Wednesday, January 14, 2015

Kisah Inspirasi 2: Penyusuan Susu Ibu

Dipetik dari Pengalaman Ainniah.com 
 
Kisah 2 : Zara Humaira Menemukan Umi dengan Shaklee 
Zara Humaira ialah nama anak sulung saya. Semasa sedang pregnant lagi, saya sudah berazam untuk menyusukan bayi saya selama yang mampu.
Bila Humaira da lahir, mula2 susu memang sikit. Saya tak berputus asa, saya terus menyusukan Humaira bila perlu. Ada satu masa Humaira terpaksa warded sebab kuning. Time tu ada sekali masa tukar pampers dia, ada orange stain kat pampers tu (menunjukkan dia dehydrate, susu tak cukup). Time tu nasib baikla kakak saya yang juga baru mendapat cahaya mata, susunya banyak. Humaira pun tumpang susu maklong dia. Hehe..

Saya berfikir saya tidak boleh berdiam diri. Saya xmahu awal2 da berputus asa dengan breast milk. Breast milk is the best milk. Saya mahu yang terbaik untuk anak saya. Saya teruskan bagi susu badan untuk stimulate production susu. Alhamdulillah usaha saya tidak sia2. Susu badan makin bertambah walaupun cair.

Sebelum ni saya selalu terbaca testimoni2 pengguna Shaklee. Breastfeeding set Shaklee agak terkenal jugak. Saya pun mengambil keputusan untuk mencuba Shaklee kerana khasiat yang banyak. 

Mula2 rasa leceh sebab tak reti nak bancuh susu ESP dia. Susah betul nak larut. Rupa2nya kena shake2 baru senang. Sedap pulak tu rasa vanilla dia. Lagi satu rasa cam banyaknya tablet kena makan. Sebab saya ambil set optimum. Semua ada 5 jenis tablet. Saya abaikan rasa leceh itu. Lama2 badan sentiasa rasa bertenaga. Perut pulak tak kerap rasa lapar macam sebelum ambil Shaklee.

Susu badan pulak, mula2 jadi semakin pekat. Kuantiti susu masih sama dan lama kelamaan baru lebih banyak. Yang saya perasan, dulu2 Humaira akan menyusu setengah jam hingga sejam baru berenti. Lepas sejam (jarang sekali dua jam) Humaira akan bangun untuk menyusu lagi. Selepas ambil Shaklee, Humaira menyusu 10 hingga 15 minit, dan hanya jaga balik untuk minum susu selepas 3 hingga 4 jam. Alhamdulillah saya berjaya menyusukan Humaira sehingga kenyang.

Saya start consume set Shaklee ni sebelum bulan kedua Humaira. Berat lahir Humaira 2.62kg. Alhamdulillah, masuk bulan kedua berat dia dah jadi double..5.2kg.. Mula2 lahir Humaira tak ada pipi pun. Bila menyusu nampak rahang dia bergerak atas bawah. Sekarang pipi Humaira dah bam bam burok (bahasa orang2 tua). Bila nyot2 nampak pipi yang gerak2.

Humaira masa lahir, kecik je…berat lahir 2.62 kg
Humaira sebulan lebih..da start bam bam.
Humaira 2 bulan…

Lagi satu masa baca testimoni pengguna Shaklee ni..kata produk Shaklee ni elok untuk kulit. Memang betul pun. Lepas ambil Shaklee ni, kulit rasa lembab ja walaupun xpakai moisturiser. Bukan sahaja kulit sendiri, kulit Humaira pun licin dan nampak bersih. Sampai kakak saya tanya, “kenapa kulit Humaira licin ja. Kulit Aleeyah (anak kakak) tak macam tu pun.”

Kulit muka Humaira licin… :)))

Lagi satu, dalam set breastfeeding ni jugak ada milk booster iaitu Alfalfa. Niat asal memang nak banyakkan susu. Tapi tak sangka dapat bonus lain iaitu kesihatan dalaman wanita. Alfalfa ni bertindak macam jamu jugak. Dia panaskan badan macam jamu. Kalau ambil Alfalfa tapi tak cukup ambil air, memang rasa macam nak demam. Bila ambil Alfalfa ni jugak, keputihan berkurang sangat. Boleh kata 99% hilang! Dan yang penting lagi satu, Alfalfa ni macam kacip patimah. Berkesan untuk kebahagiaan suami isteri. Awww… *blush2 malu*

Sekarang saya add in vitamin E jugak untuk kesihatan kulit dan dalaman wanita. Mula2 ingat nak ambil Lecithin jugak sebab nak dapat berat badan sebelum pregnant. Bila baca testimoni Shaklee, ramai yang kata makan Shaklee boleh kurus. Tapi berat saya 5kg lebih berat dari berat sebelum pregnant. Saya bersabar dan terus ambil Shaklee seperti biasa. Tapi berat badan maintain macam tu, tak turun2. Rupa2nya, produk Shaklee ni akan maintain berat badan ideal seseorang. Bila kira BMI sendiri bali, rupa2nya berat badan sekarang ialah berat badan ideal saya. Maknanya, sebelum pregnant saya sangat kurus!

 
Jika anda sedang mencari produk untuk menambahkan susu badan, anda boleh mencuba 
Set Penyusuan Shaklee yang Terbaik mengikut keperluan yang diperlukan.
 
Atau 
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:- 
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/      
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852 
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive