Tuesday, November 14, 2017

Rawatan Luka Kencing Manis Paling Cepat Sembuh Dan Berkesan Secara semulajadi

 

Apakah Luka Diabetes atau Ulser Diabetes

Luka diabetes adalah berkait rapat dengan neuropati diabetes atau penyakit saraf kencing manis, penjagaan kaki diabetes, ulser kaki diabetes dimana ia telah menjejaskan ramai pesakit diabetes.

Pakar menyatakan kira-kira 10% daripada penghidap diabetes akan mendapat luka diabetes atau ulser ini. Luka diabetes boleh terjadi kepada kedua-dua jenis diabetes samada type 1 atau type 2.

Bagaimana Luka Diabetes Terjadi

Apabila tahap gula dalam darah yang tinggi atau turun naik secara teratur, kulit yang kebiasaannya sembuh, mungkin tidak betul-betul pulih disebabkan saraf yang telah rosak. Kecederaan ringan ini boleh jadi sebagai permulaan luka diabetes.

Biasanya orang akan dapat luka diabetes di kaki. Ini disebabkan pesakit diabetes telah kurang deria rasa disebabkan masalah saraf iaitu neuropati diabetes periferal.

Ini bermakna bahawa saraf yang biasanya membawa deria kesakitan kepada otak dari kaki, tidak berfungsi dengan baik dan apabila tiada rasa sakit, akan memulakan luka diabetes.

Penyebabnya mungkin kecil, contohnya luka disebabkan terpijak tulang ikan. Tapi bila pesakit telah tiada deria sakit, maka luka itu terbiar dan lama kelamaan menjadi besar dan membusuk.

Arteri yang sempit juga boleh mengurangkan aliran darah ke kaki di kalangan sesetengah orang dengan diabetes dan ini boleh menjejaskan keupayaan kaki untuk sembuh dengan sempurna. Apabila kaki tidak boleh sembuh, luka diabetes pada kaki boleh berkembang.

Selain itu, sistem imun pada tubuh pesakit diabetes juga sangat rendah. Ini menyebabkan pesakit diabetes sukar untuk sembuh.

Faktor-faktor risiko untuk luka diabetes

Faktor berikut boleh meningkatkan risiko mendapat luka diabetes:
  • Neuropati
  • Peredaran darah yang lemah
  • Diabetes tidak terkawal
  • Tidak memakai kasut yang sesuai
  • Selalu berjalan berkaki ayam
  • Orang yang mempunyai diabetes untuk tempoh yang lebih lama
  • Merokok, tidak bersenam, berat badan berlebihan, mempunyai kolesterol tinggi atau tekanan darah
Sekiranya luka diabetes tidak ditangani segera, ia boleh menyebabkan kaki dipotong. Ini disebabkan sel sekitar telah mati dan untuk mengelakkan kematian sel lagi doktor akan mencadangkan dipotong bagi mengelakkan jangkitan kepada bahagian lain.

Jika telah ada luka, rawatlah dengan segera walaupun masih kecil.

1. Gunakan air bersih dan cuci luka

Jangan gunakan sabun, iodin atau hidrogen peroksida dapat mengganggu luka. Sapu antibiotik untuk mengelakkan jangkitan dan balut dengan pembalut yang telah disteril. Periksa luka setiap hari untuk melihat sekiranya terdapat tanda-tanda jangkitan atau tidak.

2. Jumpa doktor dengan segera

Jangan ambil risiko walaupun luka hanya kecil. Luka kecil lebih mudah dirawat berbanding luka besar.

3. Kurangkan tekanan pada bahagian luka.

Elakkan daripada memberikan tekanan pada bahagian luka sebaik mungkin. Elakkan berdiri atau berjalan terlalu lama dan pakailah kasut yang selesa.

Luka Diabetes Sangat Bahaya

Luka yang teruk boleh menyebabkan kesakitan dan ketidakselesaan. Ia boleh menyebabkan kerosakan tisu dan tulang (sel mati) yang mana akhirnya pemotongan bahagian tersebut menjadi satu-satunya pilihan demi menyelamatkan nyawa.

Sebab itu sangat penting untuk merawat dan mencegah sebaiknya. Dan apa yang paling penting adalah mencegah daripada penyakit kencing manis atau diabetes.

Vivix Dengan Resveratrol Untuk Luka Diabetes

Untuk pencegahan mahupun rawatan luka diabetes, Vivix berfungsi untuk sokongan nutrisi pesakit diabetes pada peringkat selular. Alhamdulillah setakat ini ramai telah semakin sihat dengan pengambilan Vivix untuk luka diabetes disamping pengambilan ubat dan rawatan luka. 

Vivix bukan tonik ajaib tapi mengandungi resveratrol yang sangat hebat untuk kesihatan

Testimoni Luka kencing Manis Pulih dengan Vivix

Saya ingin kongsikan testimoni dari pengguna vivix yang mengalami luka kesan kencing manis. Menurut anaknya dalam tempoh 2 bulan lebih mengamalkan vivix dengan konsisten luka ayahnya nampak semakin pulih.

ubat sembuhkan luka kencing manis dengan cepat

 Lagi testimoni pesakit luka kencing manis yang kronik pulih dengan vivix

Cara Resveratrol Dalam Vivix Bantu Sembuhkan Luka Diabetes

1. Tingkatkan Sensitiviti Insulin

Apabila tubuh kehilangan sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan mengeluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal paras gula dalam darah.

Resveratrol yang terkandung di dalam Vivix membantu meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin. Rintangan insulin adalah salah satu faktor penyumbang utama diabetes dan jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, diabetes dapat dikurangkan.

2. Mengaktifkan Enzim SIRT1

Resveratrol juga mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh untuk mencegah dan menyembuhkan diabetes iaitu enzim SIRT1. Enzim SIRT1 ini mesti diaktifkan kerana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan tahap sensitivitinya.

Selain itu, Vivix turut membantu dari segi:

Mengandungi anthocyanins membantu dalam menjaga dan memperbaiki kesihatan saraf dan membantu menyembuhkan luka dalam kadar segera.

Sebenarnya dalam banyak keadaan, pencegahan selalu yang terbaik. Tapi sekiranya anda telah pun menghidapi diabetes, apa kata berikhtiar dengan Vivix. Vivix dapat membantu anda dari segi:
  • Tingkatkan Sensitiviti Insulin
  • Mengaktifkan Enzim SIRT1
  • Mempercepatkan penyembuhan luka diabetes
  • Mencegah AGE protein yang menyebabkan diabetes
Jadi dengan pengambilan Vivix, anda dapat sembuhkan luka diabetes dan diabetes itu sendiri sekaligus.

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan produk Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order. 
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda layak mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:
SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement 

 

Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk vivix Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive