Tuesday, February 14, 2017

Telomere Melindungi Kita Daripada Serangan Penyakit


Pernah tak anda dengar perkataan Telomere. Apa kaitan Telomere dengan badan kita? Apa akan berlaku sekiranya telomere ni semakin memendek?

Sebenarnya, para saintis telah memulakan kajian penting ini sejak tahun 1930-an lagi.  Kajian tentang telomere dan DNA kita. Telomere dikatakan berfungsi untuk melindungi DNA kita.  Ahli sains telah menjalankan kajian untuk mengaitkan hubungan antara telomere dan penuaan selular.

Shaklee telah menjalankan satu kajian penting dengan kerjasama  Dr. Elizebath Blackburn yang merupakan pemenang anugerah The Nobel Prize in Physiology or Medicine pada tahun 2009, yang mana di dalam kajian tersebut telah menemui bagaimana kromosom dilindungi oleh telomeres dan enzim telomares.


Telomere diibarat sebagai topi pelindungan disetiap hujung rantaian DNA yang melindungi kromoson kita.  Ia berfungsi sebagai pelindung kepada DNA dan kromosom kita daripada rosak.  Semakin meningkat umur kita dengan gaya hidup dan persekitaran yang tidak sihat semakin memendek telomere yang melindungi DNA kita.  Apabila telomere ini telah memendek dan rosak, sel-sel DNA kita tidak dapat melakukan tugas mereka dengan baik.  Sebab itu, semakin meningkat usia kita, kita mudah dihinggapi pelbagai jenis penyakit.


Baiklah, di dalam kajian penting yang dilakukan oleh Shaklee bersama Dr.Elizebath, mereka telah melakukan ujikaji tentang kepanjangan telomere. Landmark study II ini telah membuktikan bahawa pengambilan suplemen yang konsisten ( vitalizer, vivix dan cinch ) setiap hari selama 5 tahun, mampu MENGURANGKAN kadar pemendekkan telomere sebanyak 40%.


Kajian ini telah dilakukan ke atas pengguna VIVIX yang mengambilnya setiap hari selama 5 tahun.  Hasil kajian menunjukkan bahawa kadar pemendekkan telomere berkurangan sebanyak 40%.  Hal ini membuktikan bahawa Vivix mampu membantu mengekalkan keremajaan, kemudaan dan mengelakkan daripada penyakit-penyakit yang disebabkan oleh faktor usia.

Vivix berfungsi untuk memastikan telomere kita sentiasa panjang dan sel atau DNA kita terlindung daripada kerosakan dan juga serangan radikal bebas.  Menurut kajian Shaklee juga, mereka yang mengamalkan Vivix mempunyai telomere 11% lebih panjang berbanding mereka yang tidak menggunakan supplemen Shaklee.


Memastikan telomere kita sentiasa panjang adalah suatu yang sangat penting. Sebab, sekiranya telomere yang ada untuk melindungi sel-sel DNA kita rosak, bermakna tubuh badan kita ini akan lebih mudah terdedah kepada penyakit dan juga berisiko tinggi untuk mendapat kanser.


Vivix bukanlah supplemen atau ubat untuk menyembuhkan penyakit sahaja. Tapi, Vivix membantu kita untuk elakkan diri kita daripada terkena penyakit. Ia membantu mengurangkan risiko kita mendapat penyakit-penyakit kronik dan kanser yang disebabkan oleh faktor usia,  keturunan dan juga faktor pemakanan, persekitaran dan gaya hidup.


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, atau untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya.

Dengan Pembelian 1 botol vivix Anda layak mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan dengan harga Ahli.

SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement

Share:

1 comment:

  1. Jangan tua sebelum usia kan. Bagus pengetahuan Telomere ni

    ReplyDelete

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive