Wednesday, December 9, 2015

Supplement Untuk Kesihatan Minda

Ramai yang sedia maklum kehebatan Lecithin sebagai pengemulsi lemak. Malah dalam Set Kurus Shaklee, Lecithin adalah Supplement yang wajib ada dalam membantu mempercepatkan proses penurunan berat badan. Tapi ramai yang masih belum tahu kebaikan Lecithin adalah lebih daripada itu. Rupa-rupanya LECITHIN juga merupakan supplement yang bagus untuk otak selain daripada OMEGA GUARD 
Apa yang menyebabkan lecithin bagus untuk otak?

Lecithin juga dikenali sebagai makanan otak dan saraf. Ia membantu sel otak berkembang,penting dalam transmisi saraf impuls dalam otak dan memainkan peranan dalam neuro transmitter(berkaitan short term memory) . Lecithin dipercayai mampu mengurangkan atau mencegah senility (nyanyuk) atau Alzheimer’s disease. Malah sesetengah pakar menyarankan pengambilan 7000mg sehari utk memulihkan sistem ingatan
Tahukah anda salah satu kandungan lecithin 
yang bagus untuk otak adalah KOLINA. 
Fungsi kolina adalah seperti berikut:
  •  Kolina adalah komponen diet yang diperlukan sel untuk berfungsi dengan baik. Nutrien itu membantu struktur sel membran dengan mempengaruhi perkembangan otak, kesihatan kardiovaskular, pertumbuhan semula dan fungsi hati. Bukan saja bayi dan kanak-kanak, ibu hamil atau yang sedang menyusu, secara umumnya setiap manusia memerlukan kandungan kolina yang cukup bagi mengekalkan tahap kesihatan yang sempurna. 
  • Kolina amat berkait rapat dengan vitamin B dan asid folik. Kedua-duanya zat nutrisi itu memerlukan antara satu sama lain. Jika anggota tubuh kekurangan asid folik, maka kita perlu melebihkan pengambilan kolina. 
  • Kolina banyak diperoleh dalam diet protein. Lebih-lebih lagi kandungan kolina dalam makanan seperti susu, telur, hati ayam, kekacang, soya, taufu dan roti amat tinggi. Di samping protein, pemakanan yang seimbang juga perlu diamalkan.

Selain daripada fungsi sebagai supplement untuk otak, lecithin juga dapat membantu dari segi:
  • Lecithin juga dikatakan sumber hormon neurotransmitter dimana ia menggalakkan proses tidur. Kekurangan hormon ini dikatakan punca insomnia.
  • Lecithin adalah asid lemak perlu yang penting dalam penjagaan paru-paru kerana kebolehannya mencairkan mukus dan mencegah iritasi .Dan sebab itulah ianya berguna bagi mereka yang mempunyai alergi,hay fever,asma,bronkitis dan emphysema
  • Lecithin bertindak sebagai pelincir bagi joint(sendi2) dan membantu dalam penjagaan tisu buah pinggang as well as the sistem penghadaman.
  • Lecithin adalah zat utk kecantikan ianya perlu dalam menghasilkan rambut yg sihat,cantik berkilat,kulit yang lembut gebu dan juga dalam mencegah eczema. 
  • Lecithin diperlukan dalam penghasilan pelbagai hormon seperti epinephrine, .Sebab tu ianya amat berguna dalam mengurangkan atau mencegah PMS dan gejala menopause.
Untuk mendapatkan produk ini, anda boleh klik link di bawah dan terus order!!
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=f2843fe2048acb2e687eeebe826db352 
Atau   
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:- 
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/      
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852 
 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive