Wednesday, April 19, 2017

Kuatkan Sistem Kekebalan Tubuh Pesakit HIV Dan AIDS Dengan Supplement

Apabila seseorang itu disahkan menghidap HIV dunia terasa seperti gelap. Masa depan terasa kelam, sebahagian daripada diri terasa seperti telah mati, sedih, dan banyak lagi perasaan yang bercampur baur. Namun hidup perlu diteruskan. Dengan kajian dan ilmu perubatan yang semakin maju pelbagai rawatan dapat dilakukan bagi membantu pesakit HIV dan AIDS untuk hidup dengan lebih baik.

Kita tahu, HIV berjangkit melalui beberapa cara. Antaranya:

1. Pemindahan darah daripada pesakit HIV 

HIV dipindahkan melalui pertukaran mana-mana cecair badan yang telah dijangkiti oleh HIV. Jangkitan boleh berlaku pada mana-mana peringkat jangkitan/penyakit. Virus HIV boleh didapati pada cecair-cecair seperti darah.

2. Daripada seorang ibu yang mengidap HIV kepada bayinya 

Melalui ibu kepada bayinya semasa kehamilan, kelahiran atau penyusuan.

3. Suntikan jarum penagih dadah yang positif HIV

HIV juga boleh dijangkiti apabila kulit tercedera atau dicucuk menggunakan jarum yang tidak steril picagari, pisau lipat, pisau atau lain-lain alat. Mereka yang menyuntik diri sendiri dengan dadah dengan pengguna-pengguna dadah adalah berisiko tinggi untuk mendapat jangkitan HIV.

4. Hubungan seks dengan penghidap HIV

HIV selalunya dijangkiti melalui seks dengan pasangan yang positif HIV. Ini disebabkan oleh cecair yang bercampur dan virus boleh bertukar, terutama sekali apabila terdapat luka pada tisu-tisu faraj, kecederaan atau jangkitan-jangkitan yang didapati melalui seks (STI).

Ini bermakna, HIV boleh dipindahkan daripada bendalir badan seperti darah, air mani, air mazi ke bahagian anggota tubuh yang terdedah terus ke salur darah. Maksudnya, kalau mana-mana bahagian badan yang luka terdedah atau terkena kepada darah penghidap HIV, maka HIV boleh menjangkiti orang tersebut.

Apakah beza HIV dan AIDS ni? 


HIV (Human Immunodeficiency Virus) adalah virus yang menyerang sel-sel yang mempertahankan sistem imun badan manusia. Apabila HIV sudah berada berada dalam badan manusia, maka ia akan kekal berada di dalam badan manusia. Namun ia takkan bertukar kepada AIDS selagi sistem pertahanan badan berupaya dan BERUSAHA melawan virus HIV ini.

Namun, apabila sistem pertahanan badan semakin berkurangan dan lemah, maka penghidap HIV akan mendapat AIDS. AIDS (Acquired Immune Deficiency Syndrom) adalah keadaan di mana badan mudah diserang dengan pelbagai penyakit. Ini disebabkan sel-sel pertahanan badan semakin musnah, lemah dan tidak berupaya menghalang, mempertahan dan memusnahkan jangkitan-jangkitan penyakit yang lain seperti penyakit TB, jangkitan kulit, dan banyak lagi. Pada tahap ini, pesakit akan berada dalam keadaan yang lemah.

Oleh itu, pada sesiapa yang menghidap HIV, janganlah sesekali berputus asa. Kuatkan sistem imun badan anda, InsyaAllah anda akan mengekalkan kesihatan anda dengan baik.



Gabungan Vivix, Nutriferon dan VitaLea  yang terbaik untuk penghidap HIV


Vivix

Vivix membantu memperkuatkan sel. Vivix memang dihasilkan untuk memperbaiki sel. Ini bermakna sel-sel yang diserang dengan virus HIV akan diperbaiki dan dipulihkan. Bayangkan sel-sel yang mengalami kerosakan setelah diserang virus HIV akan melalui proses pemulihan dan sel-sel tersebut akan lebih bertenaga dan kuat untuk menghadapi serangan virus HIV.

Selain itu, untuk pesakit AIDS yang semakin lemah, Vivix juga membantu mengurangkan protein age yang menyebabkan kerosakan. Sekurang-kurangnya badan akan lebih kuat untuk melawan jangkitan-jangkitan yang menyerang.

Nutriferon

Selalunya pesakit HIV akan dicadangkan untuk mendapatkan suntikan interferon yang sangat mahal untuk melindungi badan. Shaklee berdasarkan 40 tahun penyelidikan telah berjaya menghasilkan Nutriferon, suatu produk interferon semulajadi yang telah dipatenkan untuk membantu menguatkan sistem imun badan untuk melawan serangan virus, serta melindungi tubuh daripada jangkitan-jangkitan luaran yang lain.

3.VITA-LEA

Zinc yang ada dalam vita lea sangat bagus kerana kandungannya membantu meningkatkan penghasilan sel pembunuh semulajadi badan iaitu T-cell. Penghidap-penghidap HIV selalu menjadi lemah kerana pertahanan T-cell di dalam badan semakin lemah. Oleh itu, Zink sangat bagus untuk memperkuatkan sistem pertahanan badan.

Kombinasi ketiga-tiga supplemen ini adalah sangat baik untuk mengekalkan kesihatan penghidap HIV dan AIDS. Walaupun orang kata tiada ubat bagi HIV, tetapi kita hanya manusia. Yang menentukannya adalah Allah SWT. Selagi berupaya, carilah alternatif dan rawatan untuk HIV.

Apabila sel T4 dalam badan dibantu, dikekal dan dipelihara dengan booster Vivix, Nutriferon dan VitaLea, InsyaAllah bilangan sel ini tidak akan berkurangan dan HIV tidak akan bermaharajalela di dalam badan. Sistem pertahanan badan juga akan kuat, InsyaAllah.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Set ini, anda boleh klik link di bawah dan terus order. 
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau

Hubungi saya untuk pembelian dengan harga yang lebih menjimatkan. Dengan setiap pembelian produk Shaklee melalui saya anda layak  untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:

SMS/whatapps: 013-4505852  (Soffiah) 
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
 
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/        

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive