Thursday, January 4, 2018

Cara Pantas Sembuhkan Tulang Patah Selepas Kemalangan


Sewaktu anak saya Wardah berusia 5 tahun dia mengalami patah tulang dibahagian tangan. Hasil x-ray bahagian radius dan ulnanya patah. Doktor memberi dua pilihan samada ingin buat pembedahan meluruskan tulang atau membiarkan saja tulang itu tumbuh dan bercantum semula selepas tulang ditarik. Kata doktor sebab dia masih budak tulangnya akan cepat sembuh. Saya dan suami mengambil keputusan untuk tidak melakukan pembedahan, rasa kasihan bila memikirkan penjagaan selepas pembedahan dan kesakitan yang perlu di lalui oleh anak saya.

Faktor yang mempengaruhi penyembuhan tulang:

1. Faktor pesakit

Umur : Tulang kanak-kanak yang patah lebih cepat sembuh berbanding kumpulan umur yang lain. Secara umumnya, semakin muda usia seorang kanak-kanak tulangnya dijangka lebih cepat sembuh sehingga berusia pertengahan remaja – yang mana tulang sudah tidak mengalami pertumbuhan lagi.

Kesihatan pesakit : Bagi penghidap penyakit kronik, penyembuhan luka menjadi isu. Penyakit-penyakit ini memberi kesan terhadap sistem imun, mungkin susah bergerak bagi orang yang mengalami obesiti atau pengaliran darah yang kurang.

2. Faktor tulang

Kepadatan tulang : Bahagian yang bersifat kurang tumpat iaitu pada hujung tulang sembuh lebih cepat daripada badannya yang bersifat lebih tumpat.

Jenis tulang : Tulang selangka lebih mudah sembuh berbanding tulang lain. Mungkin sebab itu jika tulang selangka patah, cara rawatannya biarkan ia sembuh tanpa sebarang intervensi. Lagipun, tulang ini dipegang oleh otot yang banyak, risiko untuk beralih adalah rendah.

3. Faktor lain berkaitan patah tulang

Pergerakan pada tempat patah : Pergerakan berlebihan akan memanjangkan masa untuk sembuh. Oleh sebab itu bahagian yang terlibat akan disimen atau dipasang besi.

Tulang putus sepenuhnya : Proses ini akan mengambil masa agak lama untuk menyambung kembali tulang-tulang tersebut.

4. Faktor lain berkaitan kecederaan

Tempat tulang patah : Jika tulang patah berdekatan dengan sendi, kadar penyembuhan mungkin lebih lambat.

Bekalan darah : Jika bekalan darah ke bahagian tulang patah berkurang, kadar penyembuhan mungkin lebih lama kerana tisu rosak memerlukan bekalan darah yang banyak untuk membawa oksigen dan membuang sel-sel mati.

Vivix Dan ESP Membantu Penyembuhan Wardah


 


Sepanjang Wardah dalam proses pemulihan saya bagi Wardah minum vivix dan ESP. Campuran vivix dan ESP mempunyai rasa yang sedap, terasa macam air yogurt jer. Jadi mudah kanak-kanak nak minum. Wardah memang suka sangat jadi boleh konsisten makan setiap hari. Alhamdulillah follow up dalam tempoh sebulan, tulang dah pun tumbuh. Follow up bulan kedua dah bersambung dengan cantik...so doktor kata dah tak perlu datang lagi.

Testimoni Pengguna






Proses penyembuhan tulang patah akan melalui 3 fasa secara serentak iaitu akan berlakunya proses:

1.Pembengkakan (inflamasi)
2.Penyingkiran sel-sel tulang yang rosak
3.Pembentukan semula tulang yang baru

Jadi dalam proses penyembuhan tu kita perlukan makanan yang terbaik untuk cepatkan proses penyembuhan

Antara vitamin yang saya cadangkan adalah :-

Vivix




Vivix ni antioksidan terbaik yang mampu membaiki tubuh badan sehingga ke peringkat DNA. Jika DNA kita sihat, maka keseluruhan badan kita juga akan sihat. 

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order. Selamat Membeli belah bersama Shaklee!
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda akan mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya. Dengan setiap pembelian anda layak mendapatkan konsultansi secara percuma: 

SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement 
 
Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk vivix Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna. 

0 comments:

Post a Comment