Saturday, June 2, 2018

Tanda-Tanda Cyst Buah Pinggang Yang Jarang Diketahui

cara kecutkan cyst buah pinggang tanpa pembedahan

Biasa saya dengar cyst jadi kat rahim wanita kan. Tapi cyst jugak boleh jadi kat Buah Pinggang. Kebiasaannya mereka yang berusia 50 tahun ke atas lebih mudah mengalami masalah tersebut, berbanding dengan wanita yang lebih muda.

Terdapat dua jenis cyst buah pinggang yang perlu anda ketahui.

  1. Simple Cysts – Cyst yang terbentuk di buah pingang yang mengandungi dinding nipis dan cecair seperti air. Cyst ini tidak merosakkan atau menjejaskan fungsi buah pinggang.

  2. Polycystic Kidney Disease (PKD) – Penyakit yang diwarisi oleh genetik dan menyebabkan banyak cyst terbentuk di buah pinggang. Kebiasaannya lebih daripada 1 dan boleh merosakkan buah pinggang. Jika terlalu banyak, ia boleh menyebabkan End Stage Renal Failure (ESRF) iaitu kerosakan buah pinggang tahap terakhir.

Bagaimana Untuk Mengetahui Tanda – Tanda Cyst Buah Pinggang?

1. Saiz

Ada sesetangah cyst sangat kecil dan tidak dapat dilihat tanpa menggunakan mikroskop. Tetapi cyst ini juga boleh membesar menjadi sebesar bola tenis.
Jika dibiarkan menjadi lebih besar, cyst boleh menekan organ – organ berhampiran dan menyebabkan kesakitan lain.

2. Gejala

Tiada gejala khusus sekiranya pesakit mula ada cyst pada buah pinggang. Tetapi jika di biarkan cyst membesar atau dijangkiti, ia boleh menyebabkan gejala seperti berikut :
  • Demam
  • Sakit di bahagian belakang atau di antara tulang rusuk dan pinggul
  • Sakit di bahagian atas perut
  • Perut membengkak
  • Kerap kencing
  • Air kencing mengandungi darah
  • Air kencing berwarna gelap

3. Kompilasi Yang Akan Terjadi

  • Sekiranya Ada Jangkitan – Boleh menyebabkan sakit dan demam
  • Cyst pecah – akan mengalami sakit yang teruk pada bahagian belakang atau tepi
  • Gangguan air kencing – Cyst akan menghalang aliran normal air kencing dan boleh menyebabkan bengkak buah pinggang (hydronephrosis)

Cyst Buah Pinggang Boleh Didiagnos Melalui Beberapa Jenis Rawatan

Sekiranya cyst terus membesar, pesakit dikehendaki untuk membuat rawatan sclerotherapy cyst buah pinggang atau melakukan pembedahan. Sebelum itu, pesakit perlu mengambil beberapa ujian seperti :
  • Ultrasound
  • CT Scan
  • MRI
  • Sample Darah
Ini untuk mengetahui sejauh mana besar atau seriusnya cyst yang berada di dalam buah pinggang. Jika cyst masih kecil dan tidak berbahaya, doktor tidak akan melakukan pembedahan.

Pesakit juga perlu mengamalkan kehidupan yang sihat seperti menjaga pemakanan dan mengamalkan suplemen semulajadi agar cyst tersebut kembali mengecil dan hilang tanpa perlu menjalani rawatan susulan di hospital.

Testimoni Pesakit Cyst Buah Pinggang Sembuh Tanpa Pembedahan.

Beberapa bulan lepas, bekas majikan saya telah menelefon saya. Katanya isteri beliau mengalami masalah cyst buah pinggang.

Asalnya isteri beliau datang period terlalu lama, sedangkan beliau sudah pun berusia 50an. Akhirnya lepas buat check up, doktor mengesahkan beliau mempunyai cyst di buah pinggang berukuran 4cm.

Saya pun cadangkan beliau untuk mengamalkan beberapa suplemen.Jika anda melihat pada tarikh perbualan kami.Tidak sampai 1 bulan, cyst yang berukuran 4cm telah HILANG!

Alhamdulillah dengan izin Allah dan konsisten mengamalkan suplemen Shaklee setiap hari. Kini beliau sembuh sepenuhnya dan tiada lagi cyst di buah pinggang.

Untuk anda yang mengalami masalah seperti customer saya tu, nasihat saya sementara cyst anda masih kecil, saya amat menggalakkan anda mengambil suplemen Shaklee sekarang juga.

Kredit: mamaqaireen.

Suplemen Sesuai Untuk Masalah Cyst Dalam Buah Pinggang

Vivix – mengandungi Resveratrol dan antioksidan yang tinggi untuk membantu membaiki masalah sel-sel sehingga ke peringkat DNA. Resveratrol yang terdapat di dalam Vivix akan membaiki sel-sel buah pinggang yang rosak dan menjaga penghasilan sel-sel baru supaya tidak terus rosak dan sakit lagi.

Vitamin E, Vitamin C, Carotomax– mempunyai antioksidan yang baik untuk melindungi tuduh daripada radikan bebas yang boleh merosakkan organ-organ dalaman manusia.

Omega – Kaya dengan minyak ikan Omega-3 bagi membantu mengurangkan keradangan pada sekitar buah pinggang pesakit. Omega juga dapat melancarkan peredaran darah pada badan pesakit.

GLA – Berfungsi untuk mengawal hormon dalam badan setiap manusia. Sekiranya hormon wanita berjalan dengan lancar, tidak terlalu lebih atau tidak terlalu kurang. Barulah seseorang wanita itu akan sihat tanpa penyakit yang berbahaya.

GLA juga mengandungi Omega-6 iaitu sahabat kepada Omega-3. Dengan 2 gabungan ini (Omega & GLA), cyst dapat dikecilkan dengan lebih cepat lagi.

cara kecutkan cyst buah pinggang tanpa pembedahan

cara kecutkan cyst buah pinggang tanpa pembedahan


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan suplemen ini, anda boleh klik kotak "BUY NOW" dan terus order.Selamat Membeli belah bersama Shaklee!


https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda layak mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya. Setiap pembelian melalui saya anda juga layak untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:  


SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement

Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.


Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive