Thursday, April 7, 2016

Kos Dialisis Buah Pinggang 3 Ribu Sebulan, Mana Nak Cekau Duit?

Pesakit yang mengalami kerosakan buah pinggang mereka perlu menjalani rawatan dialisis bagi menggantikan fungsi buah pinggang yang rosak tu. Tahukah anda berapa agaknya kos untuk buat rawatan dialisis ni?

Kebiasaanya pesakit akan menjalani dialisis sebanyak 3 kali seminggu.Setiap sesi dialisis pesakit perlu membayar sebanyak RM250 sehari, kalau sebulan dah berapa?Jumlahnya mungkin melebihi 3k sebulan, ini mungkin kos yang paling murah dan belum termasuk dengan kos ubat-ubatan lagi.

Ditambah dengan keadaan ekonomi sekarang ni yang semakin mencengkam, faham faham jelah kos sara hidup sekarang, Tapi nak tak nak orang terpaksa juga cuci buah pinggang ni sebab kalau tak buat boleh bawa maut pula.

Kesian juga pada yang mungkin tiada mengambil insuran atau pun kos rawatan ditanggung majikan. Yang tiada sumber pendapatan bagaimana agaknya. Nak cekau duit kat mana? Tambah pula  ianya perlu dilakukan seumur hidup.
vivix rawat buah pinggang rosak

Apakah ia Dialisis?

Buah pinggang kita berfungsi sebagai organ yang mencuci darah dari segala bahan buangan dan lebihan air dalam badan. Apabila buah pinggang kita menghadapi masalah iaitu tidak dapat menjalankan fungsinya, maka masa inilah seseorang itu perlukan dialisis. Kegagalan membuang potassium dari dalam saluran darah menyebabkan degupan jantung yang tidak normal dan boleh membawa maut.

Apabila darah melalui buah pinggang, ia akan diproses oleh buah pinggang kita dan buah pinggang tahu berapa banyak air yang perlu dikeluarkan dari tubuh sebagai urin dan sebahagiannya disimpan dalam badan. Bijak buah pinggang kita kan? Selebihnya ia akan menapis darah dari segala bahan buangan yang tidak dikehendaki.

Dialisis adalah satu proses menggunakan mesin khas untuk menggantikan tugas buah pinggang. Seksanya bila nikmat ini tidak dapat dinikmati, bayangkan hanya dengan satu buah pinggang yang tidak berfungsi, manusia akan hadapi pelbagai masalah.

Tidak boleh dibiarkan malah terpaksa menggunakan mesin menggantikan tugas buah pinggang. Mesin dialisis ini telah digunakan sejak tahun 1940 an lagi untuk membantu mereka yang ada masalah kerosakan buah pinggang.
buah pinggang rosak

Bagaimana Buah Pinggang Boleh Rosak?

Banyak faktor yang menyebabkan buah pinggang menjadi rosak. Antaranya:
  • kencing manis kronik
  • masalah pada buah pinggang itu sendiri
  • masalah darah tinggi
  • ubat ubatan seperti ubat diuretic
  • kurang minum air
  • ada jangkitan kuman yang menyebabkan kerosakan pada fungsi buah pinggang
  • ubat ubatan seperti Non Steroid Anti Infallmatory (NSAIDs) seperti ibuprofen.
  • antibiotik seperti Garamycin.
Banyaknya faktor-faktor dia, adakah kita ada benda seperti yang tersebut di atas?
Agaknya bagaimana kita nak kenal tanda-tanda yang kita ni ada sakit atau bermasalah pada buah pinggang? Mesti ada tanda-tanda yang boleh kita kenali.

Kenali Tanda Anda Mungkin Menghidap Kegagalan Buah Pinggang

  • kelesuan
  • nafas menjadi pendek
  • bengkak (edema), ataupun sembab
  • keletihan melampau
Patutlah kalau kita tengok orang yang ada masalah buah pinggang biasanya wajahnya pucat tak bermaya kan. Kena jaga betul-betul buah pinggang kita sebelum ianya rosak. Kalau ia berpunca dari sakit kencing manis, maka yang lebih baik adalah kita jaga diri dari terkena kencing manis atau usaha untuk ubatinya –>> rawat kencing manis

Kena tau punca daulu, baru senang nak rawat. Agaknya bagaimana nak rawat masalah buah pinggang ni kan? Kalau sebelah sahaja yang rosak, buah pinggang masih boleh berfungsi tapi lama kelamaan boleh lemah juga. Dan akhirnya terpaksa membat penggantian buah pinggang dengan pembedahan. Kalau boleh memang kita nak elak benda ni.

Resveretrol Bermanfaat Untuk Masalah Buah Pinggang

Kenapa resveretrol dikatakan boleh membantu mereka yang ada masalah buah pinggang? Kajian menunjukkan penggunaan resveretrol boleh menghalang kerosakan buah pinggang yang akan berlaku akibat kencing manis (salah satu punca kegagalan buah pinggang tadi). Apabila masalah diabetes ini diatasi, maka kegagalan buah pinggang dapat dielakkan.

Masalah buah pinggang ini dikaitkan dengan ketidakseimbangan proses oksidatif dan juga pengeluaran antioksidan dalam badan. Bila kekurangan antioksidan, sel-sel akan rosak dan ini mencetuskan kegagalan pada buah pinggang. Juga masalah berpunca dari keradangan yang berlaku yang boleh membawa kepada masalah buah pinggang.

Ingat dua perkara, masalah antioksida tak cukup dan juga keradangan. Resveretrol dikenali sebagai antioksidan paling power (ibu kepada antioksidan) dan juga ia adalah agen anti radang. Penggunaan resveretrol membantu masalah pada buah pinggang ini.

Resveretrol boleh membuang toksin-toksin yang berasal dari ubat ubatan yang merosakkan buah pinggang.
Bagaimana nak dapatkan resveretrol? Ia nya ada dalam vivix. Dan vivix jauh lebih murah dari kos RM3000 sebulan itu. Terlalu jauh lebih murah dari itu.

syukur alhamdulillah turun kuman dalam badannya. 528 turun 276.
Alhamdulillah sis. Jadi macamana? Tak jadi operate la?
Buat masa sekarang tidak. 11hb kena jumpa doktor semula.
Buah pinggang takde masalah. Syukur.


Alhamdulillah ada penurunan...selalu memang naik jer sokmo...Dengan iziNya. Suka dia bila turun
Tak kene dialisiskan?
Lum lagi, itu ari doc suh buat tapak, tapi bila bacaan dan turun, x payah buat...susah kalu dah wat tapak..nak g jalan2 pun dah payah...terbatas. Tak nak la sampai macam tu 

Semoga Vivix dapat membantu Pesakit buah pinggang dan mungkin wajib mengamalkan Vivix Shaklee untuk tahap kesihatan yang optimum. 

Untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order.
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6 
Atau  
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-  
Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/      
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852

0 comments:

Post a Comment