Thursday, August 7, 2014

KENAPA MASIH SETIA DENGAN SHAKLEE?

Kisah Benar Pengguna Shaklee.
Alhamdulillah, 2014 ni tahun ke-8 saya amik Shaklee & tahun ke-4 bergiat secara serius. Kenapa saya masih setia dengan Shaklee dan tak tukar-tukar sejak 4 tahun lepas?

Kali ni saya highlight satu je: KUALITI PRODUK SHAKLEE
Untuk pengetahuan semua, nak keluarkan produk kesihatan dengan kelulusan KKM amat senang. Bukanlah sesenang buat meggi, tapi tak sesusah buat degree. Setakat yang saya tahu tahun lepas (taktau kot tahun ni depa ubah polisi) nak dapat sijil KKM, submit ingredients & mungkin ada few test utk make sure produk tu selamat untuk ditelan (which mungkin tak pitam atau mabuk masa testing tu, saya tak pastilah cemana test tu dibuat).
Saya sendiri pernah dioffer untuk keluarkan produk kesihatan jenama sendiri tp saya taknak. Hehe... Not on my name please...

Tapi Shaklee ni strict. Dia follow pharmaseutical standard, yakni produk2 nya menjalani ujian secara klinikal. Ujian klinikal ni ubat-ubatan je yang kena jalani, sebab nak kena make sure betul2 ubat2 tu berkesan.Nampak tak beza dengan yang di atas tadi?
Neutraseutical = janji selamat ditelan.
Pharmaceutical = berkesan ke atas tujuan tertentu.


Contohnya, ubat sakit jantung mestilah berkesan untuk merawat sakit jantung. paracetamol mesti berkesan utk turunkan suhu badan. Lepas ujian tu baru boleh dipasarkan.
Begitulah Shaklee nak pastikan kualitinya, ia menjalani clinical tests.. boleh refer pada buku panduan produk & buku kecil total wellness, ada list2 study yang dijalankan terhadap2 produk2 Shaklee.
& yang penting, ujian ni tak dibuat oleh Shaklee sendiri, tapi oleh pihak ketiga. so takdelah kejadian tipu result dan sebagainya.

Jujurnya saya tak berani nak cuba produk-produk kesihatan di pasaran. sebab ape? memang diorang claim macam-macam, tapi apa sebenarnya yang di sebaliknya, wallahu`alam sebab takde sebarang study yg boleh dirujuk.

Every year ada saja produk yang ditarik balik kerana mengandungi bahan2 yang terlarang. Nak support produk tempatan pun, takkan sampai nak menganiaya diri sendiri kan... Rasulllah kata, kalau anak dia mencuri pun tetap kena potong tangan, jadi kita kena bersikap adil. (walaupun kita memamg biasanya emosi terlebih, istiqomah dgn amalan rohani insya-Allah smg kita selalu dapat petunjuk & kekuatan...)
Kerana ni juga ramai yg setia dengan Shaklee. Tak payah buat test banding2 rendam epal, kita sendiri dapat rasa kan?

Dipetik dari group IReach Family dari Lyna Noh.
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive