Saturday, July 8, 2017

Jangan Buat Perkara ni Jika Nak Elak Buasir Berulang Semula


Bagi yang  pernah mengalami buasir atau sedang mengalaminya, tentu sekali ianya menjadi pengalaman yang sangat mengerikan. Untuk mengelak daripada masalah buasir berulang atau yang sedang menjalani rawatan penyembuhan, amat penting untuk pesakit buasir menjaga pantang larang. Malah ada beberapa makanan yang sangat digalakkan untuk pesakit mengambilnya bagi mempercepatkan proses kesembuhan.

Pantang Larang Ketika Buasir

Makanan yang digalakan

  • Banyakkan minum air putih
  • Banyakkan memakan buah-buahan dan sayuran yang mempunyai kandungan serat yang tinggi supaya melembutkan najis.
  • Kurangkan atau berhenti minum minuman yang menyukarkan buang air besar seperti minuman koko , kopi dan seumpamanya.
  • Berhenti sementara makan makanan pedas dan berempah yang panas seperti lada hitam.
  • Amalkan juga makan minyak zaitun sesudu pagi dan sesudu malam. Campurkan ke dalam segelas air suam. InsyaAllah membantu melancarkan pembuangan najis. Berkesan juga jika diambil sedikit minyak zaitun dan disapu pada bahagian buasir yang terkeluar, insyaAllah buasir akan lebih cepat surut.
Bagi memastikan buasir yang sedang membengkak surut dan kecut dengan baik , berikut antara cara dan kaedah yang perlu dipraktikkan :

  • Sewaktu BUANG AIR BESAR, elakkan mencangkung terlalu lama. Setiap 5 minit , jika najis masih belum dapat diteran keluar , sila keluar dahulu dari bilik air dan ambil masa berjalan-jalan sebentar selama beberapa minit. Selepas beberapa ketika barulah masuk semula ke dalam bilik air . InsyaAllah cara ini membantu mengurangkan sakit duduk yang lama sewaktu meneran
  • Sebolehnya usah meneran ketika buang air besar , bernafaslah secara normal sewaktu ingin mengeluarkan najis , angkat kaki kanan lebih tinggi dari kaki sebelah kiri dan tekanlah dan urutlah perut sebelah kanan secara perlahan-lahan.
  • Elakkan dari melakukan aktiviti seperti mengangkat beban yang terlampau berat, atau senaman yang memberi tekanan pada bahagian abdomen (aktiviti seumpama ini menyebabkan kita berada dalam keadaan meneran dan ini tidak bagus bagi pesakit buasir).
  • Elakkan buang air kecil atau besar secara mencangkung. Gunakan tandas duduk
  • Hentikan merokok

Betul ke Vivix dapat membantu untuk kecutkan buasir? 

Testimoni dari Customer Rakan Shaklee Saya.

Ada seorang wanita beli vivix  masa promo untuk meningkatkan tahap kesihatan beliau. Beliau cerita yang beliau hanya mengambil satu sudu vivix setiap hari. Dan sebenarnya beliau sudah lama mengalami masalah buasir yang kronik dan agak panjang juga.

Katanya daripada zaman anak dara dah ada dan sekarang anak dah berderet. Setiap kali mengandung, bersalin kemudian ditambah dengan sembelit, lama-lama ia menjadi teruk. Tetapi sebabkan tiada rasa sakit, beliau biarkan je.

Lepas sebulan minum vivix, beliau mula perasan buasir beliau semakin kecut sekecut-kecutnya (nampak tak berapa kecut tu?hehe)!! Beliau pun tak sangka kerana niat asal beli vivix sebab ada promosi, jadi saje nak cuba (rugi siapa tak grab time promosi dulu tau!).

Tengok ekspresi muka beliau memang happy sebab tak sangka niat asal minum vivix untuk kesihatan badan, tetapi kesan lain yang beliau dapat, BUASIR yang dah bertahun-tahun boleh kecut sebegitu sekali.

Apa kata mereka yang mempunyai pengalaman yang sama?

 

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order   Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau  

Dengan Pembelian 2botol vivix Anda layak mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan 
dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:
SMS/whatapps: 013-4505852 (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/

Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

0 comments:

Post a Comment