Saturday, January 11, 2014

Pemakanan Untuk Subur Selepas Pembedahan


Selepas menjalani pembedahan penting untuk meningkatkan immunty untuk mencegah pertumbuhan semula penyakit endometriosis , fibroid dan ovarian cyst serta untuk meningkatkan peluang hamil. Beberapa panduan boleh diamalkan seperti berikut:

1 .Kurangkan stress. Exercise 30 minit setiap hari, banyak berzikir , baca quran 4-5 muka setiap hari.
2. Kurangkan pendedahan kepada toksin – jauhkan menghidu asap-asap beracun, semburan insecticide dan pewangi dirumah dan dalam kereta. Gunakan bahan2 organik untuk syampu, sabun, minyak rambut dan deodorent.
3. Sangat penting pengambilan makanan berzat dan berkhasiat, Jauhkan semua makanan dan minuman yang mengandungi pengawet, perisa dan pemanis, seperti fast foods, junk foods, burger, hot dog, nuggets, french fries dll. Juga jauhkan makanan dan minuman yang mengandungi gula dan tepung  - donut, kuih2, ice krim , chocolat dll. Jauhkan minuman soft drink , jus dan kordial dalam botol atau kotak.

4. Makan 70% bahan-bahan mentah dan segar , iaitu buah-buahan dan sayur-sayuran. Makan lebih buah2 tempatan seperti papaya, nenas, jambu batu, tembikai , dragon fruit dll.Juga digalakkan makan ulam-ulaman , sayur2 bayam, bendi, terong, kangkong, cekor manis, daun turi dan keledek merah. 
5. Amalkan minum jus buatan sendiri tanpa gula. 
6. Pengambilan Supplemen yang perlu untuk mencepatkan pemulihan luka dan pemulihan penyakit endometriosis ialah multivitamins, Vitamin C , Vitamin E.

Shaklee menyediakan supplement yang terbaik untuk anda cuba ianya semulajadi, tidak mengandungi pengawet, pewarna, perisa dan pemanis.
Jika anda berminat sms 013-4505852 (soffiah).








Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive