Saturday, September 30, 2017

Penyakit Selaput Mata Boleh Menyebabkan Mata Buta


Katarak ialah suatu keadaan dimana kanta mata yang jernih menjadi keruh. Ini boleh diumpamakan seperti tingkap yang sebahagiannya diselaputi kotoran. Katarak terjadi akibat daripada proses penuaan, kecederaan mata, penyakit-penyakit tertentu atau pengambilan sesetengah jenis ubat. Katarak adalah punca utama kebutaan yang boleh dipulihkan.

Katarak perlu dibuang sekiranya kekurangan penglihatan menjejaskan aktiviti harian pesakit seperti memandu, membaca atau menonton TV. Di peringkat awal katarak, penangguhan pembedahan tidak akan menyebabkan kerosakan jangka panjang pada mata atau membuatkan pembedahan menjadi sukar.

Tanda & gejala


Gejala yang biasa dialami oleh pesakit katarak termasuk :

  • Kabur penglihatan tanpa rasa sakit
  • Silau (lampu kereta, cahaya lampu atau cahaya matahari kelihatan sangat terang).
  • Kerap menukar preskripsi cermin mata.
  • Penglihatan berganda pada sebelah mata.
  • Rabun ayam (malam)
  • Warna kelihatan pudar

Komplikasi yang berlaku akibat katarak yang tebal seperti glaukoma atau radang mata yang berlaku akibat kataral yang terlalu matang Keadaan ini boleh menyebabkan kebutaan kekal (tidak boleh dipulihkan).

Rawatan


Sekiranya sedikit sahaja penglihatan terjejas, pembedahan tidak perlu dilakukan. Dengan hanya menukar preskripsi cermin mata dapat membantu pesakit melihat dengan lebih baik untuk sementara waktu. Sesungguhnya, tiada ubat-ubatan, ubat titis mata, senaman atau cermin mata yang boleh mengubati katarak. Hanya pembedahan sahaja yang boleh merawat katarak.

Pencegahan


Kebanyakan katarak terjadi disebabkan faktor umur. Walaubagaimanapun, katarak juga boleh disebabkan oleh:

  1. Faktor kongenital,
  2. Penyakit seperti diabetes,
  3. Faktor persekitaran seperti kecederaan mata,
  4. Pengambilan ubat-ubatan seperti Prednisolone (steroid) atau
  5. Kekurangan zat makanan.
Sehingga kini, tiada lagi kaedah yang diketahui untuk mencegah dari berlakunya katarak. Walaubagaimana pun terdapat beberapa langkah yang boleh diambil.

LANGKAH-LANGKAH yang mungkin dapat menghindar atau melewatkan kejadian katarak.

  • Pemakanan yang seimbang
  • Senaman yang berkala (boleh menurunkan tahap gula dalam darah)
  • Diabetes yang terkawal
  • BERHATI-HATI dan amati isi kandungan, jika menggunakan ubatan tradisional yang mungkin mengandungi STEROID.
  • Lindungi mata anda dengan penggunaan kacamata hitam yang mempunyai perlindung UV.
  • Lindungi mata anda dengan alat pelindung mata bila melakukan aktiviti bahaya (memaku, membawa bahan kimia dan lain-lain)

Pemakanan yang seimbang terutamanya, bahan anti oksida mungkin berupaya mencegah katarak. Disamping itu, perlindungan daripada cahaya ultra ungu dengan menggunakan cermin mata gelap yang disalut lapisan anti ultraungu mungkin boleh membantu.

Carotomax Antioksidan Membantu Penjagaan Mata Bebas Katarak Dan Rabun


ubat hilangkan selaput mata




Bagaimana Carotomax Membantu Menjaga Kesihatan Mata Anda?

Carotomax memberikan anda perlindungan antioksida yang sangat tinggi. Ini kerana, ianya mengandungi 6 jenis karotenoid yang sangat diperlukan oleh badan, yang TIDAK terdapat dalam produk-produk kesihatan yang lain, dalam hanya 1 kapsul sahaja.


Secara puratanya, manusia hanya mampu memperolehi sebanyak 8mg karotenoid lutein, likopena dan beta karotena dari sumber makanan, sebaliknya badan kita memerlukan lebih dari itu. Akan tetapi, dengan adanya Carotomax, badan kita mampu mendapatkan sehingga 15mg karotenoid dari hanya sebiji kapsul sahaja!!

Berikut adalah jenis-jenis nutrisi yang terdapat dalam Carotomax dan fungsinya.

Manfaat utama Carotomax antaranya adalah :


  1. lebih selamat dari vitamin A : pengambilan vitamin A yang berlebihan boleh menyebabkan toksisiti, seperti yang ditemui oleh saintis pada tahun 1912.
  2. mempertingkatkan penglihatan : ia menghasilkan "ungu visual" yang membolehkan kita mengekalkan penglihatan di dalam gelap. mempertingkatn masalah penglihatan seperti rabun malam, rabun dekat, mata kering, gegelung hitam di bawah mata dan sebagainya.
  3. meredakan penyakit kulit : pengambilan yang berterusan akan melegakan masalah kulit seperti kulit kering, kulit gugur, jerawat, acne dan lain-lain.
  4. melawan kanser dan oksidasi : pengambilan kerap beta karotena membantu mengukuhkan sistem imunisasi, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser serta menghalang pembentukan sel-sel kanser yang baru.
  5. menghalang infeksi : merangsang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru seperti batuk, hepatitis, asma dan selsema.
 Setiap hidangan sebiji Carotomax adalah bersamaan dengan....


 
Baguskan....adakalanya kita tak mampu nak makan kesemua ini setiap hari. Akan tetapi, hanya dengan sebiji Carotomax, kita mampu membekalkan nutrisi yang lengkap untuk badan kita. 

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan produk ini, anda boleh klik link di bawah dan terus order. Selamat Membeli belah bersama Shaklee.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=f2843fe2048acb2e687eeebe826db352
Atau    
   

Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:- 
SMS/whatapps: 013-4505852 ( Soffiah) 
Shaklee ID: 1027990 
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com   
Facebook: /Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/      

 * Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. 
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive