Wednesday, October 19, 2016

Kanser Hodgkin Lymphoma Memusnahkan Diri Sendiri Angkara Resveratrol



Kanser Hodgkin Lymphoma merupakan kanser tisu limfa, tisu limfa terdapat di nodus limfa, limpa, hati, tulang sum-sum dan lain-lain. Punca sakit ini masih belum diketahui dan ia biasa menimpa dikalangan mereka yang berusia dari 15-35 tahun dan 50-70 tahun.

Simptom-simptom kanser Hodgkin Lymphoma ini adalah:

  • sering keletihan
  • demam dan kesejukan yang kerap datang dan pergi
  • gatal-gatal tanpa sebab diseluruh badan
  • hilang nafsu makan
  • berpeluh-peluh diwaktu malam
  • hilang berat badan
  • bengkak yang tidak sakit di bahagian limfa seperti ketiak, leher.
  • hilang berat badan tanpa sebab

Simptom lain yang mungkin berlaku ialah:-

  • batuk, sakit dada atau masalah pernafasan
  • berpeluh berlebih-lebihan
  • sakit dibahagian tulang rusuk kebawah disebabkan oleh hati atau limpa yang bengkak.
  • sakit dinodus limfa selepas minum alkohol
  • kulit menjadi kemerahan
Terdapat beberapa jenis ujian yang akan dijalankan bagi mengesahkan kanser Hodgkin Lymphoma. Biasanya tanda awal kanser ini ialah bengkak dibahagian nodus limfa yang tidak diketahui puncanya. Penyakit ini boleh merebak kebahagian nodus limfa yang lain seperti limpa, hati, tulang sum-sum dan lain-lain

Penyakit ini akan didiagnos selepas membuat biopsi dibahagian tisu yang mungkin sakit. Jika keputusan biopsi dan ujian lain menunjukkan pesakit mengidap Kanser Hodgkin Lymphoma maka banyak lagi ujian yang akan dilakukan untuk mengenalpasti kanser berada ditahap mana dan sejauh mana ia merebak.

Biasanya ujian-ujian berikut akan dilakukan

  • Ujian kimia darah seperti aras protein, ujian fungsi hati, ujian fungsi buah pinggang, dan paras asid urik
  • Biopsi tulang sum-sum (untuk sesetengah kes)
  • Imbasan CT keatas dada, abdomen dan pelvis
  • Complete Blood Count' (CBC) untuk periksa anemia dan kira jumlah darah putih.
  • Imbasan PET

Rawatan yang diberikan pula bergantung kepada beberapa perkara berikut:-

  • Jenis Kanser Hodgkin Lymphoma
  • Kanser tahap berapa (sejah mana sakit telah merebak)
  • Saiz tumor melebihi 10 cm (lebar)
  • Usia pesakit dan pelbagai isu perubatan
  • Faktor lain seperti usia, demam, berpeluh diwaktu malam dan sebagainya
Pesakit akan dirawat menggunakan kemoterapi atau terapi radiasi, Biasanya doktor akan memaklumkan berkenaan rawatan dengan lebih spesifik.

Resveratrol Penyebab Sel Kanser Hodgkin Lymphoma Memusnahkan Diri Sendiri

Terdapat kajian yang dijalankan pada tahun 2012 menunjukkan sel-sel kanser Hodgkin Lymphoma akan memusnahkan diri mereka sendiri apabila diberi resveratrol dose tinggi.

proses apoptosis, pemusnahan sendiri sel
Kajian ini diterbitkan oleh PubMed, US National Library of Medicine National Institute of Health. Hasil kajian ini sedikit sebanyak memberi harapan kepada pesakit kanser Hodgkin Lymphoma untuk terus melawan sakit ini tanpa perlu melalui rawatan kemoterapi yang menyeksakan itu.

Lebih gembira apabila resveratrol terdapat didalam suplemen Shaklee iaitu Vivix, dan jumlah resveratrol didalamnya adalah sangat tinggi.


Resveratrol juga dilaporkan mampu memberi perlindungan dan melawan pelbagai kanser lain seperti kanser prostat, paru-paru, kanser yang berkaitan dengan alkohol dan lain-lain.

OKTOBER 2016: TESTIMONI 18: SAADIAH ARBAIN

ANAK SAYA SEMBUH DARI KANSER HODGKIN LYMPHOMA PERINGKAT 4 SETELAH AMALKAN VIVIX

Ini kisah anak saya. Anak saya disahkan mengidap kanser Hodgkins Lymphoma stage 4 pada usia 10 tahun. Beliau telah sembuh sepenuhnya setelah mengambil Vivix Shaklee.

