Thursday, October 2, 2014

Tips Atasi Masalah Tumit Kaki Pecah

Penampilan tampak tidak kena ataupun tidak sesuai andai tumit kaki kelihatan kering ataupun merekah. Bagi wanita walaupun hanya di rumah sahaja namun ia pasti menganggu penampilan kan. Nak-nak di depan suami. Dan lelaki juga tidak terkecuali.

Banyak faktor yang mempengaruhi kulit tumit kering ataupun merekah. Antaranya kerap pijak lantai simen, faktor tubuh badan, kaki sentiasa dalam keadaan lembap, ataupun pemilihan kasut tidak memberi keselesaan pada kaki.

Jom kita cuba tip-tip untuk tumit kaki kering dan merekah:
  1. Jika kasut terlalu besar ataupun longgar dengan tapak kaki akan menyebabkan geseran. Geseran ini akan membentuk garis halus yang kering di permukaan tumit. Pastikan saiz kasut betul-betul muat pada kaki dan jari kaki tidak bergoyang bila berjalan memakai kasut.
  2.  Selalu amalkan setiap hari membasuh kaki dengan air suam bersabun. Jangan amalkan menggunakan air panas keran akan menyebabkan peredaran darah pada kaki akan terjejas. 
  3. Cuci di kawasan tumit kaki dan biarkan mengelupas dan gosok kan ia. Ia bertujuan untuk buang segala sel-se mati. 
  4. Sentiasa keringkan di antara jari kaki. Kerana jari kaki mudah bakteria tumbuh di kawasan lembap dan terturup. 
  5. Melembapkan tumit kaki dengan losyen yang khas untuk tumit kaki yang merekah dan kering. Amalkan memakai stoking jenis kain kapas. 
  6. Amalkan petua ini iaitu larutkan 1/4 cawan cuka putih dan air suam. Air yang digunakan hingga menampung kaki sehingga buku lali. Asid asetik dalam cuka ringan melembutkan kulit kering menyebabkan mengelupas . Selepas itu dikeringkan dengan sempurna. 
  7. Selain itu, ada petua menggunakan minyak zaitun yang disapukan pada pemukaan kulit tapak kaki. Minyak zaitun di campurkan dengan lemon ataupun cuka untuk disapukan pada kulit tersebut. Madu juga boleh digunakan kerana ia adalah pelembap semulajadi yang tinggi bagi melembapkan kulit. Tetapi perlu konsisten untuk dapatka hasil yang cepat.
Jikalau malas nak amalkan tip-tip dia atas, anda boleh amalkan vitamin Shaklee iaitu Vitamin E untuk secara dalaman dan Herbal Cream Blend untuk sapuan di bahagian luaran. 
Vitamin E bertindak untuk membantu memperbaiki sel-sel kulit yang telah mati. Apabila sel-sel kulit dah diganti, ini akan menyebabkan kulit di bahagian luaran akan tampak sihat.

Herbal Blend Cream Untuk Tumit Kering dan Merekah
Herbal Blend Cream adalah krim untuk sapuan luaran bagi melembutkan lapisan-lapisan kulit yang kering. Ia akan mempercepatkan dengan pengambilan serentak dengan vitamin E. 
Untuk mendapatkan Produk ini, anda boleh  klik link di bawah dan terus order!!
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=f2843fe2048acb2e687eeebe826db352  
Atau  
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:- 
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS: 013-4505852 

 

Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive