Wednesday, January 25, 2017

Sengsara Kulit Gatal Kini Hilang Setelah Berbulan-bulan Terseksa!

Alahan ni macam – macam jenis. Tapi yang pastinya kebanyakkannya menimbulkan simptom-simptom seperti bengkak, gatal-gatal, berkudis. dan semestinya menimbulkan rasa tak selesa.

Alahan kulit atau Allergik kulit ada empat kategori.
Antaranya ialah:

1. Dermatitis atopik (Ekzema)

Ekzema merupakan satu masalah kulit yang sering terjadi, terutama dalam kalangan kanak-kanak. Mengikut statistik, 1/5 daripada kanak-kanak mengalami masalah kulit ini; manakala 1/50 bagi orang dewasa.

Ekzema ini dipercayai berlaku kerana terdapat “kebocoran” pada lapisan kulit, yang menyebabkannya cepat kering dan lebih cenderung kepada keradangan dan iritasi dari faktor persekitaran.

Selain itu, orang yang mengalami ekzema mempunyai alahan atau sensitif pada makanan, membuatkan masalah ini bertambah teruk. Sebanyak separuh daripada pesakit dermatitis atopik yang teruk disebabkan oleh genetik yang rosak di dalam kulit, yang dikenali sebagai filaggrin.

Tidak seperti urtikaria (gatal-gatal), rasa gatal dari ekzema tidak disebabkan oleh histamine, oleh itu ubat anti-histamine tidak boleh mengawal simptom tersebut.

2. Allergic Contact Dermatitis

Allergic Contact Dermatitis berlaku apabila kulit anda bersentuhan secara terus dengan bahan alahan. Sebagai contoh, anda mengalami alahan pada nikel (sejenis logam) dan kulit anda bersentuhan dengannya – ini boleh menyebabkan kemerahan, berbintik, kegatalan atau bengkak pada kulit.

Contoh paling mudah ada yang allergik dengan kerongsang tudung tu. Sampai berkudis-kudis gatal. Kena pakai yang custom made kerongsang dari emas kawan saya tue. Baru boleh pakai kerongsang. Kalau jatuh nangis juga. Emas tu. Huhu

3. Urtikaria (Kegatalan)

Kegatalan pada kulit adalah disebabkan oleh keradangan, yang mana berlaku apabila sistem imun mengeluarkan histamin. Ini menyebabkan saluran darah bocor dengan sedikit, menyebabkan kulit bengkak.

Bengkak yang dalam dikenali sebagai angioedema.

Terdapat 2 kategori urtikaria, iaitu acute dan kronik. Acute akan berlaku selepas makan makanan yang boleh menyebabkan alahan, ataupun bersentuhan. Ia juga boleh disebabkan oleh kepanasan, senaman, ubat-ubatan ataupun gigitan serangga.

Kronik pula jarang disebabkan oleh benda alahan yang biasa, oleh itu ujian alahan tidak dapat membantu. Urtikaria kronik boleh menyebabkan kegatalan berbulan- bulan, tidak pun bertahun. Walaupun begitu, ianya tidak menyebabkan kematian.

4. Angioedema

Angioedema merupakan satu bengkak yang berlaku di dalam lapisan kulit. Biasanya berlaku sekali dengan urtikaria.

Angioedema biasanya akan berlaku pada tisu lembut seperti kelopak mata, mulut ataupun alat sulit. Angioedema dipanggil “acute” jika kondisinya berlaku dalam jangka masa yang sekejap.

Acute angioedema disebabkan oleh tindak balas alahan kepada ubat-ubatan ataupun makanan. Angioedema yang kronik berlaku apabila alahan kembali semula dalam jangka masa yang lama.

Penawar Gatal Alergi Tanpa Ubat Steriod

Jadi di entry ini saya nak kongsi testimoni sahabat pelanggan saya yang mengalami alahan teruk.

Punca adalah tidak diketahui. Dia dah cuba macam-macam ubat tapi tak juga sembuh. Waktu sahabat saya dapat order dari customer ni , memang dia nak cepat-cepat. Tak tahan katanya.

Tiap malam menderita gatal seperti semut je merayap seluruh badan. Dapat bayang tak betapa gatalnya. Kesian tau. Dah la dah berubat macam-macam tapi tak baik baik juga.

Tapi selepas satu botol Vivix Alhamdulillah, masalah gatal-gatal allergiknya semakin sembuh. Bulan lepas order lagi satu lagi botol Vivix dengan harapan untuk sembuh sepenuhnya insyaAllah.



Vivix adalah satu ikhtiar yang mampu membantu allergik kembali pulih. Ini adalah kerana Vivix bertindak dengan empat cara:

1. Mempertahankan sel yang mudah rosak dan berpenyakit

2. Memberikan tenaga kepada sel yang lemah

3. Memperbaiki sel yang telah rosak

4. Mempertingkatkan prestasi sel


Seperti yang diketahui, badan kita ini terdiri dari sel dan Vivix ini plak bertindak memperbaiki sampai ke tahap sel dan DNA.

Berikut adalah screenshot perbualan whatsapp sahabat saya dan pelanggan.



 
Selepas satu botol Vivix. Gatal-gatal dan berkurangan sangat sangat! Kudis dah mula kering! 
 
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order. 
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda layak mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:
SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement

0 comments:

Post a Comment