Pada usia 10 tahun anak saya selalu mengadu sakit belakang. Saya dan suami menyangkakan kemungkinan jatuh basikal atau jatuh masa bermain.

Sakitnya semakin kerap. Kami bawa ke klinik dan kadang-kadang ke hospital. Di hospital doktor check ala kadar dan bekalkan Paracetamol sebagai ubat tahan sakit. Biasa la bila makan ubat sakitnya reda. Lepas tu datang balik.

Doktor pun tak dapat detect penyakit ank saya. Sampai satu masa doktor amik darah bagi tujuan ujian dan dihantar ke makmal darah.

Doktor mengesahkan anak saya ada jangkitan kuman dalam darah. Anak saya menjalani operation kecil untuk mengambil sample di bahagian leher sebelah kiri.

Setelah beberapa hari dapat result, anak saya disuruh rujuk ke HKL. Sampai disana kami terus ke Wad Pedriatik kanak- kanak.

Hati seorang ibu hancur bagai dihiris sembilu apabila doktor Teh Kok Hoi memberi tahu anak saya mengidap penyakit kronik tahap 4 dan terpaksa menjalani rawatan kimoterapi.

Saya dan suami diberi kaunseling supaya tabah menghadapi kemungkinan yang akan berlaku. Suami saya tenang mendengarnya sedangkan saya sudah berbagai-bagai perasaan yang timbul. Takut, cemas dan sedih. Rawatan ini 50-50.

Dari hari itu 20 Julai 2011 bermula episod baru dalam hidup saya. Anak saya di masukan wad KK3 di pedriatik HKL.

Anak saya menjalani rawatan kimoterapi dan perlukan penjagaan yang rapi. Pesakit tidak dibenarkan jumpa orang luar kerana ditakuti jangkitan kuman.

Kami berulang alik ke HKL selama dua tahun. Rawatan kimoterapi selama enam bulan dan masa selebihnya bagi check up susulan.

Setelah tempoh dua tahun anak saya disahkan sihat dari kanser tersebut namun doktor menasihati agar kami jaga pemakanannya kerana ditakuti penyakitnya akan berulang semula.

Yang menyedihkan saya sekarang kos perubatan semakin meningkat. Hospital kerajaan tidak dapat menyediakan kos rawatan bagi penyakit kanser stage 4. Ramai pesakit pergi ke hospital swasta yang menelan belanja yang agak mahal.

Sepanjang anak sakit, dia cepat down dan cepat terasa. Tapi satu yang saya ingat sampai hari ni. Bila doktor suruh cuti setahun dari belajar untuk menjalani rawatan. Dia kata tak nak jadi orang bodoh sebab takut ketinggalan dalam pelajaran. Dia sangat sedih dengan keadaan dirinya.

Justeru itu saya berusaha mencari supplement bagi anak saya. Dari satu supplement ke satu supplement tetapi semua tidak sesuai. Dan akhirnya saya temui Vivix Shaklee.

Alhamdulillah peraturan Allah itu memang cantik. Apabila anak saya memasuki sekolah form 1 di SMAN Lenggong , anak saya ditukarkan ke hospital Ipoh bagi check up seterusnya.

Saya sentiasa bekalkan Vivix buat anak saya. Setelah konsisten ambil Vivix, anak saya disahkan bebas kanser pada 20. 07.2016. Satu berita yang menggembirakan.

Alhamdulillah lepas habis rawatan dia boleh skor balik pelajaran yg tertinggal. Yang paling menggembirakan saya Alhamdulillah periksa I'dadi tahun lepas dia dapat mumtaz.

Sekarang anak saya bisa menjalani kehidupan seperti remaja lain. Belajar dan bermain. Malah anak saya turut menyertai aktiviti lasak di sekolahnya. Saya pun tidak perlu risau akan keadaan anak saya ketika tinggal berjauhan dari keluarga.

Syukur Alhamdullilah. Terima kasih Allah terima kasih Shaklee.


#supermomshakleestory
#myvivixstory
#vivixse 

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order. 
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau
 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda layak mendapat keahlian secara percuma, Postage Percuma, Penjimatan dengan harga Ahli serta Duit Cash sebanyak Rm36.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:
SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/ 
 
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive