Monday, November 16, 2015

Muka Kusam Selepas Bersalin Apa Perlu Buat?


cara serikan wajah selepas bersalin

"Thanks kak . memang nak terus consume shaklee jer pas ni... insya allah... :) sume org tego faizah berseri2 je pas bersalin neh... yela byk sgt mkn vitamin kot...ahaha...kulit pun da xberjerawat dah... :) alhamdulillah...."

Puan faizah..antara ibu2 yang setia dengan shaklee mengambil MULTIVITAMIN, B-COMPLEX, VITAMIN-C, ALFALA dan juga ESP (energizing soy protin)

Masalah kulit yang dihadapi semasa hamil dan selepas bersalin bukan alasan untuk anda "goyang kaki" tanpa melakukan apa-apa. Bagi ibu yang baru sahaja melahirkan anak,tentunya mengalami perubahan dari hujung rambut hingga hujung kaki. Secara umumnya ia berlaku akibat pengaruh hormon-hormon semasa kehamilan. Antara perubahan yang berlaku ialah penambahan berat badan, rambut gugur, dan masalah kulit terutamanya kulit yang KUSAM

Kenapa kulit wajah kita kusam?

Kulit kusam adalah akibat daripada sel-sel mati. Sel mati akan bertambah seiring usia sekiranya tidak dibuang dan dibiarkan berkumpul di permukaan kulit. Faktor usia,sinaran matahari, nutrisi tidak seimbang,radikal bebas  ataupun pengunaan kosmetik mempercepatkan lagi berlaku sel mati. Kehadiran sel
mati menyebabkan punca berlakunya jeragat, jerawat, whitehead ataupun blackhead. Sebagai wanita, kulit kusam seperti mimipi ngeri dan terasa malu nak berhadapan dengan orang lain. Umpama tua sebelum usia..aishh, sedihnyaaa!!

Jadi ada tak caranya untuk tangani masalah kulit kusam?

Cuba tengok Puan Faizah dia mengatasinya dengan hanya mengambil Set Berpantang Shaklee tapi bonus yang puan Faizah dapat  kulit kusam tak membelenggu diri Puan Faizah. Jom kita tengok apa yang istimewa dalam set berpantang ini yang menyebabkan kulit tidak kusam.

Tahukah anda dalam dalam Set berpantang Puan Faizah ada juga Set Kecantikan Kulit Shaklee Ianya terdiri dari Supplemen yang sama cuma terdapat penambahan Vitamin E dalam Set Kulit. Jom kita lihat Set Berpantang Puan Faizah:
  • MULTIVITAMIN, 
  • ALFALFA
  • B-COMPLEX -Penting dalam kestabilan hormon kita. Kekurangan b complex dalam badan boleh membuatkan kita cepat letih, cepat marah atau moody, cemburu dan banyak lagi. Penting untuk mengelakkan pertumbuhan JERAWAT 
  • VITAMIN-C - Menggalakan pembentukan kolagen supaya kulit lebih kenyal. kekurangan kolagen dalam tubuh membuatkan anda mudah lebam dan kering serta bersisik. Kolagen yg cukup menjadikan kulit anda lebih bersinar dan gebu. Selain itu juga Vitamin C ini mampu mencerahkan kulit anda secara semulajadi dan sekata.Vitamin C juga membantu mengurangkan kesan sunburn jika terdedah kepada cahaya matahari dalam jangka masa yang lama. .Ia turut dikenali sebagai vitamin yang memberi  kesan ala-ala blusher pada pipi jika di buat masker.dan juga
  • ESP (energizing soy protin)- ESP dapat membantu menghasilkan sel-sel kulit yang baru.Setiap 21 hari, sel kulit lama akan mati, dan akan digantikan dengan sel kulit yang baru.  Sel kulit yang baru, akan menyalin sel kulit yang lama. Kulit kita kusam adalah disebabkan oleh sel-sel kulit  yang baru men-duplicate sel kulit mati yang kusam.Bayangkan, sepatutnya sel kulit yang baru nampak fresh dan cantik. Tapi oleh kerana sel yang lama tu kusam, sel baru duplicate je lah apa yang ada. Jadi, keperluan protein yang berkualiti sangat penting supaya sel-sel kulit yang dihasilkan adalah sel-sel yang berkualiti dan kulit kita akan kelihatan gebu, bersih dan licin. So, ambil peluang ni untuk baiki sel-sel kulit anda.

Jadi kerana itulah Kulit Puan Faizah cantik berseri-seri selepas bersalin.Kesemua vitamin dalam set cantik shaklee ini sangat membantu untuk memulihkan semula tekstur kulit anda dan anda tidak boleh mengharapkan ia memberikan kesan dalam beberapa hari sahaja.

Jika anda berminat untuk dapatkan Set Kulit Kusam Selepas Bersalin Shaklee ini daripada saya, hubungi saya. Saya akan berikan konsultasi TERBAIK untuk anda. 

 
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/    
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852  


Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive