Thursday, April 16, 2015

Ibu Ayah Solat Atas Kerusi? Kurangkan Masalah Lutut

Melihat ibu dan ayah terpaksa solat diatas kerusi, ianya memberi tanda bahwa lutut ibu dan ayah kita benar-benar uzur sehingga hilang keupayaan untuk berdiri hanya sekadar untuk bersolat. Jom kita ikuti kisah benar seorang Guru Agama yang telah membantu mereka mengatasi masalah sakit lutut ini.

Tugas saya sebagai Guru Agama di masjid-masjid seringkali melibatkan saya berdepan dengan warga emas, suri rumah, guru pencen yang kebanyakannya telah melepasi usia 40 tahun.

Boleh dikatakan majoriti masyarakat di Malaysia yang mencapai usia ini semakin cenderung untuk ke masjid, berbanding mereka ketika zaman muda.

Sememangnya apa yang Allah s.w.t lebih suka ialah ke masjid sedari usia muda, bukan setelah berusia. Semoga Allah ampunkan dosa kita semua yang sentiasa alpa.

Golongan atas usia 40 ini Alhamdulillah kebanyakannya lebih senang menghabiskan masa bersama jemaah, rajin hadir ke majlis-majlis ilmu di samping tidak meninggalkan solat berjemaah di masjid.

Mengadu Sakit Lutut Dan Sendi  
Cuma apa yang saya perhatikan, jemaah sering mengadu sakit lutut dan sendi, kebas kaki dan tangan, sukar melakukan pergerakan dalam solat dan sebagainya.
Ada juga di antara kelas saya yang diadakan di dewan khas yang memerlukan jemaah menaiki tangga. Kasihan saya tengok jemaah yang  mengalami sakit sendi dan lutut ini naik tangga.
Semasa saya memimpin salah seorang daripada mereka, saya bertanya,
“dah lama ke mak cik sakit lutut”?
Beliau menjawab,
“dah lama dah Ustazah. Ustazah ada tak ubat untuk rawat lutut mak cik ni? Susah mak cik nak duduk dan bangun dalam solat.”
Saya hanya tersenyum. Tapi begitulah setiap kali saya bertanya tentang kesihatan mereka, mereka mesti akan bertanya ada tak ubat untuk sakit lutut dan sendi yang mereka alami.

Set Sakit Lutut Dan Sendi Shaklee 
Oleh kerana dah banyak kali mereka bertanya maka saya syorkan set sakit lutut dan sendi daripada Shaklee yang terdiri daripada:
Advanced Joint Health Tablet 
Satu kombinasi bahan yang amat berkesan menyokong pergerakan, kelenturan dan fungsi sendi.
Dihasilkan dari ramuan aktif yang bertindak pantas menyokong makanan yang diperlukan oleh sendi-sendi.

Kebaikan Advanced Joint Health Tablet

  • Menyokong ketidakselesaan sendi
  • Membantu kekalkan tulang rawan
  • Memelihara tisu penyambung yang sihat
  • Melancarkan pergerakan harian
  • Menghalang pembentukan bahan kimia yang merosakkan tulang rawan
  • Anti radang semulajadi
  • Dibuat dari sumber tumbuh-tumbuhan semata-mata, asli dan semulajadi
  • Memberi kekuatan kepada struktur sendi
  • Bertindak seperti kusyen untuk melindungi tulang rawan, juga membekalkan glukosamin (penting untuk binaan tulang rawan dan lendir untuk licinkan sendi dalam tendon dan ligamen)
Pihak Shaklee sendiri telah memberi jaminan bahawa kesan positif dapat dilihat selepas 5 hari pengambilan, insya-Allah! :) 

Omega Guard 
Merupakan minyak ikan terbaik dunia. Mampu memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis) iaitu paras asid lemak Omega 3 larut dalam tisu rawan.
Oleh itu ia dapat mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi serta merawat gout dengan efektif. 

Ostematrix 
Merupakan kalsium seimbang yang menyerap 99% ke dalam tulang kita.
Formulanya unik, diperbuat daripada mineral semulajadi dan garam mineral dari laut mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron.
Berfungsi menguatkan tulang, memperbaiki kekejangan dan kebas, meringankan stres, pengalkalian tubuh dan memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik. 

Testimoni Paling Ikhlas
Seminggu kemudian, turun sahaja saya dari kereta menuju ke kelas untuk mengajar, sekumpulan jemaah lain datang kepada saya.
“Ustazah, minggu depan Ustazah bawa ubat sakit lutut dan sendi tu untuk saya pula yer!”
Saya tergamam!
Insya-Allah… kita hanya berusaha, Allah Maha Penyembuh! :)
Rupanya, makcik yang saya cadangkan set sakit lutut dan sendi itu yang buat testimoni sendiri kepada kawan-kawan jemaahnya! :)
Katanya,
“Ustazah, sakit lutut dan sendi makcik telah HILANG!!!”
Jika anda mempunyai masalah seperti ini, jangan ragu-ragu untuk mencuba set sakit lutut dan sendi ini.

Share Itu Prihatin
Sila share artikel ini , mungkin ada di antara kenalan anda yang memerlukan. Yakinlah, setiap satu manfaat yang dikongsi, ada balasannya bagi kita.
Sumber: soleh.net
 
Jom lihat Testimoni lain :


Untuk mendapatkan Set Tulang Dan Sendi ini, anda boleh terus klik link di bawah dan terus order!!
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!
Atau 
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:- 
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852 


Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive