Thursday, January 11, 2018

Kepentingan Dan Kesan kekurangan CoQ10 Di Dalam Badan

 

Kenali Apakah Itu CoQ10?

Coenzyme Q10, atau lebih dikenali sebagai CoQ10 mempunyai pelbagai manfaat kesihatan. Coenzyme Q10 adalah komponen penting untuk pengeluaran tenaga di dalam sel.

Ia dijumpai dalam mitokondria, pusat tenaga sel di dalam tubuh. Coenzyme Q10 sememangnya ada di dalam tubuh kita terutama di dalam sel-sel otak, hati dan jantung. Ia menukarkan lemak dan gula ke dalam tenaga yang boleh digunakan sepanjang hari. Ia juga merupakan sejenis antioksidan yang kuat dan berperanan dalam melindungi sel daripada kerosakan radikal bebas.

Walaupun CoQ10 dihasilkan secara semulajadi oleh badan kita, ianya merosot seiring dengan usia dan gaya hidup. Seawal usia 20 tahun, tubuh kita mengalami kesukaran untuk hasilkan CoQ10.



Tahap penghasilan CoQ10 akan mula menurun pada umur 20 dan merosot dengan mendadak pada 40-an dan ke atas.

Menjelang umur 70, badan hanya dapat menghasilkan sebahagian daripada jumlah yang dihasilkan, maka pengambilan suplemen CoQ10 adalah penting sejajar dengan peningkatan usia.

Kajian menunjukkan 100 MG CoQ10 yang senang diserap boleh memberikan kebaikan yang sangat banyak kepada badan kita.

Kajian juga menunjukkan yang penggunaan STATIN, ubat yang merendahkan kolesterol, menghalang pembentukan CoQ10 sebanyak 40%!

Jadi mereka yang sedang mengambil ubat STATIN, atau mereka yang ada masalah jantung perlukan jumlah CoQ10 yang lebih tinggi.

5 Manfaat Kesihatan Coenzyme Q10

(1) Tenaga yang berkekalan.

Kandungan CoQ10 yang lebih tinggi akan hasilkan lebih banyak tenaga di dalam sel badan kita, serta bekalkan tenaga dengan lebih cekap. Hasilnya, kita boleh jalani hari kita dengan lebih bertenaga, cergas dan penuh keyakinan!

Peningkatan CoQ10 membantu:
  • Meningkatkan kekuatan otot.
  • Mempercepatkan pemulihan luka.

(2) Peredaran darah yang sihat.

CoQ10 lebih tertumpu pada organ-organ yang menggunakan banyak tenaga sepert jantung. Peredaran yang sihat menunjukkan jantung kita kuat dan sihat. Untuk kekalkan degupan jantung yang sihat, kita perlukan CoQ10 tambahan yang membantu:
  • Menguatkan otot-otot jantung.
  • Menyokong fungsi jantung yang sihat.
  • Meningkatkan paras tenaga untuk mereka yang mengambil statin.

Kajian telah menunjukkan bahawa statin, ubat yang merendahkan kolesterol, menghalang penghasilan CoQ10 sebanyak 40%. Suplemen CoQ10 bantu kekalkan kekuatan jantung.

(3) Sistem Reproduksi Yang Sihat

Selain bertindak sebagai antioksidan yang kuat untuk melawan tindakbalas oksidatif, CoQ10 juga menyokong sistem reproduktif yang sihat dengan meningkatkan tenaga di dalam sperma dan ovum.

Pengambilan CoQ10 membantu:
  • Meningkatkan jumlah sperma yang sihat.
  • Meningkatkan pergerakan sperma.
  • Meningkatkan kualiti ovum.

(4) Kulit Yang Berseri.

CoQ10 juga terdapat di permukaan luar kulit yang melindungi kulit anda dari sinaran UV yang berbahaya. Ia juga membekalkan tenaga untuk sel-sel yang rosak memperbaiki diri mereka sendiri. Jadi, kulit anda akan kekal berseri dan kelihatan lebih muda.
Pengambilan CoQ10 membantu:
  • Menganjalkan kulit dan mengurangkan kedutan.
  • Meningkatkan tekstur kulit.

(5) Meningkatkan fungsi kognitif.

Bertindak sebagai antioksida yang melindungi saraf, CoQ10 membantu mengurangkan pembentukan plak amiloid, salah satu punca utama Penyakit Alzheimer, di dalam otak anda. Kekalkan kesihatan sel-sel otak dan tingkatkan memori, tumpuan serta minda kita dengan CoQ10 yang juga membantu:
  • Menjana fungsi otak yang sihat.
  • Meningkatkan fokus dan fungsi-fungsi sel otak.

Bagaimana Nak Dapatkan 100 mg Coenzyme Q10?

Kita boleh dapatkan CoQ10 secara semulajadi dalam pelbagai makanan seperti daging, minyak soya, sardin, ikan tenggiri dan kacang tanah, dan organ dalaman haiwan seperti jantung, hati dan ginjal.

Walaubagaimanapun, jumlah yang diperolehi daripada makanan ini tidak mencukupi untuk keperluan harian anda.

Untuk mendapatkan 100mg CoQ10, anda perlu mengambil:



Jadi cara paling mudah untuk dapatkan 100 mg CoQ10 adalah dari CoQ-Trol Shaklee, yang telah diformulasi dari bahan semulajadi, ke dalam sebiji kapsul yang sangat mudah di makan dan diserap ke dalam badan!

Keunikan CoQ-Trol Shaklee

  • CoQ Trol Plus membekalkan sebatian semulajadi dan proprietari dengan 100mg CoQ10.
  • Tambahan 2 mg Resveratrol dan 5 mg Tokoferol.
  • Coq-Trol Plus juga dilengkapi dengan "sistem penyerapan yang dipatenkan" minyak zaitun untuk penyerapan optimum di dalam tubuh.
  • Bebas Gluten.

Resveratrol polifenol terbaik

Kenapa Shaklee tambahkan Polifenol bersama CoQ10?

Resveratrol adalah fitonutrien yang terdapat dalam wain merah, kulit merah anggur, dan jus anggur ungu. Seperti CoQ10, resveratrol memainkan peranan dalam kesihatan jantung dan saluran darah.
Dalam kajian makmal, resveratrol telah terbukti untuk membantu mengurangkan pengoksidaan LDL dan mempromosi kelonggaran saluran darah. Lebih banyak saluran darah yang lebih santai, lebih luas ia terbuka untuk menggalakkan aliran darah yang sihat.

Tokoferol

Tokoferol ni sebenarnya sebahagian daripada keluarga Vitamin E. Dia banyak terdapat di dalam minyak sayuran, kacang, ikan dan sayur-sayuran berdaun hijau.Untuk mendapat sumber tokoferol ini biasanya ia diambil dalam bentuk Vitamin E. Vitamin E ni juga tinggi antioksidan yang baik untuk kulit dan kesihatan.

Mengandungi minyak zaitun

Sebagai sebahagian daripada sistem penyerapan 

Jadi, Gabungan COQ10, POLIFENOL dan TOKOFEROL dalam COQ-TROL SHAKLEE adalah gabungan terbaik untuk penjagaan jantung dan meningakatkan tenaga sepanjang hari! 

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan CoQ-Trol Plus Shaklee, anda boleh klik link di bawah dan terus order. Selamat Membeli belah bersama Shaklee!
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya. Dengan setiap pembelian anda layak mendapatkan konsultansi secara percuma: 

SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement
 
*Produk ini tidak bertujuan untuk diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.Ini adalah iklan produk suplemen.
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive