Sunday, January 8, 2017

Makanan Sunnah Terhebat Di Dalam Vivix

 
Anggur Muscadine saiznya boleh mencapai sebesar bola golf.
Ramai yang suka minum jus buah kan. Kalo kita makan kat restaurant tu, cuba tengok kat buku menu, harga jus buah dia mahal skit kan dari minuman yang dibancuh. Kita pun tak dak nak complaint apa pun sebab kita tahu harga buah tu sendiri pun dah mahal.

Anda pernah rasa tak minuman yang dalamnya ada ekstrak buah anggur Muscadine, Carrot ungu, Elderberry Eropah dan Japanese knotweed?

Rasanya memang sedap tau. Masam-masam manis dan sedikit kelat. Fuhh susah nak diterangkan dengan deria rasa saya ni... bertambah sodap lagi kalo buat smoothie dengan soya ESP lagi mengancamm....ketagih oo nak habaq korang.

Sedap tu satu hal...yang paling penting kesan dia kat tubuh badan kita ni, InsyAllah minum hari2 sihat sepanjang hayat. Kalo sakit jangan marah kat saya itu tanda Allah bagi bonus pahala n kifarah dosa kita k.

Buah-buah ni semua banyak kelebihan dia, nak tau boleh terus baca...tak rugi baca anggap sedang belajar ilmu alam, ilmu Allah dan kelebihan Allah cipta buah2 ni. Pas baca sebut ler Subhanallah...hebat Allah cipta semua ni, takda yg sia-sia.

Mukjizat Al Quran ttg buah anggur
'Dia menumbuhkan bagi kamu dengan air hujan itu tanam-tanaman; zaitun, kurma,anggur dan segala macam buah-buahan. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar ada tanda (kekuasaan Allah) bagi kaum yang memikirkan.'' ( QS: An Nahl: ayat 11)

Apa khasiat 4 tumbuhan semulajadi ni????

 

1. Anggur Muscadine

Satu-satunya anggur yg mempunyai lebih satu kromosom yg menafaat utk kesihatan..Ia mempunyai ciri2 menghentikan kimia penyebab kanser,anti virus dn anti bakteria.

Anggur muscadine dan bijinya adalah satu daripada sumber terbaik antioksidan dan mempunyai ciri antiradang. . Jika dibandingkan anggur lain, ia mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terdapat dalam arak merah yang terbukti berfaedah bagi kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah selain melambatkan proses penuaan.

2. Elderberry

Buahnya bulat kecil berwarna ungu gelap bergerombol seperti anggur. Buah ini banyak tumbuh di Eropa, Amerika Utara, Asia, dan Inggris. Elderberry merupakan jamu popular dan telah lama digunakan dalam pengobatan tradisional.

Jus Elderberry telah terbukti sangat efektif dalam pengobatan dan penyembuhan flu dan juga digunakan untuk mengobati penderita flu selama epidemi di Panama pada tahun 1995.

Kandungan vitamin C yang tinggi membuat jus elderberry sangat bermanfaat dalam pengobatan penyakit yang disebabkan karena infeksi virus dan bakteri.

Manfaat lain yang sangat penting dari jus elderberry adalah kemampuannya untuk mencegah dan mengobati kancer, fakta dikaitkan dengan antioksidan yang dikandungnya.

Jus Elderberry meningkatkan sistem kekebalan tubuh serta sangat membantu dalam mengobati penyakit AIDS dan kancer.

Jus Elderberry dikenal untuk menurunkan kadar kolesterol dan mengurangi kolesterol jahat. Hal ini dapat sangat bermanfaat dalam mencegah penyakit jantung.
Efek berbahaya dari pencemaran, stres, dan makan yang tidak sehat dapat dicegah dan dikurangi dengan mengambil jus elderberry setiap hari.

Jus elderberry mencegahan dan mebantu penyembuhan diabetes, perlindungan terhadap infeksi virus, dan sesak nafas.

Juga dapat meningkatkan kesihatan jantung dan ginjal,

3. Purpple Carrot

Ia adalah sumber terbaik vitamin A dan mengandungi phytokimial termasuk carotenoids ,phenolics,polyacetylenes,isocoumarins dan sesquiterpenes. Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yg mustajab. Anthocyanins adalah bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayur.

Asid klorogenik adalah antioksidan paling byk dlm semua karot dan ia bertanggungjawab mengurang diabetes.

Kebelakangan ini kajian menunjukkan anthocyanins, bertindak sebagai anti radang anti mikrobial dn anti carcinogen. Ia mengurangkan risiko penyakit jantung.

4.Polygonum Cuspidatum

Polygonum cuspidatum ( knotweed jepun) adalah tumbuhan perenial yg besar berasal dari asia, yang juga byk ditemui d amerika utara dan eropah. Knotweed jepun adalah sumber komersial Resveratrol Polygonum Cuspidatum banyak menafaat kesihatan dn dgunakan untuk merumuskan supplemen anti penuaan .

Kesimpulan dari ujian demi ujian menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan,merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet, dan megurangkan berat badan.

So sapa yang tak cuba rasa minuman ni memang rugi ler sebab manfaat nyer banyak sangat untuk kesihatan. Saya dah minum 3 botol minuman ni...bulan ni pulak ada promo wajib beli lah baru jimat.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order. 
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau
 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda layak mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:
SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/


#projekvivix2017
#pengedarvivixsungaipetani
#pengedarshakleesungaipetani
#vivikmurah

0 comments:

Post a Comment