KEISTIMEWAAN SHAKLEE

Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan,Sentiasa Mesra Alam

PELUANG BERSAMA SHAKLEE

Kehidupan yang lebih sihat kepada setiap insan dan kehidupan yang lebih baik kepada sesiapa jua.

SET KURUS TERHEBAT

Kurus, sihat dan cantik bersama shaklee.

SET KULIT CANTIK HALUS DAN GEBU

Sebaik-baik kecantikan dan seelok-elok keindahan ialah akhlak yang mulia.

SET BERSALIN IDAMAN IBU-IBU

Hubungi saya segera dan dapatkan set hebat ini dengan harga yang istimewa

Monday, December 25, 2017

Bengkak Petanda Kanser Tulang




SIK - Kesan bengkak di paha kiri kanak-kanak berusia 6 tahun setelah terjatuh petanda dia disahkan menghidap kanser tulang.

Ibunya, Nor Syuhaida Yahya, 29, dari Kampung Hujung Bandar berkata, paha kiri anak tunggalnya, Muhammad Faris Zaquan Mohd Makhruzi didapati bengkak kira-kira dua bulan lalu.

“Pahanya membengkak dan langsung tak boleh berjalan. Bila tanya, dia kata sebab jatuh lepas main dengan kawan-kawan.

“Bila hantar ke Hospital Sultan Abdul Halim Sungai Petani, doktor sahkan dia diserang kanser tulang,” katanya ketika ditemui di kediamannya, semalam.

Mengulas lanjut, Nor Syuhaida berkata, anaknya didapati berjalan dalam keadaan tidak stabil sebulan sebelum kejadian.

“Sebulan sebelum kejadian, anak dah jalan terhincut-hincut dan kata sakit paha. Tapi waktu tu saya dan suami ingatkan sakit biasa. Ada hikmahnya bila dia jatuh, kalau tak tiada siapa tahu anak hidap kanser tulang,” katanya.

Menurutnya, atas nasihat doktor, persekolahan Muhammad Faris terpaksa ditangguhkan bermula hujung Ogos lalu.

“Doktor nasihat supaya tangguh sekolah dan tak benarkan anak banyak bergerak sebab bimbang tulang rapuh. Dia juga kena pakai topeng di dalam dan luar rumah sebab tak boleh kena asap rokok, sampah serta kenderaan,” katanya.

Nor Syuhaida berkata, anaknya bakal menjalani rawatan kimopot dan kemoterapi pada 24 serta 26 Oktober depan di Hospital Besar Pulau Pinang.

Katanya, sebelum ini pada 14 September dan 5 Oktober, Muhammad Faris telah menjalani pembedahan di paha kiri bagi rawatan tisu tulang termasuk kemoterapi pertama.

Sumber

PUNCA KANSER TULANG

Sehingga kini, punca tanda-tanda awal kanser tulang tidak diketahui semestinya. Doktor berkata bahawa punca penyakit adalah bahawa terdapat kesilapan dalam DNA sel-sel.
Sel-sel DNA membesar dan membahagi dengan cara yang tidak dikawal. Sel-sel ini sentiasa hidup, tidak mati pada masa yang ditetapkan.

Kemudian, sel-sel bermutasi, berkumpul dan membuat massa (tumor) yang boleh menyerang susunan yang berhampiran atau merebak ke bahagian badan yang lain.

Penyakit ini adalah begitu berbahaya kerana ia boleh menyerang kanak-kanak kepada orang dewasa. Dewasa sering disalah tafsir sebagai gejala sakit sendi.

Untuk itu, supaya anda lebih jelas  disini dinyatakan tanda-tanda awal kanser tulang.

KANSER TULANG PRIMER

Kanser tulang primer biasanya berlaku kepada kanak-kanak dan individu bawah 30 tahun. Kanser yang ‘memakan’ tulang akan menyebabkan komposisi tulang kurang padat dan menjadi reput lalu menyebabkan tulang mudah retak.

Mengenai kanser tulang primer ia paling banyak berlaku dalam kalangan kanak-kanak yang berusia lapan hingga 12 tahun.

Ia masih boleh terjadi kepada orang dewasa namun sangat jarang,

Bahagian tulang lutut merupakan antara kawasan yang paling banyak berlaku kanser iaitu kira-kira 60 peratus, diikuti 15 peratus di kawasan punggung, 10 peratus di bahu dan kurang lapan peratus di bahagian rahang.

Antara simptomnya ialah apabila terasa sakit dan bengkak yang semakin membesar pada bahagian tulang yang diserang kanser.

Misalnya, ibu bapa boleh mengesan anak mereka mungkin mendapat kanser tulang dengan melihat terdapat bengkak di bahagian lutut sehingga kanak-kanak itu berasa sakit dan sukar atau bermasalah untuk berjalan.

Bengkak biasanya keras kerana ia berpunca daripada bahagian tulang.

Jika kanser berlaku pada tulang tangan, pesakit mungkin berasa sakit apabila menggunakan lengan tangan ketika melakukan aktiviti menggunakan anggota itu

Bagaimanapun, peluang untuk pesakit kanser tulang primer sembuh lebih cerah jika ia masih berada di tahap pertama atau awal.

KANSER TULANG SEKUNDER

Kanser tulang sekunder pula banyak terjadi kepada orang dewasa dan tua.

Jika tulang belakang retak seperti dalam kes kanser tulang sekunder, keadaan itu boleh menyebabkan saraf tunjang tertekan atau tersepit sekali gus boleh menyebabkan lumpuh.

Kanser tulang sekunder pula banyak berlaku pada bahagian tulang belakang, tulang rusuk dan tengkorak.

Ia biasanya dianggap sebagai kanser tahap empat kerana kanser telah merebak daripada satu bahagian lain ke tulang.
 

Kanser tulang primer dan kanser tulang sekunder mempunyai perbezaan karakter dan doktor membezakannya dengan karakter tersebut.

Jika imbasan sinar-X pada tulang menghasilkan imej seperti sinar matahari pada tempat kanser, itu menandakan kanser tulang primer.

Sementara kanser tulang sekunder pula akan menunjukkan gambaran tulang hancur atau berlubang-lubang dengan kesan seperti digigit atau dimakan

5 TANDA-TANDA AWAL KANSER TULANG

1. Sakit

Seseorang yang mengalami sakit tulang, akan merasa sakit di bahagian tulang.Keadaan ini akan mungkin kronik apabila anda melakukan sukan atau waktu malam.

Manakala kanak-kanak, gejala-gejala seperti keseleo ditunjukkan yang sangat kronik.

Jika anak anda mempunyai sakit dalam tulang dan tidak akan hilang sehingga tengah malam, cara terbaik adalah segerakan diperiksa oleh doktor.

2. Bengkak

Bengkak mungkin tidak muncul sehingga penyebaran tumor keseluruhan. Biasanya, bengkak berlaku di kawasan tulang kanser dan kemerahan. Apabila penyakit ini menyerang sendi, jadi sendi anda akan sukar untuk dipindahkan.

3. Sukar Untuk Bergerak

Kanser tulang akan menjadilan pesakit sukar untuk bergerak. Keadaan ini akan menjejaskan pergerakan semua anggota badan. Kesan sampingan tulang dibelenggu, iaitu di kaki, mungkin anda akan tempang apabila berjalan.

Apabila kanser menyerang tulang belakang, apabila anda menekan saraf, anda akan berasa seram sejuk kebas dan seksyen kaki.

4. Patah

Kanser tulang menyebabkan tulang menjadi lemah dan rapuh. Dalam keadaan yang kronik walaupun hanya jatuh biasa atau kecederaan kecil sahaja boleh menyebabkan tulang menjadi patah.Keadaan ini juga dikenali sebagai keretakan patologi.

5. Tanda-Tanda Lain

Biasanya anda akan mengalami keletihan, demam, berpeluh dan kehilangan berat badan.

Jika anda mengalami sakit tulang yang tidak sembuh dalam masa beberapa minggu tanpa apa-apa sebab, anda perlu segera periksa dengan pakar tulang (pakar ortopedik).

DIAGNOSA

Sejarah pesakit yang terperinci , pemeriksaan fizikal pesakit yang menyeluruh berserta ujian makmal tertentu seperti x ray, ‘bone scan’ dan biopsy tulang (pembedahan kecil untuk mengambil tisu tulang dan di periksa di makmal) adalah mencukupi untuk mendiagnosa kanser tulang.

RAWATAN BIASA

Dengan wujudnya rawatan kemoterapi (ubat anti kanser) yang terkini , ujian makmal tertentu , rawatan radioterapi (sinar x yang digunakan untuk membunuh sel kanser) dan teknik pembedahan yang terkini , kebanyakan kanser tulang primer dan sekunder boleh dirawat.

Rawatan kanser tulang sekunder adalah bergantung kepada punca kanser tersebut.

Kebanyakan pesakit yang menghidapi kanser tulang peringkat akhir , tujuan utama rawatan adalah untuk memperbaiki mutu kehidupan dan meringankan gejala-gejala kanser tulang sekunder.

PROSES PENYEMBUHAN

Peluang untuk sembuh adalah semakin baik dan cerah dengan kemajuan ubat-ubat kemoterapi sejak kebelakangan ini.

Peluang untuk sembuh akan bergantung kepada pelbagai faktor yang boleh dibincang dengan pakar bedah ortopedik.

FUNGSI RESVERATROL MELAWAN KANSER

Resveratrol membantu merawat kanser dengan membetulkan DNA sel yang rosak supaya signal sel dapat diproses dengan betul.

Ini akan menyebabkan sel-sel kanser yang rosak ini ‘membunuh diri’ melalui proses apoptosis.

Apabila semakin lama menggunakan resveratrol, sel-sel kanser akan semakin berkurangan dan akhirnya hilang.

Anda boleh teruskan dengan resveratrol walaupun anda sudah bebas kanser kerana khasiat resveratrol sangatlah banyak.

KAJIAN RESVERATROL DALAM VIVIX BANTU MERENCATKAN SEL-SEL KANSER

Menurut https://thetruthaboutcancer.com/resveratrol-supplements-cancer/




Menurut American Cancer Institute, rasveratrol adalah antioksidan yang sangat berkuasa.

Ia mengurangkan pengaktifan NF kappa B, yakni sejenis protin yang dikaitkan dengan pembentukan kanser dalam tubuh.

VIVIX : MINUMAN BOTANI POLIFENOL TERBAIK

Vivix mengandungi resveratrol.

Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!

Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.

Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC .

(Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods )

kanser tulang kecut

PERINGATAN : VIVIX IALAH MAKANAN SIHAT

Perlu diingatkan vivix adalah makanan sihat. Tumbuhan terpilih yang membantu sel sel aktif dan sihat. Bila sel kita sihat, tisu badan kita akan aktif dan terbina dengan cepat.

Oleh sebab itu luka cepat sembuh. Luka lambat sembuh bila kita kurang makan makanan yang sihat, cukup makan tetapi makanan itu belum lengkap nutrisi yang badan kita perlukan untuk proses penyembuhan. 

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order. Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda akan mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya. Dengan setiap pembelian anda layak mendapatkan konsultansi secara percuma: 


SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement 
 
Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk vivix Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.


 

Thursday, December 14, 2017

Cara Hilangkan Jeragat Dengan Cepat Dan Selamat

petua hilangkan jeragat

Jeragat adalah sejenis inflamasi kulit. Secara asasnya, ia terjadi akibat kerosakan sel oleh kesan radikal bebas.

Radikal bebas yang berlebihan menyebabkan penghasilan melanin menjadi tidak normal. Kulit akan bertindakbalas secara semulajadi untuk melawan sinar UV dan menghasilkan pigmen gelap (melanin). Apabila melanin yang dihasilkan terlalu banyak, masalah jeragat akan timbul.

Jeragat akan menebal terutamanya di kulit yang terkena matahari. Ia kemudiannya menjadi semakin kronik apabila berlaku "sunburn". Untuk melawan radikal bebas yang masuk ke dalam tubuh diperlukan antioksidan. Pengambilan makanan Antioksidan dapat membantu hilangkan jeragat dengan cepat dan selamat.

4 Langkah Asas Hilangkan Jeragat Di Muka


Di dalam 4 Langkah Asas ini, terdapat 4 gabungan terhebat dan terbaik untuk menghilangkan pigmentasi dan jeragat di muka iaitu

  1. Produk kaya resveratrol dan polifenol 
  2. Produk kaya omega-6 
  3. Produk kaya Kolagen 
  4. Produk kaya antioksidan

Langkah 1 : Perbaiki Sel Yang Rosak Dengan Vivix


petua hilangkan jeragat

Vivix Lebih Hebat Dari Vitamin C & E . Satu kajian menunjukkan resveratrol yang ada dalam Vivix boleh menghalang lipid peroxidation (sejenis kerosakan sel ) sebanyak 95 % peratus berbanding 57 % oleh vitamin E dan 37 % vitamin C.

[ Sumber : Life Extension

Bagaimana vivix membantu menghilangkan jeragat?

Jeragat terjadi akibat keradangan sel dimana sel telah rosak. Sel kita setiap 4 bulan akan melalui proses duplikasi sel baru. Sel baru yang dihasilkan akan mengikuti DNA sel yang telah sedia rosak. Proses ini akan berterusan dan sel yang rosak akan terus rosak sekiranya tidak diperbaiki dengan segera.

Kerana itulah kita dapat lihat jeragat menjadi semakin teruk dari semasa ke semasa. Untuk memperbaiki sel yang rosak, anda perlukan Vivix. Kelebihan vivix, ia satu-satunya suplemen yang diuji keberkesanannya untuk memperbaiki sel sehingga ke peringkat DNA, bahagian paling kecil di dalam tubuh kita.

Vivix yang mengandungi resveratrol merupakan antioksidan terbaik di dunia. Ia membantu meneutralkan kesan tindakbalas kulit terhadap sinaran UV, membantu menstabilkan kembali hormon yang bercelaru, menentang serangan virus dan bakteria, menghalang serangan radikal bebas dan pelbagai lagi.

Vivix Lebih Hebat Dari Idebenone

Menurut tulisan Dr Robert Goldfaden M.D berkata, para penyelidik kulit berkata resveratrol dalam Vivix adalah 17 kali ganda lebih tinggi antioksidan berbanding Idebenone. Idebenone ialah sejenis produk sintetik yang mahal untuk mencantikkan kulit dan menghilangkan kedutan.

Sangat Berkuasa Tapi Selamat

Kenapa perlu memilih produk sintetik yang mahal jika Vivix yang natural ini mampu menghilangkan jeragat tanpa kesan sampingan. Untuk produk sintetik, anda mesti fikirkan tentang kesan sampingannya.

Pelindung No.1 Dari Sinar UV

Sinar UV A dan B sudah tentu adalah punca jeragat jadi semakin kronik. Jeragat semakin susah hilang bila kesan sinar UV ini tak dihalang.

Banyak kajian yang telah dibuat menunjukkan pengambilan resveratrol ( dalam Vivix ) mampu menyekat oksidasi dan kerosakan sel. Malah resveratrol juga menghalang pembentukan bentuk sel yang tak normal.

Langkah 2 : Betulkan Hormon Yang Bermasalah Dengan GLA Complex

petua terbaik hilangkan jeragat

Diantara faktor mengapa jeragat sukar untuk dihapuskan adalah kerana masalah hormon yang tidak seimbang. Sebab itu, anda sapu krim tiada kesan, anda buat rawatan laser, ia muncul kembali.

Sebenarnya pengambilan Gamma Lenolenic Acid (GLA) sangat penting kepada kita kaum wanita bagi membantu menstabilkan hormon setiap masa.Ia membantu menghilangkan jeragat dengan cara mengawal paras hormon estrogen dan testosteron.

Apabila hormon kita stabil, kulit kita akan menjadi lebih sihat dan kuat. Bermula dari situ, anda dapat melihat jeragat akan mulai pudar dan lama-kelamaan hilang.

Kelebihan GLA Complex : Ia mengandungi 2 kali ganda lebih GLA berbanding produk lain di pasaran. Ia juga mengandungi Vitamin E yang sangat penting untuk perlindungan sel sel dari serangan radikal bebas dan membantu memulihkan sel serta mencerahkan kulit dari tompokan hitam jeragat.

Langkah 3 : Tingkatkan Kolagen Di dalam Tubuh dan Cerahkan Kulit

petua terbaik hilangkan jeragat

Selepas usia 20 tahun, purata kadar kehilangan kolagen di dalam badan adalah di sekitar 1-4 g setiap hari.Apabila kolagen semakin berkurangan, kulit akan mula melemah dan hilang keanjalan. Sel kulit akan hilang kekuatan dan menjadi mudah rosak. Di antara kesan kerosakan sel kulit adalah timbulnya jeragat dan pigmentasi.

Anda boleh mengambil suntikan kolagen namun risiko yang mungkin anda alami adalah berlakunya alahan atau jangkitan. Kesannya juga adalah untuk sementara waktu.

Anda juga boleh mengambil krim luaran. Namun molekul kolagennya terlalu besar untuk diserap kedalam kulit maka anda tidak akan dapat kesan seperti yang anda harapkan. Cara yang paling mudah dan berkesan adalah dengan mengambil kolagen secara oral.

Collagen Powder Shaklee merupakan kolagen yang paling berkesan dan terbaik yang anda boleh jumpa. Ia mempunyai berat molekul kolagen yang amat rendah iaitu sebanyak 1000 Dalton berbanding molekul kolagen biasa 300,000 Dalton.

Langkah 4 : Halang Sinar UV

petua terbaik hilangkan jeragat
Kulit yang sering terdedah kepada pancaran sinaran matahari boleh menyebabkan terjadinya “sunburn”, salah satu punca utama jeragat. Sel mati yang terkena sinaran UV akan menjadi hitam. Jika dibiarkan tompokan akan menjadi semakin besar dan tebal.

Kesan “sunburn” ini boleh di neutralkan kembali dengan pengambilan vitamin E. Ia juga membantu proses pemulihan kulit yang terjejas dan menghilangkan jeragat dengan lebih cepat.

Jangkamasa Untuk Melihat Keberkesanannya

Tempoh untuk melihat perubahan pada kulit bergantung pada keadaan kulit wajah anda. Kebiasaannya kesan boleh dilihat seawal 2 hingga 4 minggu pengambilan. Jika anda ambil Set Jeragat Premium ini secara konsisten mengikut saranan yang saya berikan, anda pasti akan terkejut dengan hasilnya nanti. Percayalah.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Set Jeragat Premium ini, anda boleh klik link di bawah dan terus order. Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya. Dengan setiap pembelian anda layak mendapatkan konsultansi secara percuma:

SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement 
 
Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk vivix Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.

Tuesday, December 12, 2017

Sakit Urat Saraf Pulih Selepas Seminggu Amalkan Supplemen Semulajadi

cara hilangkan sakit urat saraf kaki

Testimoni Vivix Untuk Sakit Urat Saraf 

Ayah Ain mempunyai masalah sakit urat saraf kaki menyebabkan ayahnya tidak dapat berjalan. Dah on treatment dan ada sedikit perubahan. Ayah Ain dah cuba macam-macam produk untuk bantu dalam proses rehabilitasi tapi masih begitu. Dan 2 minggu lepas, Ain setuju untuk order sebotol Vivix untuk percubaan.

Alhamdulillah feedback dari Ain tentang tahap kesihatan ayah ada perubahan. Dan Ain sangat seronok bila lihat perubahan ayahnya itu. 

cara pulihkan sakit saraf kaki paling berkesan 
"Ayah alhamdulillah seminggu jer amalkn vivix tuh kaki dia dah  tak kebas dan mlm2 pun tak cramp..kalau dulu nak berdiri lama pon tak bolhe kak. Tapi sekarang boleh berdiri lama nak pergi masjid nak solat jemaah pon ayah kata kaki dia boleh tahan brdiri lama.." -Ain-

Alhamdulillah. Syukur pada Allah.


ubat sembuhkan sakit saraf kaki dengan cepat

Walaupun harga vivix agak mahal namun ianya sangat berbaloi bila dibandingkan dengan kualitinya dan faedah kesihatan yang diperolehi kepada pengguna.

Dah cosume macam-macam produk tapi takda sebarang kesan, dah berapa banyak wang yang dihabiskan? Malah mungkin lebih mahal lagi kos yang telah dibazirkan berbanding vivix sebelum ini tanpa anda sedari macam dalam testimoni kat bawah ni.
 
petua hilangkan sakit saraf kaki

Tak perlu bazirkan wang, masa dan menahan derita kesakitan berpanjangan Insyaallah kebaikan resveratrol dan polifenol yang terdapat dalam vivix dapat membantu atasi masalah kesihatan anda.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order. Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda akan mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya. Dengan setiap pembelian anda layak mendapatkan konsultansi secara percuma:

 
SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement 
 
Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk vivix Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.

Monday, December 11, 2017

Pesakit Gerd Perlu Elakan 7 Makanan Ini


Pedih ulu hati boleh berlaku kepada sesiapa sahaja. Salah satu sebabnya ialah makanan yang kita makan. Bagi penghidap GERD bukan hanya faktor makanan sahaja yang perlu dijaga. Ia lebih kepada cara hidup yang perlu diberi perhatian. GERD atau Pedih ulu hati boleh dirawat sehingga sembuh tapi perubahan drastik cara hidup juga perlu seiring. 
Punca terjadinya Gerd antaranya
  • makan terlalu banyak atau terlalu cepat
  • tekanan
  • mengambil ubat-ubatan tertentu, 
  • merokok
  • makan makanan pedas
  • makanan berminyak dan berlemak
  • minum minuman beralkohol, berkilauan / berkarbonat dan berkafein.

Apa yang perlu dielakkan oleh penghidap GERD?

1. Makanan dan minuman asid 

Buah-buahan sitrus, lemon, limau, sos tomato, serta minuman berkarbonat / berkarbonat berasid dan boleh menyebabkan masalah penghadaman.

2. Makanan pedas 

Makanan pedas boleh menyebabkan masalah penghadaman bagi sesetengah orang. Oleh itu, jika anda mengalami masalah pencernaan, ia adalah disyorkan untuk memilih makanan yang lembut dan mengelakkan makanan yang kaya dengan rempah.

3. Produk tenusu 

Laktosa menjadikan susu menjadi sukar untuk dicerna oleh badan. Apabila laktosa tidak dihadamkan dengan betul, perut akan menjadi kembung dan menghasilkan gas. Selain itu, anda juga boleh mengalami cirit-birit. Malah, ada orang yang alah kepada susu atau intoleransi laktosa. Tetapi anda disyorkan untuk tidak menjauhkan diri daripada produk tenusu. Susu mengandungi kalsium yang penting untuk pertumbuhan dan kesihatan tulang. Tanpa kalsium yang cukup, osteoporosis boleh mengintip anda.

4. Makanan berlemak dan bergoreng 

Lemak boleh melambatkan otot pencernaan dan menyebabkan otot pundi hempedu mengecut. Di samping itu, makanan berlemak juga dianggap pengosongan perlahan perut, memburukkan lagi sembelit, dan memburukkan atau menyebabkan cirit-birit.

5. Makanan dan minuman bergula 

Fruktosa dan makanan atau minuman dengan pemanis tiruan lain boleh dijangka menyebabkan pencernaan yg terganggu. Ini kerana pemanis tidak sepenuhnya dapat dicerna dan diserap sebelum ia sampai ke usus.

6. Alkohol 

Alkohol tidak mengandungi protein, vitamin, atau lain-lain nutrien. Alkohol sebenarnya sangat berbahaya kepada lapisan perut dan hati metabolisme, dan boleh menyebabkan gangguan pencernaan dan masalah kesihatan yang lain.

7. Minuman berkafein 

Minuman yang mengandungi kafein seperti kopi, teh, soda, dan coklat boleh merangsang saluran pencernaan. Jika diambil secara berlebihan, ia juga boleh mengakibatkan cirit-birit atau memburukkan lagi masalah pencernaan anda.
 

Tips Berguna Untuk pesakit Gerd

1.Cara pengambilan makanan.  

  • Anda dinasihatkan untuk makan sedikit tetapi kerap (tidak makan besar tiga kali).
  • Mengunyah makanan perlahan-lahan. 
  • Elakkan mengambil makanan 3 jam sebelum tidur dan minuman 2 jam sblm tidur.

2. Postur tidur




Satu perkara lagi yang perlu anda titik beratkan bagi mengelakkan simptom GERD ialah postur tidur. Anda seharusnya elakkan tidur dengan posisi berbaring di tilam yang rata tetapi perlu sedikit condong (sila lihat gambar) bagi keselesaan perut. 

Itulah tadi 6 perkara yang perlu dititikberatkan bagi penghidap GERD atau pedih ulu hati. Jika tips tips ini diikuti, insyaallah anda boleh mengurangkan simptom dan mengelakkan GERD berulang. Anda juga boleh cuba hilangkan pedih ulu hati dan GERD dengan supplemen yang bernutrisi tinggi.


Bagaimana Supplemen Membantu Pesakit Pedih ulu hati atau GERD?

1.Vivix 


Produk No 1 di Shaklee. Mempunyai 5 patent dan sungguh diperkaya dengan reseveratrol dan polifenol. Bertindak hingga ke sel sel tubuh manusia melalui 4 cara. Sangat efektif. Ia membaiki sel sel yang rosak dan memastikan sel sel kita sihat dan terhindar dari menjadi abnormal.

Vivix bertindak kepada mereka yang mengalami pedih ulu hati atau GERD ialah dengan memulihkan fungsi otot sfinkter yang lemah dan tidak berfungsi. Resveratrol tinggi merawat radang atau luka di esofagus dengan segera. Pastikan anda mengambil Vivix dengan segera.

2. Energizing Soy Protien (ESP) 

Produk yang sangat bagus dan hot di Shaklee ini ialah protien dari sumber kacang soya. Istimewanya ESP kerana dilengkapi dengan 9 Asid Amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan tetapi sangat diperlukan oleh badan bagi menyeimbangi sistem tubuh. Satu satunya sumber protien yang tidak mengandungi kolesterol.

Esp bertindak sebagai melegakan keasidan perut dengan segera apabila diambil. Ia bukan produk tenusu yang boleh memburukkan lagi masalah pedih ulu hati anda. Esp memberikan perut rasa kenyang yang lama sambil membina sel sel di dinding perut yang musnah disebabkan asid perut.

3. Peppermint Ginger Plus. 

Produk ini diformulasi khas dari daun pudina dan juga halia. Tak lain dan tak bukan adalah untuk menyingkirkan angin dari dalam badan. Bagi penghidap GERD atau pedih ulu hati, rasa loya, rasa sebu perut, kembung dan sendawa adalah disebabkan oleh angin yang terhasil dari tindak balas asid perut terhadap makanan yang dicernakan. Jadi, Peppermint Ginger plus akan membantu mengeluarkan angin angin tersebut beransur ansur. Simptom simptom ini juga dihadapi oleh orang yang menghidap gastrik dan peppermint sama boleh diambil oleh mereka.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Set GERD ini, anda boleh klik link di bawah dan terus order. Selamat Membeli belah bersama Shaklee.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda akan mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya. Dengan setiap pembelian anda layak mendapatkan konsultansi secara percuma:

 
SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement 
 
Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 

Thursday, December 7, 2017

Cara Paling Berkesan Atasi Batuk Kronik Berpanjangan Sampai Terkucil-Kucil



Batuk ialah sejenis mekanisme pertahanan fisiologi yang penting. Ini merupakan cara semula jadi tubuh untuk melindungi sistem pernafasan dengan mengeluarkan bahan rengsa atau rembesan daripada saluran udara.Kebanyakkan batuk adalah biasa namun ianya mungkin boleh menjadi sesuai yang serius sekiranya batuk teruk tak berhenti-henti dan berpanjangan

Kenapa Batuk Teruk Tak Berhenti-Henti?

sebab sebab batuk teruk adalah :-

  • Penyakit yang berkaitan dengan virus seperti selesema, influenza
  • Jangkitan pada salur pernafasan (bronchitis, sinusitis) atau paru-paru (pneumonia, tuberculosis)
  • Alahan
  • Asma
  • Merokok
  • Penyakit paru-paru seperti chronic obstructive pulmonary disease (COPD)
  • Terdedah kepada habuk, asap dan bahan kimia di tempat kerja
  • Asid dari perut naik semula ke esofagus, yang dipanggil gastroesophageal reflux disease (GERD)
  • Rembesan cecair ke dalam tekak (postnatal drip syndrome)
  • Tekanan
  • Ubat yang dipanggil ACE inhibitors (Penghalang Enzim Penukar Angiotensin) yang digunakan untuk mengawal tekanan darah tinggi.

Batuk teruk Tak BerHenti-Henti Akibat Tibi. Paru Paru kena Tebuk 3 Tahun Lepas Tetapi Masih Batuk teruk

10 November 2017, kawan saya mendapat whatsapp dari Encik Firdaus yang sangat risaukan isterinya. Menurut Encik Firdaus, isterinya telah mengidapi tibi dan telah membuat rawatan sehinggga paru paru nya telah ditebuk 3 tahun lepas. Namun Batuk isterinya masih tidak baik malah makin sakit



Kawan saya telah mencadangkan VIVIX sebagai makanan tambahan untuk isteri Encik Firdaus. Pada 25 November 2017, En Firdaus telah memberi feedback yang isterinya makin sihat. Sudah tidak batuk seperti dulu. Alhamdulillah

Lagi Testimoni Pesakit TIBI


 
Jangan bairkan orang kesayangan menderita batuk kering, tibi yang boleh membawa maut jika tidak dirawat dan diberi cukup nutrisi. VIVIX adalah VITAMIN untuk membantu kuatkan badan supaya dapat melawan kuman kuman tibi atau kuman penyebab batuk kering. Jika sedang mendapatkan rawatan doktor sila teruskan.

Bagaimana Vivix Membantu Masalah Batuk Kering?


  1. RESVERATROL yang terkandung di dalam Vivix mampu membantu mengurangkan inflamansi atau keradangan dan membersihkan saluran pernafasan.
  2. RESVERATROL telah terbukti berkesan membantu mengurangkan pertumbuhan sel tumor paru-paru.
  3. 4 bahan utama Vivix iaitu Anggur Muscadine, Knotweed (Polygonum Cuspidatum), Eldeberry Eropah & Purple Carrot mengadungi antioksida yang tinggi dan anti-viral membantu meningkatkan sistem imunisasi tubuh.
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order. Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda akan mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya. Dengan setiap pembelian anda layak mendapatkan konsultansi secara percuma:
 
SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement 
 
Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk vivix Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.