Friday, September 22, 2017

Kanser Hati Tidak Kenal Usia


Serangan kanser hati tidak mengira sesiapa. Golongan muda atau tua semuanya berisiko mendapat penyakit kanser hati. Kanser hati ni boleh dicegah sebenarnya. Namun, masyarakat kita ni kebanyakannya tidak ambil peduli terutamanya orang muda.

Ramai yang tidak tahu penyakit kanser hati merupakan antara 10 kanser utama di negara kita. Tapi kebanyakan masyarakat Malaysia kurang ilmu pengetahuan tentangnya dan menyebabkan bilangan pesakit kanser hati semakin bertambah setiap tahun.

Hati adalah organ penting yang merangkumi pundi hempedu dan duktus hempedu. Hati organ kedua terbesar di dalam badan manusia kaya dengan darah.

Kanser hati boleh dicegah. Apa yang berlaku hari ni kebanyakan pesakit yang mendapat kanser hati lambat dikesan kerana tidak ada gejala dan tanda awal yang muncul.

Gejala Awal Kanser Hati 

  • kurang selera makan dalam tempoh yang lama
  • berat badan turun tanpa sebab
  • berat badan yang berlebihan (obesiti)
  • badan terasa penat yang luar biasa
  • loya
Selain itu, tanda lain bagi pesakit kanser hati ialah rasa tidak selesa pada bahagian kanan abdomen, sakit sekitar sebelah kanan tulang belikat atau kulit menjadi kekuningan (jaundis).

Siapa yang berisiko mendapar kanser hati

  • perokok
  • kaki botol
  • penghidap kencing manis
  • obesiti
  • penghidap Hepatitis B dan C 

Rawatan

Rawatan bagi hepatoma terbahagi pada beberapa peringkat. Pengesanan awal hepatoma adalah sangat penting kerana rawatan yang akan ditawarkan juga boleh menyembuhkan pesakit tersebut. Andaikata pesakit di kesan pada peringkat akhir, rawatan yang ada akan menjurus kepada rawatan palliatif sahaja. Berikut adalah modaliti bagi rawatan hepatoma (bergantung kepada peringkat hepatoma) :
  • Pembedahan hepatektomi atau pembedahan sebahagian hati yang diserang sel kanser. Cara ini mempunyai kadar sembuh yang tinggi bagi pesakit hepatoma, bergantung pada peringkat hepatoma dan juga keadaan keseluruhan pesakit serta kepakaran yang ada.
  • Pemindahan hati perlu dipertimbangkan sekiranya terdapat hanya satu kancer hati yang berukuran kurang dari 5cm atau kurang dan sama dengan 3c yang tidak boleh dibedah
  • Radiofrequency ablation – penggunaan haba secara radio-frekuensi terus kepada sel kanser di hati yang di jalankan oleh pakar radiologi.
  • Suntikan ethanol secara terus kepada sel-sel kanser yang di jalankan oleh pakar radiologi
  • Kemotherapi – ubatan kemotherapi di suntik terus kepada sel tumour melalui salur darah pesakit oleh pakar radiologi atau dikenali juga dengan istilah TACE (Transarterial chemoembolisation)

Apa cara terbaik nak cegah kanser hati?

Pencegahan awal yang boleh kita lakukan ialah dengan mengubah gaya hidup yang lebih sihat dan amalan pemakanan yang seimbang, sihat dan berkhasiat. Jauhi tabiat merokok dan minum arak serta kawal berat badan.

Selain itu kita boleh mencegah penyakit kanser hati dengan konsisten mengambil suplemen (vitamin / makanan tambahan) yang mengandungi antioksidan yang tinggi seperti Vivix Shaklee.

Bagaimana Vivix Shaklee berfungsi sebagai pencegah kanser hati?


  1. Vivix mengandungi resveratrol yang mampu bertindak untuk memperbaiki DNA manusia. Jadi Vivix boleh membantu dalam pembentukan semula sel-sel yang telah rosak akibat kanser.

  2. Vivix juga boleh membantutkan perkembangan sel-sel kanser dan bertindak mematikan sel-sel kanser itu sendiri (apoptosis).

  3. Vivix juga boleh merawat luka dan tisu yang rosak akibat dari proses rawatan seperti pembedahan kimoterapi, radioterapi dan sebagainya.

  4. Vivix juga boleh membantu meningkatkan ketahanan tubuh peakit untuk melawan sel-sel kanser dari merebak. Sekaligus dapat membantu pesakit mengurangkan kesan sampingan akibat rawatan kanser hati.

Testimoni pesakit kanser hati yang mengambil Vivix Shaklee 

Ibu kepada Farrah Syuhaida disahkan menghidap kanser hati. beliau dan ibunya berikhtiar dengan mengamalkan suplemen Shaklee iaitu VIVIX, NUTRIFERON & DTX COMPLEX. Alhamdulillah dengan izin allah mak Farrah semakin sihat. Dan masih meneruskan menganbil Vivix dan nutriferon.







Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order. Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda layak mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:
SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/  


Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk vivix Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive