Thursday, January 5, 2017

Keputihan Melampau Penyebab Sukar Hamil


Berwarna kuning pekat, hijau, disertai dengan bau yang busuk dan gatal teramat sangat. Lebih berbisa jika suami mula komplen anda becak dan berbau hamis ketika ‘bersama’. Adakah anda biasa mengalami keputihan yang digambarkan seperti di atas? Sekiranya ya, adakah anda sudah hamil atau pun masih setia menunggu? Dan benarkah keputihan penyebab sukar hamil?

Keputihan ada bermacam-macam jenis. Kebiasaannya hadir ketika anda penat atau pun dalam keadaan tertekan. Penggunaan ubat dan perubahan hormon juga boleh menyumbang kepada masalah keputihan.Ia bukan sahaja menyerang wanita yang sudah berkahwin, gadis remaja juga kerap mendapat jangkitan keputihan ini.

Bagaimana Keputihan Mengganggu Kesuburan?

Bakteria atau kulat yang menyebabkan keputihan akan menyerap masuk ke dalam faraj seterusnya menyerang kawasan penghasilan ovum. Apabila kawasan atau kilang ini terganggu, sudah pasti ovum yang terhasil mempunyai masalah dari segi keabnormalan. Ovum yang tidak normal tidak akan mampu bertahan lama atau boleh dikategorikan sebagai cacat. 

Yang keduanya, keputihan yang terhasil menyebabkan penyumbatan berlaku pada leher faraj. Sperma akan berhadapan kesukaran untuk menembusi leher faraj sekiranya terdapat keputihan yang banyak. Selain itu, kulat atau bakteria yang ada di sekitar faraj juga boleh mengganggu kualiti sperma yang memasuki faraj.

Oleh sebab itu, jika anda sedang merancang untuk hamil, cubalah untuk tidak meremehkan masalah keputihan.

Adakah Keputihan Saya Normal?

Lazimnya, keputihan yang berwarna jernih atau keputihan-putihan dianggap normal. Ia menandakan tiada jangkitan berlaku. Tetapi jika ia berubah warna menjadi kekuningan atau kehijauan, disertai dengan radang, kegatalan serta bau yang hanyir menandakan jangkitan ada berlaku. Candida merupakan bakteria yang selalu menyerang wanita yang mengalami masalah keputihan.
Simptom-simptom keputihan yang dijangkiti bakteria atau kuman:
  • keputihan berwarna kuning pekat atau hijau
  • gatal yang amat sangat
  • berbau busuk atau hanyir
  • tidak selesa ketika bersama suami
  • terpaksa memakai panty liner setiap hari

Berikhtiar Dengan Set Keputihan Shaklee

Alhamdulillah, Shaklee juga ada menyediakan Set Keputihan, sesuai dengan masalah majoriti kaum wanita negara ini. Ianya lebih mudah dengan harga yang sangat mampu milik.

Terdiri daripada gabungan Alfalfa Complex, Garlic Complex dan GLA Complex.
  • Alfalfa Complex 

vitamin herba untuk kesihatan dalaman wanita. Ia membantu menyingkirkan toksin atau kuman yang menjadi penyebab keputihan. Lebih dari itu, alfalfa bersifat anti kulat yang memastikan vagina wanita sentiasa berada dalam keadaan beralkali.
  • Garlic Complex

berfungsi sebagai anti kulat dan anti bakteria semulajadi. Jika anda ke klinik, doktor juga berikan antibiotik kan? Samalah fungsinya tu. Jadi, apa salahnya jika anda berikhtiar secara semulajadi. Bawang putih yang terdapat di dalamnya berfungsi sebagai perisai kepada sistem imun badan.
  • GLA Complex

Menstabilkan hormon dengan mengawal selia estrogen dan testosteron. Ia juga meningkatkan sistem imun tubuh

Testimoni Panas-Panas Daripada Pelanggan


cara rawat keputihan
Keputihan umi dah takde langsung!!

cara hilangkan keputihan

"Memula makan vitamin, keputihan null. Kering. Macam tak percaya pernah ada keputihan. Sebab keputihan saya tahap lebih kurang kroniklah kot. 
Saya teruskan ambil hari-hari tak miss langsung. Lagi satu tumit pun dah tdak pecah lagi. Macam tumit anak dara u. Baru makan satu vitamin. kalau ambil fully vitamins cun melecun mak."
Keputihan memang memalukan kan? Saya yakin anda juga tentu ada perasaan itu terutama pada suami. Semarakkan rumahtangga dengan Set Keputihan supaya vagina anda kekal wangi, tidak becak dan ketat. Jangan bertangguh lagi terutama jika anda yakin anda masih tidak hamil kerana keputihan yang kronik 

Untuk mendapatkan produk ini, anda boleh klik link di bawah dan terus order!!!
Selamat Membeli belah bersama Shaklee.

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=f2843fe2048acb2e687eeebe826db352 

Atau  
Hubungi saya untuk mendapatkan harga dengan lebih penjimatan. Dengan setiap pembelian produk Shaklee melalui saya, anda layak untuk mendapat konsultasi secara percuma:-   

SMS/whatapps: 013-4505852 (Soffiah) 
Shaklee ID: 1027990  
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com    
Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/       


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive