Sunday, January 14, 2018

CoQ-Trol Plus Shaklee Menjana Tenaga Berpanjangan

Tingkatkan Tenaga Anda
Kod Produk: 11026 (30 kapsul / 30 sajian)
Kekal aktif dan bertenaga dengan Coenzyme Q10, antioksida yang menyokong sel untuk menghasilkan tenaga.
Coenzyme Q10 adalah komponen yang penting untuk penghasilan tenaga di dalam sel. Ia berada di dalam mitokondria, stesen janakuasa sel. Coenzyme Q10 tinggi dalam sel otak, jantung, dan hati. Ia menukarkan lemak dan gula kepada tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga adalah antioksida yang berkesan, melindungi sel daripada dirosakkan oleh radikal bebas.

1. Manfaat CoQ10 : Memberi Tenaga Kepada Sel

CoQ10 amat penting bagi jutaan sel tubuh, menghasilkan tenaganya sendiri untuk kekal berfungsi. Untuk menghasilkan tenaga ini, sel-sel tubuh membakar gula dan lemak daripada makanan yang kita makan. Nutrien ini kemudiannya terurai dan ditukarkan kepada tenaga, dan proses tersebut memerlukan kehadiran CoQ10 sebagai pencetus tenaga.

Proses penghasilan tenaga ini diulang beribu kali pada setiap saat untuk membolehkan jantung kekal berdegup dan seterusnya membolehkan organ-organ tubuh lain berfungsi bagi membekalkan aliran tenaga yang berterusan.

Tanpa CoQ10, sel-sel lain tidak dapat menghasilkan tenaga dan organ tubuh lain tidak dapat berfungsi dengan baik bagi menyokong kehidupan.

2. Manfaat CoQ10 : Mengukuhkan Otot Jantung

CoQ10 telah ditunjukkan dapat membantu mengukuhkan otot-otot jantung, menyokong keupayaan mengepam darah dan memperbaiki peredaran darah ke seluruh tubuh.

CoQ10 juga menyokong pertalian antara saluran darah yang menyumbang kepada paras tekanan darah sihat/normal.

3. Manfaat CoQ10 : Mengawal Kolestrol Jahat

Selain itu, CoQ10 juga bertindak sebagai satu antioksidan kuat dan membantu melindungi arteri bagi menangani masalah pengoksidaan lipoproteins berkepekatan rendah (LDL) dan memudahkan pengaliran darah.

Ini penting dalam membantu menyokong fungsi saluran darah, termasuk pengaliran darah ke jantung.

4. Manfaat CoQ10 :Sistem Reproduksi yang Sihat

Selain bertindak sebagai antioksida yang kuat untuk melawan tindakbalas oksidatif, CoQ10 juga menyokong sistem reproduktif yang sihat dengan meningkatkan tenaga dalam sperma dan ovum.

Pengambilan CoQ10 membantu meningkatkan jumlah sperma yang sihat, meningkatkan pergerakan sperma, meningkatkan kualiti ovum.

5. Manfaat CoQ10 :Kulit Yang Berseri

CoQ10 juga terdapat di permukaan luar kulit yang melindungi kulit anda dari sinaran UV yang berbahaya.

Ia juga membekalkan tenaga untuk sel-sel yang rosak memperbaiki diri mereka sendiri, jadi kulit anda kekal berseri dan kelihatan lebih muda.

Pengambilan CoQ10 membantu menganjalkan kulit dan mengurangkan kedutan dan meningkatkan tekstur kulit.

6. Manfaat CoQ10 : Meningkatkan Fungsi Kognitif

Bertindak sebagai antioksida yang melindungi saraf, CoQ10 membantu mengurangkan pembentukan plak amiloid, salah satu punca utama Penyakit Alzheimer, di dalam otak anda.

Berapakah Jumlah Pengambilan Dietari Coenzyme Q10 Yang Kita Perlukan ?

Tahap Coenzyme Q10 menurun apabila usia kita meningkat dan penggunaan statin untuk menurunkan kolesterol menyebabkan tahap Coenzyme Q10 semakin rendah di dalam tubuh.


Pengambilan dietari harian membantu memelihara paras CoQ10 dalam tubuh, namun jumlah CoQ10 yang diambil daripada makanan selalunya kurang daripada 10mg sehari.

Berdasarkan satu kajian penyelidikan, tubuh berupaya menghasilkan CoQ10 pada tahap tertinggi di usia 20 tahun dan menurun pada 20 tahun berikutnya.

Pada usia 40 tahun, jantung kita hanya berjaya menghasilkan sebanyak 68.2 peratus daripada jumlah penghasilan CoQ10 di dalam tubuh pada usia 20.

Tahukah Anda?

Kajian telah menunjukkan bahawa 100mg Coenzyme Q10 memberikan pelbagai manfaat kepada badan. Untuk mendapatkan 100mg Coenzyme Q10, anda perlu mengambil: 

Mampukah kita mengambil dari pemakanan sebanyak ini sehari untuk mendapatkan 100mg CoQ10?

Keistimewaan CoQ Trol Plus Shaklee 

Dahulu ianya di kenali dengan nama Shaklee CoQ Health Plus, sekarang ianya diperbaharui dengan formulasi baru yang lebih hebat diperkenalkan Shaklee CoQ-Trol Plus. CoQ-Trol Plus ni adalah hasil gabungan kebaikan coQ10 dan resveratrol.

Keistimewaan Shaklee CoQ-Trol Plus membekalkan sebatian semulajadi dan proprietari dengan  :
  • 100 mg Coenzyme Q10 (Ubidecarenone)
  • 5.5 mg Mixed Tocopherols 
  • 2 mg Resveratrol (Dari ekstrak "Polygonum cuspidatum root" )

Resveratrol

Sebelum ni, dalam rangkaian produk Shaklee yang ada kandungan resverstrol cuma Vivix saja, sekarang dalam coQ-Trol pun ada. Sebab tu ada orang kata, tak mampu beli Vivix , maka belilah coQ-Trol ni sebab ianya juga mengandungi resveratrol.

Resveratrol tergolong dalam kumpulan polifenol (antioksidan) yang sangat hebat kesannya. Dan biasanya, resveratrol yang didapati daripada sumber semulajadinya memang mahal. Sebab itulah Vivix paling premiun dalam rangkaian produk Shaklee.

 

Peranan resveratrol dalam suplemen ini rupanya untuk menggalakkan bilangan mitokondria, iaitu tempat di mana tenaga sel dihasilkan.

Semakin banyak bilangan mitokondria, maka semakin banyak juga penjana tenaga di dalam sel. Ditambah lagi dengan kebaikan coQ10 Shaklee yang akan boost aktiviti sel hasilkan tenaga selepas itu. Jadi anda dapat bayangkan tak 2 gandingan hebat ni bekerjasama? Tentulah orang yang amalkannya nanti takda lemau-lemau tapi aktif dan bertenaga sepanjang masa. 
Jadi, sekiranya anda masih tercari-cari suplemen untuk tenaga, coQ-Trol Shaklee lah pilihan anda yang terbaik. Lebih-lebih lagi jika anda seorang yang busy, tentu perlu nak bertenaga sentiasa kan, jadi ambil suplemen coQ-Trol ini di pagi hari.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan CoQ-Trol Plus Shaklee, anda boleh klik link di bawah dan terus order. Selamat Membeli belah bersama Shaklee!
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya. Dengan setiap pembelian anda layak mendapatkan konsultansi secara percuma: 

SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement 
 
*Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.Ini adalah iklan produk suplemen.
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive