Wednesday, June 7, 2017

Tanda-Tanda Sakit Saraf Yang Ramai Tidak Ketahui



Pernah tak anda rasa sakit mencucuk-cucuk seperti tertusuk jarum pada waktu tengah malam atau mengalami sakit yang berterusan dan berulang-ulang yang seolah-olah takkan hilang? Jika ya, anda mungkin sedang mengalami sakit saraf.

Kebanyakan orang tidak mengetahui bahawa mereka sebenarnya sedang mengalami kerosakan saraf. Bila masalah ini berlanjutan tanpa rawatan yang sepatutnya, ianya akan menjejaskan kualiti hidup.

Apakah itu Sakit Saraf ?

Apabila kaki kita ditusuk paku, kulit kaki kita akan tecedera. Terdapat saraf-saraf atau pun urat di kaki kita yang akan menghantar isyarat ke otak untuk menerbitkan rasa sakit pada kaki tersebut. Sekiranya saraf ini rosak, kita tidak akan merasai apa-apa lagi kesakitan dan sekiranya kaki kita bengkak dan berdarah, tiada rawatan susulan yang akan dibuat kerana kita tidak sedar akan perkara itu.

Terdapat juga keadaan apabila saraf memberikan signal yang salah seperti kesakitan yang lebih atau pun rasa sakit itu datang lambat (respon yang lambat).

Apakah yang menyebabkan sakit saraf?

Kebanyakkan sakit saraf berpunca dari kesan daripada penyakit kronik yang lain seperti kencing manis, kanser dan penyakit kayap. Tetapi kadang- kadang sakit saraf juga bleh muncul akibat gaya hidup yang salah, seperti tidur dengan posisi yang tidak betul dan terkehel semasa senaman. Adalah penting untuk kita merawat penyakit ini kerana kesakitan saraf ini boleh menjadi lebih teruk dan boleh merebak ke saraf yang lain.

Simptom Sakit Saraf

Antara simptom yang paling ketara adalah pesakit saraf menghadapi kesukaran untuk tidur, hilang tumpuan, kebas-kebas dan sentiasa berada dalam keadan yang letih dan tidak bermaya. Kemurungan juga boleh berlaku kepada pesakit dan ini boleh menjejaskan aktiviti kehidupan mereka.

Sekiranya anda mengalami simptom-simpton di atas, segeralah berjumpa doktor dan terangkan dengan jelas akan kesakitan yang dialami kerana sehingga kini, tiada ujian diagnostik yang dapat membuktikan bahawa kesakitan itu wujud. Antara perkataan-perkataan yang boleh digunakan;
  • rasa pedih
  • menikam
  • mencucuk
  • berdenyut
  • kebas

Rawatan Bagi Pesakit Saraf 

Selalunya doktor akan memberi ubat tahan sakit untuk mengurangkan kesakitan yang dialami. Sekiranya pesakit sudah menghadapi kemurungan, ubat untuk mengurangkan kemurungan juga akan diberikan kepada pesakit.

Namun kajian pemakanan telah mendapati, vitamin B-12 merupakan vitamin yang baik untuk menjaga sistem saraf dan mengurangkan stress. Ia berfungsi untuk melancarkan peredaraan darah dalam badan supaya bekalan oksigen sentiasa sampai ke seluruh sel. Vitamin B12 juga boleh merangsang rembesan hormon dopamine dan serotonin yang selalu dikaitkan dengan perasaan gembira. Sekiranya kita sentiasa tertekan, kekurangan vitamin B12 boleh menjadi punca tekanan ini.

Bagaimana Vitamin  Shaklee Membantu Pesakit Saraf?

1.Vivix

Amalan pengambilan 5ml jus Vivix setiap hari juga dapat membantu untuk badan mengekalkan kesihatan badan secara menyeluruh. Jus Vivix mempunyai 10 kali ganda resveratrol dan gabungan polifenol yang terbukti dapat meningkatkan taraf kesihatan dengan lebih baik.

2. Omega Guard

Selain itu, apabila badan kita penat, sebenarnya salur darah kita sedang membengkak. Ini membuatkan peredaran darah kita tidak lancar dan menyebabkan kita bertambah letih. Dengan mengamalkan Omega Guard, minyak ikan omega 3 Shaklee, dapat mengurangkan bengkak pada salur darah dan sakit saraf juga dapat dikurangkan.

3. B Complex

Recommended Dietary Allowance (RDA) menyarankan supaya kesemua 8 vitamin - B1, B2, B3, B6, B12, asid folik dan biotin di ambil serentak untuk memastikan vitamin B diserap lebih baik di dalam badan. Vitamin B complex with folic acid Shaklee mengandungi kesemua vitamin B yang diperlukan oleh badan. Shaklee juga dibuat dari sumber alam semulajadi yang pastinya selamat dan berkesan. InsyaAllah.

Ikuti testimoni mereka;





Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order.
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!
 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau
 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda layak mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:
SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement

Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk vivix Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive