pengurusan masa supaya semuanya seimbang antara keluarga dan kerja masing-masing. Eh, daripada kita tak ada jadual waktu, kejap teringat nak sapu sampah, pastu teringat nak layan pelanggan, nak update rekod, tiba-tiba teringat belum masak, kan kucar kacir hidup dan memenatkan? 

2. Berikan anak-anak aktiviti yang boleh mereka buat semasa anda bekerja di tepi anda. 
Sediakan aktiviti untuk anak-anak semasa anda buat kerja sendiri supaya mereka tidak terlalu bergantung kepada anda dan ini akan membantu anda fokus dalam bekerja dan tidak memenatkan badan sendiri.

3. Dapatkan tidur yang berkualiti setiap malam. 
Untuk dapatkan tidur malam yang lena, bersihkan diri sebelum tidur, sebaik-baiknya mandi dengan air panas, tapi jangan terlalu lama mandi malam ya, dan makanlah 4 biji ostematrix yang mengandungi potassium, magnesium dan Vitamin D yang membantu kita tidur lena. (Jangan lupa kunci jam pula ya!) :)

4. Jangan lupa detoks diri
Detoks adalah satu proses pembuangan toksin dari dalam badan yang sangat penting. Jika terlalu banyak toksin di dalam badan, anda akan selalu letih dan kelesuan. Detoks yang cepat dan selamat boleh dilakukan dengan mengambil :
  1. Alfalfa: Detoks lembut yang bagus diambil oleh wanita setiap hari (psstt...ia juag baik untuk keintiman miss V anda )
  2. Herblax : Detoks pada bahagian usus yang membantu melawaskan pembuangan air besar
  3. DTX Complex : Detoks hati yang akan membuang segala toksin-toksin yang masuk ke dalam badan melalui mulut (makan) ataupun hidu (asap pencemaran dan sebagainya)
Bila anda cukup detoks, anda akan lebih bertenaga untuk menjalani kegiatan harian setiap hari! 

5. Supplement pagi 
Kebiasannya sebelum saya menyiapkan sarapan untuk anak-anak dan suami tentu sekali terlebih dahulu saya akan minum ESP soy protein. Protein yang mencukupi di dalam badan, membantu badan untuk lebih bertenaga. 

Saya menyarankan ibu-ibu mengambil ESP kerana kandungan protein yang cukup dengan asid amino yang diperlukan dalam badan mempengaruhi tenaga anda untuk bekerja dengan bertenaga di rumah :)

Bukan itu sahaja anda juga boleh menurunkan berat badan dengan hanya ambil ESP kerana ia memberikan kesan kenyang yang lama. Bonus lain anda mendapat kulit yang cantik dan anjal.
 
Sebagai seorang surirumah saya amat memahami apa yang anda lalui dan masalah-masalah ibu-ibu yang memilih untuk bekerja dari rumah. Dengan kain yang menimbun belum berbasuh, atau sudah berbasuh belum berlipat, rumah berselerak kerana anak-anak setiap masa beraktiviti, keperluan untuk memasak paling kurang 2 kali sehari, belum kira anak nak makan secara tiba-tiba, anda wajib memastikan diri anda kekal bertenaga dan keletihan melampau harus dihapuskan secepat yang mungkin!
 
Jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee, anda boleh menghubungi saya dan layak untuk mendapatk konsultasi secara percuma:-  
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/      
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852

Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive