Monday, April 6, 2015

Tips Pemakanan Untuk Mencegah Kanser

Pengambilan makanan ini secara berterusan mampu mencegah anda daripada menghidapi penyakit kanser.
1. Biji Aprikot
BIJI APRIKOT merupakan salah satu rawatan alternatif bagi mencegah dan merawat pesakit kanser. Antara nutrien yang banyak terdapat pada biji aprikot ialah enzim Amygdalin atau Laetrile atau juga sering disebut sebagai Vitamin B17. 
Tugas B17 ini hanyalah untuk memusnahkan sel asing dan mengeluarkannya melalui pembuangan air. Justeru, kuantiti air yang banyak perlu diambil oleh pesakit bagi melancarkan pembuangan sel-sel asing dengan bantuan Vitamin B17 yang terkandung dalam biji aprikot ini. 

2. MAKANAN KAYA ANTIOKSIDA
ANTIOKSIDA ialah sejenis bahan yang terdapat dalam makanan yang mampu melindungi dan mencegah kanser. Antioksida dapat melindungi daripada radikal bebas yang menyebabkan kerosakan sel dan DNA dan boleh membawa kepada kanser dan penyakit lain. Saintis telah membuktikan bahawa radikal bebas boleh menyebabkan proese penuaan, kanser, sakit jantung, strok, Parkinson, allergi dan sebagainya. 
 
Bagaimana antioksida mencegah kanser?
ANTIOKSIDA terdiri daripada beta charotene, lychopene, Vitamin A, C dan E dan dapat mencegah kanser dengan 3 cara:
  • memusnahkan radikal bebas
  • meningkatkan sistem immun atau sistem pertahanan badan yang akan bertindak memusnahkan sel-sel yang rosak
  • mengurangkan kebarangkalian sel kanser melekat pada organ dan gland.
Apakah makanan yang kaya antioksida?  


ANTIOKSIDA  banyak terdapat dalam sayur-sayuran, buah-buahan, kekacang dan bijirin. antara makanan yang kaya dengan antioksida ialah:  
  • Beta charotene banyak terdapat dalam buah-buahan dan sayur-sayuran yang berwarna oren seperti lobak, oren, aprikot, labu dan mangga. Sesetengah sayuran hijau juga mempunyai beta charotene seperti sayur bayam. 
  • Makanan yang kaya Vitamin A ialah seperti ubi keledek dan lobak.
  • Vitamin C atau juga dikenali sebagai askorbic asid banyak terdapat dalam buah-buahan seperti oren, strawberi, epal, mangga, nanas, raspberi, blueberry dan pear.
  • Vitamin E atau alpha-tocopherol, banyak terdapat dalam makanan seperti minyak bunga matahari, kacang soya, minyak zaitun, kekacang seperti almond, bijiin penuh, brokoli dan avokado.
3. Vivix Shaklee

Selain itu pengambilan ViVix Shaklee juga dapat membantu mencegah kanser. Melalui kajian makmal, ramuan Vivix telah terbukti memberi kesan positif terhadap empat mekanisme utama penyebab penuaan.

4 mekanisma utama penuaan selular:
  1. Kerosakan DNA - Vivix memelihara dan memulihara kerosakan DNA
  2. Pengawal Genetik (Fitrah) - Vivix memberi impak positif tehadap pengawal genetik dengan memperlahankan penuaan pada peringkat selular
  3. Penurunan Tenaga Selular - Mitochondria dalam sel tubuh kita menghasilkan tenaga (spark plug) - Ramuan Vivix merangsang biogenesis mitochondria
  4. Penimbunan Protein AGE (Advanced glycation end products) - Vivix 10 kali lebih berkuasa berbanding resveratrol sahaja dalam memperlahankan pembentukan Protein AGE.

Resveratrol merupakan salah satu kandungan dalam Vivix yang telah dirujuk lebih daripada 2,000 penerbitan penyelidikan termasuk beberapa kajian yang dijalankan oleh Harvard University, National Institute  of Aging, National Cancer Institute, dan banyak lagi. Kanser mungkin adalah bidang paling dinamik (pelbagai sudut) penyelidikan mengenai resveratrol. 
Resveratrol merupakan perubatan semulajadi pertama yang mempunyai bukti kukuh menunjukkan ia menghalang atau menghentikan pelbagai peringkat kanser. Resveratrol bukan sahaja menghindar kanser, malahan ia dicadangkan sebagai rawatan tambahan. 

Menghentikan Gen Kanser
Bagi badan yang normal, reaksi badan yang sihat yang dipanggil pengasetilan dan penyahasetilan menjadikan gen hidup atau mati. Bagaimanapun, bagi kanser, sel mula menjadi tidak terkawal dan mengaktifkan "gen kanser" nya sendiri, menggalakkan penyebaran sel-sel berpenyakit.
Dengan mengawal penyahasetilan dan mengaktifkan panjang umur gen, resveratrol mempunyai potensi untuk menghentikan proses kanser dan memberi manfaat umur panjang yang sebenar. 

Menterbalikkan Kesilapan DNA
Punca utama proses penuaan (dan akhirnya kematian) adalah kebolehan sel tua yang semakin menurun untuk mereplika secara terperinci DNA mereka ke dalam setiap sel baru. Disebabkan "kesilapan" DNA dan penimbunan serpihan pecahan DNA yang tidak boleh digunakan, sisa DNA yang tidak teratur ini akhirnya menghentikan sel dari berfungsi dengan baik. Ini menjadikan sel tersumbat dengan "sampah" DNA dan akhirnya membawa kepada kemerosotan dan kematian sel.

Bagaimanapun, resveratrol mampu mengurangkan kesilapan dan sisa DNA ini sehingga 60% melalui kebolehannya merangsang kepanjangan umur gen. Ini merupakan sebab mengapa resveratrol merupakan satu pencapaian besar dalam memperlahankan proses penuaan.   

Kesan Anti-Kanser 
Kajian menunjukkan resveratrol bukan sahaja menghalang kanser, tetapi juga dicadangkan sebagai rawatan tambahan kepada kanser. Ini kerana resveratrol terbukti memperlahankan atau menghentikan tahap tertentu kanser. Resveratrol boleh menghalang kanser dalam melalui beberapa cara: 
  • Ia boleh menyekat penyerapan estrogen dan androgen (tidak kira sel kanser itu mempunyai reseptor negatif atau positif)
  • Ia boleh memodulasi ekspresi gen
  • Ia boleh menyebabkan sel kanser mati melalui penyahasetilan
Di Austria, penyelidikan lanjut turut membuktikan resveratrol turut menyekat kemampuan sel kanser untuk metasis ke dalam tulang pada kadar 30% hingga 71%.
 
Menghalang Kanser Tanpa Memudaratkan  
Resveratrol telah dibuktikan effektif melawan pelbagai jenis kanser, sama ada pada peringkat menghindar mahupun peringkat rawatan. Kebolehannya menghentikan kanser berkait rapat dengan kemampuannya membezakan sel kanser dari sel sihat. Ubat terapi kimo tidak spesifik ketika menyerang sel; ia menyerang sel kanser dan sel sihat dalam masa yang sama. Sebaliknya, resveratrol tidak merosakkan sel sihat, tetapi melindungi sel sihat ketika mematikan sel kanser.
 
Kebolehan resveratrol yang terkenal termasuk kemampuan menghilangkan radikal bebas, mengaktifkan atau nyahaktif enzim penting / gen / hormon dan kimia tubuh. Kajian menunjukkan resveratrol memberi kesan yang ketara kepada kanser yang berkaitan gen. Antara kesan lain, resveratrol mengaktifkan gen penumpas tumor dan gen yang menyahtoksik bahan kimia. Ia juga menahan gen yang membolehkan sel kanser berhubung antara satu sama lain.
 
Poliphenol Resveratrol
Resveratrol dan poliphenol berkaitannya turut melindungi DNA sel, menghalang kimia dan radiasi yang menyebabkan kanser, serta melawan radikal bebas dan imflamasi.
 
Mitochondria  
Penyelidik dari University of Rochester (terbitan Mac, 2008) membuktikan untuk pertama kalinya yang resveratrol boleh membantu memusnahkan sel kanser pankreas dengan menembusi sumber tenaga teras sel, atau mitochondria, dan melumpuhkan fungsinya. Mitochondria mempunyai DNAnya sendiri dan mempunyai kebolehan untuk membekalkan tenaga kepada sel secara berterusan apabila berfungsi dengan betul. Menghentikan sumber tenaga secara teorinya menghentikan kanser. Resveratrol mengganggu sumber tenaga sel-sel kanser.

Jika anda menghidap kanser, saya cadangkan anda cepat-cepat beli Vivix. Kemudian buat ujian dan pemeriksaan. Kemudian consume Vivix dan lakukan semula pemeriksaan untuk melihat progress anda :-) Kita hanya merawat Allah juga yang mengurniakan penyembuhan. 

Untuk mendapatkan produk ini, anda boleh klik link di bawah dan terus order!! 
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=f2843fe2048acb2e687eeebe826db352   
Atau     
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/       
Shaklee ID: 1027990 
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852  

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive