Monday, January 18, 2016

Kalsium Mendap Dalam Salur Darah

Di dalam salur darah kita, selain kolesterol yang boleh melekat di dinding salur darah terdapat satu lagi unsur yang boleh melekat didinding salur darah kita. Unsur itu ialah kalsium. 

Bila kalsium termendap, ia dinamakan calcification. Kesan calcification ini, menyebabkan bahagian yang termendap dengan kalsium tersebut menjadi mengeras. Banyak tempat ia boleh termendap selain daripada salur darah seperti otak, breast, sendi & buah pinggang. Itulah  yang menjadi penyebab kepada terjadinya penyakit batu karang.

Adakah benda ni terjadi sebab kalsium berlebihan? TIDAK.

Mengikut kajian dari Universiti Harvard, pengambilan kalsium tidak mempunyai kaitan dengan batu karang dan apa-apa saja penyakit kesan dari calcification ni. Makan kalsium ke tak makan ke, sama je risikonya.

Punca utama yang dikenalpasti adalah kecederaan dalaman, jangkitan, genetik, masalah auto-imune, & pernah jalani pembedahan.

Jadi anda tidak perlu takut untuk mengambil kalsium kerana bimbang terkena batu karang ianya tidak berkaitan sama sekali.
Adakah ia boleh dirawat?
 
Menurut International Journal of Molecular Sciences, mereka ada buat test untuk mengkaji penyebab calcification... Kalsium bukan penyebab. Tapi....

- pengawet makanan
- makanan diproses
- lemak trans
- gula

Jika anda benar-benar ingin mencegah berlakunya calcification ini, anda dinasihatkan untuk mengurangkan  atau tidak mengambil sama sekali  makanan yang dinyatakan di atas.

Bagi membantu mengatasi masalah ini dalam report yang sama mencadangkan pengambilan suplemen yang mengandungi:


Jagalah pemakanan sesungguhnya apa yang anda makan, itulah yang menjadikan diri anda.
Jika anda berminat Untuk mendapatkan produk Shaklee anda boleh hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-    
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/       
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852  

Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive