Sunday, April 5, 2015

Agensi Memberi Perkhidmatan Dan Bantuan Kepada Pesakit Kanser

Bagi membantu meringankan beban pesakit dan ahli keluarga pesakit kanser dalam menjalani rawatan dan sebagainya terdapat beberapa Agensi yang berkenaan menawarkan bantuan dalam bentuk kewangan dan sokongan. 
Bagi pesakit kanser yang memerlukan bantuan anda layak untuk memohon bantuan daripada angensi berikut:   

1. PUSPANITA
Persatuan Suri dan Anggota Wanita Perkhidmatan Awam Malaysia dengan nama singkatannya PUSPANITA, telah dilancarkan dengan rasminya pada 1 Mac 1983 oleh Penaung PUSPANITA yang pertama, Tun Dr. Siti Hasmah Binti Haji Mohd Ali.
 
Perkhidmatan yang diberikan :
  • Memberi bantuan kewangan kepada ahli atau keluarga iaitu suami dan anak-anak yang menghidap barah dan atau penyakit-penyakit lain seperti senarai yang diluluskan untuk meringankan beban mereka. Keutamaan akan diberikan kepada pesakit payudara. 
  • Menjalankan aktiviti-aktiviti yang berkaitan dengan punca, pencegahan dan  rawatan bagi penyakit barah payudara serta penyakit-penyakit lain. 
  • Bekerjasama dengan agensi-agensi lain untuk membantu meningkatkan kemudahan bagi mencegah penyakit barah payudara. 
Tabung PUSPADARA PUSPANITA (TPP) adalah mengikut Undang-undang Kecil Tabung PUSPADARA PUSPANITA (Pindaan 2008) merupakan tabung yang ditubuhkan untuk mendapatkan sumbangan kewangan bagi ahli-ahli PUSPANITA dan keluarga yang menghidapi penyakit-penyakit kronik seperti barah, AIDS dan sebagainya.



2.MAKNA
MAKNA (Majlis Kanser Nasional) adalah sebuah syarikat sosial yang ditugaskan untuk menggunakan setiap usaha, kepakaran dan bantuan kewangan kepada setiap golongan masyarakat, untuk melawan kanser dan mengurangkan sakit dan penderitaan yang berkaitan sama ada mereka yang telah mengalami dan sedang mengalaminya.
MAKNA berdaftar di bawah Pertubuhan pada 10 November 1994 dan dilancarkan secara rasmi pada 30 Mac 1995. MAKNA diasaskan oleh Dato'Mohd Farid Ariffin.

Perkhidmatan yang disediakan :
  • Program Bantuan Dermasiswa
  • Mammogram Bergerak Digital
  • Penyelidikan
  • Kesedaran Kanser, Ucapan Dan Pameran 
  • MAKNA Cancer Helpline
  • Scholarship
Untuk mendapatkan bantuan daripada Agensi berkenaan Pesakit perlu dirujuk oleh Pihak Hospital kerajaan atau swasta melalui Jabatan Kerja Sosial Perubatan Hospital berkenaan. Ingat anda tidak berseorangan.

Ketahui lebih lanjut Wujudkah Penawar Untuk Kanser
Hubungi saya untuk mendapatkan Produk Shaklee dan anda layak menerima konsultasi secara percuma:-
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/      
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive