Wednesday, May 7, 2014

Rahsia Kurus 84kg Turun 58kg Hanya 3bulan

Tetiap kali lepas bersalin yang menakutkan saya pasal pertambahan berat badan. Yerlah masa anak pertama dulu dari 50kg naik 10kg dah jadi 60kg. Bersalin anak kedua naik lagi 5kg dah 65kg, bersalin anak ketiga terus jadi 72kg. Semasa hamil dekat Wafa Imani berat terakhir saya 84kg. Saya boleh bayangkan lepas bersalin kali ni mesti boleh jadi sampai 80kg ni.TAKUT sangat. 

Tapi sangkaan saya tu tak tepat chewahh macam ayat drama melayu plak hehe sebab berat saya lepas sebulan bersalin turun sampai 65kg. Lepas 3 bulan saya pi timbang lagi  kat klinik turun lagi sampai tinggal 58kg jer. Memang ketara sangat dan ramai jugak yang tegur saya nampak kurus.
 
Saya rasa makan tu macam biasa jer kadang tu makin lalu,sebab saya menyusukan baby Wafa Imani. Bukan takat Baby Wafa kakak Wardah pun tumpang susu Baby Wafa sebab susu banyak sangat tak terbeli botol storage tu dah.Sebelum2 ni susu badan tak dapat sebanyak tu, rezeki baby wafa dengan kakak wardah lah ni..alhamdulillah.
Nak tahu tak rahsia kejayaan saya boleh turunkan berat badan dalam 3bulan tu??? Mesti nak kan. Meh saya nak kongsikan manalah tau kawan2 kat luar sana nak cuba dan mungkin boleh berjaya turunkan berat badan mengikut target masing-masingkan.
 
Masa bersalin hari tu saya ambil SET BASIC BERSALIN SHAKLEE. Pastu saya nak menjayakan Penyusuan susu ibu so saya add on Alfafa, ostematrix dengan ESP Soy Protein untuk "Milk Booster". Pastu bila kita menyusu badan ni memang kita akan jadi lalu makan sangat, saya jadi risau la pastu ada sahabat saya cadangkan ambik Lecithin dia boleh pecahkan lemak. Apa lagi saya istiqamah jerlah makan semua supplement tu..dan hasilnya alhamdulillah terbukti berkesan dan sesuai dengan badan saya.
So pasni kalo sesapa ada masalah macam saya bolehlah cuba no Set Bersalin, Set Penyusuan dan Set Slimming Shaklee. InsyaAllah berkesan sebab saya dah rasai dan alaminya. Saya ni pesen kuat makan nasi, kalo suh diet tak boleh makan nasi dan kena berpantang macam2 sangat memang hampeh lah.Dalam pantang pun saya makan semuanya, yerlahkan lepas bersalin badan perlu recover balik kan supaya sihat. Jom tengok gambar terbaru saya .

Untuk mendapatkan Set Kurus Penyusuan, anda boleh  klik link di bawah dan terus order!!
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau 
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-  
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/      
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852


Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive