Thursday, July 24, 2014

Tips Diet Semasa Hari Raya

 
Setelah sebulan berpuasa menahan diri daripada lapar dan dahaga, kini tiba saatnya kita sama-sama menyambut Syawal yang mulia. Selain memperoleh pahala puasa, tidak ketinggalan kita juga mampu meningkatkan disiplin dan kualiti peribadi kepada suatu tahap yang lebih baik dan bermakna. Malahan, bagi segelintir wanita, berpuasa merupakan salah satu alternatif untuk mendidik dirinya berdiet.
Jadi untuk mengelakan diet yang sebulan itu menjadi tak bermakna, apakata anda cuba tips berikut untuk mengekalkan berat ideal badan anda. Yang penting mesti disiplin ok....selamat menjamu selera!!!

1)  Makan secara bersederhana
Tiada diet khusus untuk sambutan hari raya, sebaiknya sebagai wanita yang matang kita perlu bijak dalam mengawal pemakanan. Sambutlah hari raya dengan sederhana kerana makanan pada hari raya boleh dikatakan kebanyakannya terdiri daripada makanan berat. Hari raya jangan dijadikan tiket untuk kita menikmati pesta makan dan membalas dendam selepas berpuasa selama sebulan. 

2) Kurangkan makanan berminyak dan berkolestrol
Tidak dinafikan pelbagai hidangan disajikan ketika mengunjungi saudara-mara, tetapi anda sebaiknya cuba elakkan memakan terlalu banyak makanan berminyak dan berkolesterol tinggi seperti sup tulang. Tidak salah menjamah, tapi tidak terlalu banyak. 

3) Kurangkan minuman bergas
Selain daripada menjaga pemakanan, minuman manis juga perlu dikurangkan seperti minuman berkabornat. Ramai di antara kita mengambil langkah mudah dengan menghidangkan air bergas untuk tetamu, sebagai tetamu anda sebaiknya perlu bijak mengawal diri dengan banyakkan minum air putih.

4)Amalkan pemakanan seimbang
Setiap hari sebelum keluar dari rumah, apa kata rancang perjalanan anda untuk sepanjang hari. Kemudian, cuba atur diet anda, sekiranya rumah pertama anda telah ambil nasi lemak, rumah seterusnya mungkin anda boleh menikmati pemanis mulut seperti puding roti atau sebagainya. Namun, segalanya bergantung kepada diri sendiri.

5) Lakukan senaman
Walaupun sibuk dengan jemputan rumah terbuka saban minggu, anda sepatutnya tidak melupakan rutin wajib untuk mengekalkan kesihatan tubuh iaitu senaman. Cuba curi masa sekurang-kurangnya berjogging setempat sebelum memulakan hari anda. Pastikan anda melakukan senaman secara berjadual.

Selain itu jika anda rasa tidak dapat mengawal pemakanan anda, Jangan risau lagi anda amalkan jer ALFAFA dan LECITHN.
ALFAFA
Membuang lemak dan toksin dalam badan. Proses mendetox dan membuang adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar.

LECITHIN
Pemecahan lemak dan kolestrol. Proses pemecahan lemak boleh dilakukan dengan mengambil Lecithin. Lecithin dinamakan pengemulsi semulajadi kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak.

Untuk mendapatkan produk ini, anda boleh klik link di bawah dan terus order!!
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=f2843fe2048acb2e687eeebe826db352 
Atau    
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-     
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/      
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852

Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive