Wednesday, February 8, 2017

Awas Penyakit Darah Tinggi Dan Kencing Manis Punca Buah Pinggang Rosak



Ginjal atau dikenali sebagai buah pinggang adalah organ yang berfungsi sebagai penapis bahan – bahan yang tidak diperlukan oleh tubuh yang dikeluarkan dalam bentuk air kencing seperti air dan garam yang berlebihan. 

Setiap manusia mempunyai dua ginjal atau buah pingang. Terdapat unit yang paling kecil di dalam ginjal yang menjalankan fungsi ginjal iaitu nefron. Nefron terdiri daripada glomerus dan beberapa buah tiub. Kedua-dua buah pinggang tersebut menerima darah dari renal salur darah dari jantung. Darah yang masuk ke dalam ginjal akan ditapis oleh glomerulus.

PENYEBAB KEROSAKAN BUAH PINGGANG

Kencing manis dan tekanan darah tinggi adalah punca utama chronic kidney disease (CKD). Oleh kerana CKD biasanya berlaku secara perlahan, anda mungkin tidak mempunyai apa-apa gejala sehingga buah pinggang berhenti berfungsi.

Apabila seseorang itu disahkan menghidap penyakit buah pinggang atau penyakit lain yang memberi kesan kepada buah pinggang (seperti diabetes atau tekanan darah tinggi), nefron akan menjadi rosak dari masa ke masa dan kehilangan keupayaan untuk menapis. Buah pinggang boleh menjadi berparut atau mengecut saiznya.

Terdapat dua penyakit biasa yang boleh membawa kepada CKD: kencing manis (diabetes) dan tekanan darah tinggi (hipertensi).

1 ) Diabetes adalah penyakit di mana badan tidak menghasilkan insulin yang cukup untuk memecahkan gula dari makanan yang kita makan. Gula yang berlebihan (juga dikenali sebagai glukosa) kekal dalam aliran darah. Tahap glukosa yang tinggi boleh merosakkan nefron dalam buah pinggang. Ini boleh membawa kepada keadaan yang dipanggil nefropati diabetes.

2) Dari masa ke masa, darah tinggi merosakkan saluran darah di dalam badan. Tekanan tinggi dan tekanan dari saluran darah di dalam buah pinggang juga boleh merosakkan nefron.

Punca kepada dua penyakit utama di atas adalah akibat dari paras kolesterol yang tinggi di dalam saluran darah. Kolesterol yang banyak ini akan melekat di dinding saluran darah. Jika proses ini berlaku dalam jangka masa yang lama, ia akan menjadi plak Aterosklerosis seterusnya berlaku penyumbatan saluran darah. Ia mengeraskan saluran darah dan saraf.

Penyumbatan saluran darah ke buah pinggang menyebabkan buah pinggang tidak mendapat nutrien yang mencukupi untuk berfungsi dengan baik. Kekurangan nutrien akan menyebabkan buah pinggang mengecut seterusnya mengurangkan keupayaannya untuk menapis bendasing dari dalam darah.

TANDA-TANDA KEGAGALAN BUAH PINGGANG

  • Rasa lebih cepat penat dan kekurangan tenaga
  • Masalah menumpukan perhatian 
  • Hilang selera makan
  • Kejang otot terutamanya di waktu malam
  • Sukar tidur
  • Bengkak kaki dan tumit
  • Bengkak sekeliling mata terutamanya pagi
  • Kulit kering & gatal
  • Kencing lebih kerap terutamanya di waktu malam
  • Sakit tulang 
  • Bengkak pergelangan kaki dan sesak nafas 
  • Pucat 
  • Kencing yang berbuih 
  • Darah keluar bersama air kencing 
  • Jangkitan salur kencing berulang-ulang 
  • Pengeluaran kencing berkurangan 
  • Mengalami hypertensi pada usia muda

6 CARA VIVIX BANTU PESAKIT BUAH PINGGANG

Sebagaimana yang kita ketahu, bahan aktif di dalam vivix adalah resveraterol. Mengikut kajian saintifik, resveraterol membantu pesakit buah pinggang melalui cara:

1. Antioksidan
Mengurangkan tekanan oksidatif pada sel nephron buah pinggang dan mengelakkan berlaku kerosakan yang lebih teruk pada saraf buah pinggang.

2.Meningkatkan struktur dan bentuk buah pinggang yang normal.

3.Mengurangkan pengumpulan platlet pada buah pinggang.

4.Mengembangkan salur darah pada buah pinggang.

5.Mengurangkan proses lipid peroksida.

6.Mengurangkan kematian sel saraf buah pinggang.

Testimoni kali ni melibatkan 2 kes.

Bila hari-hari dapat feedback yang sangat positif kesan pengambilan vivix terutama untuk pesakit buah pinggang, diabetes dan SLE buah pinggang ni, terasa syukur sangat.

Semakin kuat keyakinan saya dengan keberkesanan vivix dalam memperbaiki taraf kesihatan pesakit yang menghadapi masalah ini.

Seorang Pesakit Diabetic dan Buah Pinggang manakala seorang lagi SLE dan Buah pinggang. Kedua-duanya menunjukan penurunan bacaan creatinin. tak sampai satu bulan minum vivix.

Pesakit SLE tuu dah tahap Dialisis, kena sawan lagi, sampai tahap kena rawatan intensif terpaksa on drugs ditidurkan agar tak di serang sawan.

Sekarang dah discharge, pottasium, creatinin dah ok, sampai doktor cakap "pesakit SLE yang paling cepat ada kemajuan"

Saya yakin sesapa pun tak sanggup tengokkan orang yang kita sayang sampai tahap kena sawan dan ditidurkan macam tu, sedih sangat kalo fikirkan.

Vivix memberi harapan baru buat pesakit diabetes, buah pinggang, SLE dan pelbagai penyakit kronik yang lain. Vivix boleh dijadikan sebagai rawatan alternatif dalam memperbaiki taraf kesihatan semua orang untuk kehidupan yang lebih sihat.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order. 
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda layak mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:
SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive