Sunday, March 23, 2014

Kebaikan Anti Oksidan Shaklee dan Radikal Bebas

Para penyelidik menggangarkan bahawa 80-90% daripada semua penyakit yang merosot,melibatkan RADIKAL BEBAS.  Manakala ANTIOKSIDAN mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Sebelum kita kenali apa itu ANTIOKSIDAN, jom kita kenali RADIKAL BEBAS dulu..

Radikal Bebas Radikal Bebas ialah molekul-molekul yang tidak lengkap dan tidak mantap. Molekul merupakan batu asas pembinaan dalam alam semulajadi seperti oksigen,asid lemak dan asid amino. Kerosakan akibat radikal bebas dikenali sebagai oksidasi dan ianya akan menggangu fungsi dan pembiakan sel yang sihat.
Tetapi tidak semua Radikal Bebas ini jahat,adakala badan kita memerlukan untuk mengoksidasikan glukosa dan lemak.  Manakala sistem imun akan menggunakan Radikal Bebas untuk menentang virus dan bakteria.

Asal Radikal Bebas Banyak punca Radikal Bebas boleh terperangkap dalam badan. Diantara faktor sekeliling seperti asap rokok,dadah,alkohol dan sinaran matahari. Dalam pada itu, apabila badan memerlukan lebih banyak oksigen, maka lebih banyak radikal bebas akan dikeluarkan.
Racun juga memainkan peranan seperti racun serangga,racun rumpai,baja-baja kimia dan kimia-kimia industri semuanya dihancurkan didalam badan.

Penyakit Berkaitan Radikal Bebas
1. Sakit jantung 2. Kanser 3. Penurunan sistem imun 4. Penuaan 5. Katarak 6. Masalah otak dan saraf

SHAKLEE ada menawarkan beberapa suplemen untuk ANTIOKSIDAN :-

1. Vitamic C

Ia adalah satu-satunya Antioksidan yang berkuasa,mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang T Cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan Radikal Bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

2. Vitamin E Merupakam Antioksidan yang kuat. Pengambilan lebih dari 1,200 IU sehari untuk Antioksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan kanser, mengukuhkan sistem imin, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor,mengurangkan akibat radikal bebas. Ianya juga memperbaiki oksidasi iaitu katarak dan masalah penglihatan.

3. Caratomax (Vitamin A)
Pengambilan kerap Beta Karotena mengukuhkan sistem imun, melambatkan penuaan dan menyekat aktiviti bahan kanser dan menghalang pembentukan sel-sel kanser. Ia juga mengurangkan Radikal Bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida.

4. Vivix
Salah satu ramuan utama dalam vivix ialah Anggur Muscadine. Anggur ni adalah anggur yang mempunyai kuasa antioksidan tertinggi di kalangan anggur-anggur didunia. (kuasa antioksidan 40kali ganda dari anggur biasa).
Ianya Mengandungi Resvestrol dan 15 Polifenol adalah 10kali ganda lebih hebat dari Resvestrol itu sahaja. Resvestrol merupakan agen anti penuaan yang paling kuat dari alam semulajadi. Kesan anti-inflamasi nya juga adalah 60kali lebih tinggi daripada Aspirin.

Tahukah anda, Pakar Nutrisi mencadangkan pengambilan ACE( BETA KAROTENA,VITAMIN C DAN VITAMIN E) bersama-sama untuk menggandakan kesan anti oksidan dalam melawan radikal bebas.
 
Hubungi saya untuk mendapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa:- 
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS: 013-4505852 

 
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive