Wednesday, April 2, 2014

Benarkah Wanita Memerlukan Kalsium Lebih daripada Lelaki?




Kalsium adalah sejenis mineral yang sangat penting bagi tubuh badan manusia. Fungsi utama kalsium, yang sudah tentu diketahui oleh semua, adalah membina dan megekalkan kesihatan tulang . Namun selain dari ini, kalsium juga digunakan oleh tubuh badan dan pengawalan otot, fungsi saraf, mengawal keasidan dalam darah dan macam-macam lagi.

Namun kenapakah sering dikatakan wanita memerlukan lebih banyak kalsium berbanding lelaki? 
Ini adalah beberapa alasannya:-

1. Melawan Osteoporosis

Osteoporosis adalah sejenis penyakit yang sering dialami perempuan terutama apabila usia telah lanjut. Salah satu penyebabnya osteoporosis adalah kekurangan kalsium. Selepas umur 40 tahun, kepadatan tulang menurun dengan cepat dan ini mempengaruhi struktur tulang. Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

2. Memperbaiki masalah haid

Kajian telah menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium secara serentak boleh membantu dalam meringankan sakit semasa haid. Kalsium membantu dengan me 'relax' kan otot apabila ketengangan otot berlaku yang disebabkan oleh sakit haid.

3. Semasa Kehamilan


Semasa seseorang wanita hamil, keperluan nutrisi bertambah untuk menyokong perkembangan bayi dalam kandungan. Bayi dalam kandungan memerlukan kalsium untuk perkembangan jantung sihat dan degupan jantung yang teratur.

4. Semasa Menyusukan Anak

Antara kandungan susuibu adalah mineral kalsium. Ia amat penting untuk pertumbuhan dan perkembangan tulang, kuku dan gigi bayi menyusu. Amat penting bagi siibu mendapatkan kalsium yang cukup semasa beliau menyusukan anak. Kalsium mungkin diserap dari tubuh siibu untuk disalurkan ke susuibu, maka perlu menggantikan kalsium yang hilang ini.

5. Pengalkalian Tubuh


Kalsium adalah mineral alkalin. Ia berkesan memastilkan keseimbangan pH dalam tubuh.

6. Meringankan Stres

Kalsium membantu dalam mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, sistem saraf termasuklah penenang sraf. Ini menggalakan keselesaan tidur, stres, membaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.
 
Itulah antara kenapa wanita memerlukan lebih banyak kalsium berbanding lelaki. Sumber makanan kalsium amatlah banyak.. Namun jika anda kurang minum susu, jarang makan sayur, tidak suka yogurt dan cheese..cuba pengambilan supplemen.. 

Lebih mudah pastikan anda memilih supplemen kalsium yang premium?? Iaitu :
Pilih produk kalsium yang mengandungi vitamin D dan magnesium

Pilihlah OSTEMATRIX dari Shaklee... Kerana:-


1 tablet Ostematrix bersamaan dengan segelas susu tinggi kalsium. Mengandungi mineral magnesium, vitamin D, Zinc, Boron, Manganes dan kuprum. Semua ini saling diperlukan untuk membina dan mengikat struktur tulang.

Selain dari itu banyak lagi manfaatnya seperti memelihara metabolisma kerangka dan otot, menyusun enzim yang membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis. Membantu masalah sembelit dan macam-macam lagi..

Jom tengok apa kata mereka yang telah mencuba.

Membantu hilangkan kesakitan akibat terseliuh
kalsium untuk wanita 

Membantu meningkatkan susu badan

 Membantu menghilangkan sakit belakang

 Membantu memudahkan pelawasan

Untuk mendapatkan produk ini, anda boleh klik link di bawah dan terus order!!
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=f2843fe2048acb2e687eeebe826db352 
Atau   
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:- 
SMS/whatapps: 013-4505852 Soffiah 
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
 
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/      

Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive