Wednesday, February 22, 2017

Sama Ke Air Soya Kotak Dengan Soya ESP Shaklee?

Korang minum air soya apa? saya minum air soya Shaklee
Tahukah anda air soya yang dekat kedai tu tak sama tau dengan ESP Shaklee. Air soya dengan protein soya adalah TIDAK SAMA. Ianya adalah dari sumber soya tapi protein soya ni adalah hasil dari proses pengekstrakan. Air soya semua boleh buatkan. rebus,blend & tapis tapi nak dapatkan protein soya susah dan perlukan teknik, proses yang betul.

Bagaimana dari kacang soya nak dapatkan protein soya?

Protein soya adalah protein yang diasingkan daripada kacang soya. Ia diperbuat daripada kacang soya yang telah diasingkan dari bendasing dan yang dihilangkan lemak. kacang soya ini akan diproses kepada tiga jenis produk komersial protein tinggi: 
  1. tepung soya
  2. concentrates
  3. isolates. 
Dan ESP adalah soya ISOLATES

-Soy Protein Isolate

memiliki 90% kandungan soya protein di dalam setiap kandungannya. ini menjadikan soy protein isolate adalah yang paling asli. dikatakan paling asli kerana kandungan karbohirat dalam protein soya ini diasingkan.

- Soy Protein Concentrate

hanya memiliki 65% kandungan soya protein di dalam setiap kandungannya. Protein soya ini hanya mengasingkan bahan larut air dan lemak dari serbuk kacang soya. Kandungan karbohirat yang ada di dalam Soy Protein Concentrate membuatkan rasa soya masih kekal.

Kaedah yang paling kerap digunakan adalah pengekstrakan alkohol walaupun kaedah ini menyebabkan kebanyakan kehilangan isoflavon soya. Membasuh menggunakan alkohol akan memusnahkan kandungan isoflavones sehingga 88% tau.

Isoflavones ni penting untuk mengurangkan risiko kanser payudara, prostat, paru-paru dan usus. Isoflavones juga penting untuk seimbangkan hormon dan meningkatkan jisim tulang.

Dan kalau korang nak tahu satu lagi fakta best, Shaklee merupakan syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1961. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.


 
Ini lah SPECIAL nya protein Shaklee dimana Shaklee dah lebih 50 tahun memisahkan soya dengan pengekstrakan air sejuk.

Jadi kalau ingat dah minum soya beli kedai kedai kak kiah fikir fikirkan la. tengok label ye dik. sebab majoritinya soyanya sikit, gula je banyak.

kenapa ESP mahal dengan air kotak soya tu? ofcos la sebab hasilnya pun berbeza. jauh beza. proses nak hasilkan ESP tak sama langsung dengan air soya sebab ESP bukan air soya. ianya soy protein. 

Berminat Untuk mendapatkan ESP, anda boleh terus klik link di bawah dan terus order!!
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau 
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-  
SMS/whatapps: 013-4505852 ( Soffiah) 
Shaklee ID: 1027990 
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com 
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/      




0 comments:

Post a Comment