Tuesday, July 1, 2014

Petua Sembuhkan Demam Denggi

 
Statistik demam denggi di Malaysia
Merujuk kepada lawan web Kementerian Kesihatan Malaysia, pada minggu kedua tahun 2014 bagi tempoh 5 hingga 12 Januari, sejumlah 1,946 kes demam denggi telah dilaporkan di seluruh negara.  Kes dilaporkan meningkat di semua negeri. Dalam tempoh yang sama terdapat  seramai 6 kematian. Peningkatan ini amat membimbangkan. Apakah yang patut anda tahu tentang Demam Denggi ni. Jom kita ambil peduli. 

Definisi
• Sejenis penyakit yang dibawa oleh nyamuk Aedes betina

Cara merebak
• Kes demam denggi berlaku di kawasan tropika
• Manusia yang digigit oleh nyamuk Aedes yang membawa virus denggi, berisiko tinggi untuk mendapat demam denggi. Virus ini dipindahkan daripada nyamuk tersebut kepada manusia semasa proses menghisap darah manusia
• Walaubagaimanapun tanda-tanda/gejala penyakit berbeza mengikut umur dan tahap kesihatan seseorang
.

Gejala demam denggi
• Sakit kepala
• Demam kuat yang mengejut dan berterusan
• Bintik merah pada kulit
• Merah muka
• Sakit teruk pada tulang-tulang, otot-otot, sendi-sendi, biji mata dan kepala
• Pendarahan pada badan, hidung dan mulut
• Hilang selera makan
• Muntah-muntah
• Sakit perut
• Rasa pahit pada lidah
• Lemah dan tidak bermaya
 

Petua Sembuhkan Demam Denggi 
Petua ini bukanlah untuk menggantikan perubatan moden, tetapi anda boleh jadikannya petua sampingan jika anda juga disahkan menghidap penyakit ini. Untuk pengetahuan semua juga, penyakit demam denggi ini belum mempunyai vaksin dan setakat ini cara rawatan yang digunakan di hospital-hospital adalah dengan hanya menambahkan jumlah kandungan air di dalam badan agar suhu kembali normal.
Sup Ketam dipercayai mampu membantu pesakit demam denggi sembuh 
Kenapa Sup Ketam? 
Kajian ringkas didapati ketam mengandungi sejenis protein yang tinggi, yang dapat membantu pembinaan semula platelet darah yang hilang akibat virus denggi. Ini kerana pesakit demam denggi akan mengalami sindrom penurunan platelet yang ketara dalam tempoh beberapa hari selepas dijangkiti virus tersebut dan dalam kes denggi berdarah, platelet mungkin akan jatuh ke tahap paling minima, yang akhirnya membawa maut kepada pesakit.

Pengambilan sup ketam akan menyebabkan platelet pesakit naik mendadak dan sekali gus menyembuhkan mereka dengan kadar yang sangat cepat. Keberkesanan rawatan menggunakan ketam sebagai terapi oral (dimasak sebagai sup semata-mata) amat menakjubkan kerana pesakit demam denggi yang meminum dan memakan (isi dan kuahnya) satu mangkuk besar sup ketam (500ml hingga 1 liter) akan mengalami peningkatan kadar platelet yang mendadak dalam masa relatif singkat, iaitu cuma antara 5 hingga 8 jam sahaja dan pesakit akan pulih 99.9 % dalam tempoh tersebut. 
Supplemen Alternatif

 
Bagi mengatasi masalah dehidrasi dan suhu badan yang tinggi, anda boleh cuba Performance Drink Shaklee. Ianya adalah satu-satunya minuman isotonik yang bebas karbonat (tidak bergas) dan kurang gula. Anda mungkin telah biasa mengambil minuman isotonik yang ada  di pasaran, tetapi sedarkah anda minuman isotonik tersebut mempunyai gula berlebihan dan berkarbonat.

 
Bagi meningkatkan tahap imun atau rintang kepada penyakit, cubalah Nutriferon Shaklee. Nutriferon Shaklee adalah “immune booster” ciptaan pakar imun dari Jepun, Dr. Yasuhiko Kojima. Nutriferon meningkatkan interferon semulajadi badan dan sekaligus menguatkan tindak balas imun badan. Nutriferon sangat sesuai diambil oleh mereka yang mempunyai masalah antibodi lemah, sering selsema dan demam serta membantu mereka yang lambat sembuh dari penyakit.

**Jika anda, keluarga anda dan terutamanya anak-anak anda didapati ada simptom-simptom seperti yang dinyatakan di atas, segeralah berjumpa dengan doktor dan membuat pemeriksaan lanjut. 

Untuk mendapatkan Set Demam Denggi ini, anda boleh terus klik link di bawah dan terus order!!
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!
Atau 
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:- 
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/      

Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive