Thursday, April 27, 2017

Ketahui Perbezaan Kanser Kulit Dan Tahi Lalat


Kegatalan pada kulit adalah perkara biasa yang terjadi... Kulit yang gatal-gatal mungkin di sebabkan oleh beberapa perkara seperti gigitan nyamuk,serangga, alahan atau sebagainya.

Namun sesuatu yang perlu anda perhatikan ialah apakah kegatalan itu mengambil tempoh yang lama melebihi 4 minggu tanpa anda ketahui sebabnya dengan jelas. Berhati-hatilah kerana mungkin ia gejala awal kanser kulit.

Mari kita perhatikan gejala kanser kulit ini, agar kita lebih berhati-hati..

  1. Ada benjolan kecil dalam bentuk bintik hitam seperti tahi lalat. Benjolan ini berkilat dan berwarna pucat berbanding warna asli kulit anda. Apabila di sentuh,ia terasa lembut dan licin.
  2. Adanya bintik merah pada kulit seperti bekas gigitan nyamuk.
  3. Benjolan ini juga mengeluarkan darah atau mengeras. Sesetengah benjolan terasa kasar dan bersisik seperti penyakit gatal kulit.
  4. Sesetengah bahagian kulit yang bersisik dengan warna merah,coklat atau berbeza dengan warna asli kulit anda.

Jenis-Jenis Kanser Kulit

Kanser kulit adalah pertumbuhan sel-sel yang tidak normal yang terjadi pada jaringan kulit kerana terkena terik matahari atau radiasi ultraviolet (UV). Biasanya kanser kulit tumbuh di bahagian epidermis (lapisan paling luar kulit).

Penelitian daripada Harvard School Of Public Health mengatakan dengan mengambil masa selama 15minit berada di bawah sinar matahari setiap hari,ia dapat memberikan anda vitamin D.

Tetapi jika terlalu lama ia dapat mengakibatkan kerosakkan pada kulit dan badan. Sinaran UV yang di pancarkan oleh matahari adalah salah satu radikal bebas yang menyerang struktur dan sel kulit.

Elakkan kulit dari terkena sinaran matahari pada jam 11.00 pagi hingga 4.00 petang

Terdapat beberapa jenis kanser kulit yang perlu anda ketahui.

1) Melanoma

Ia membiak dan di sebarkan dengan cepat di seluruh badan. Di mulai dengan munculnya titik-titik baru seperi tahi lalat atau titik lama yang mengalami perubahan bentuk ukuran dan warna.

2) Nodular Melanoma

Ia berkembang dengan cepat dan kelihatan berbeza dengan Melanoma Titik yang terbentuk pada kulit lebih berstruktur keras dan lama-kelamaan akan berdarah dan berkerak.

3) Melanoma Maligna

Jenis ini berasal daripada sel-sel melanosit ( sel penghasilan pigmen) dan yang paling aktif dan sangat mudah membiak ke bahagian badan.

4) Basal Cell Carcinoma

Jenis ini berasal dari lapisan epidermis paling bawah. Gejalanya timbul benjolan yang berwarna dengan bahagian tepinya agak kemerahan dan sukar untuk di sembuhkan.

5) Squamous Cell Carcinoma

Ia boleh berlaku kepada anda yang berusia 50 tahun ke atas. Gejalanya bermula dengan bahagian tertentu menjadi kemerahan,bersisik dan permukaannya menyerupai kutil.

Siapa Berisiko Terkena Kanser Kulit

  • Individu yang terus-terusan terdedah kepada sinaran ultraungu
  • Individu yang berkulit cerah yang mudah mendapat jeragat dan sunburn serta berambut perang. 
  • Individu yang mempunyai sejarah anggota keluarga yang pernah menghidap melanoma.
  • Individu yang mempunyai tahi lalat ganjil sama ada banyak atau bersaiz besar daripada biasa. 
  • Mempunyai sistem imunisasi yang lemah dan mengalami masalah kulit terlalu sensitif terhadap cahaya.

Beza Tahi Lalat Atau Kanser Kulit


Kisah Pesakit Kanser Kulit dan Kencing Manis


KANSER KULIT DAN KENCING MANIS:
Pada bulan Oktober 2007 saya telah disahkan menghidap Sel Basal Karsinoma (kanser kulit) pada kaki kiri saya. Pakar dermatologi telah potong dan mengikikis keluar kulit kanser tersebut dan ingin berjumpa dengan saya semula selepas 6 bulan. Pada bulan Julai tahun 2008 luka itu masih tidak sembuh dan kelihatan bertambah besar. Kami menetapkan satu prosedur pembedahan untuk membuang keseluruhan luka tersebut termasuk sedalam mana yang diperlukan dan membuang kulit yang sihat di sekitarnya (kira-kira saiz syiling 25sen) .

Pada bulan Ogos saya mula menggunakan VIVIX . 4 minggu kemudian , saya pergi berjumpa pakar untuk tujuan pembedahan dan kanser tersebut hilang sepenuhnya! Saya telah menjadi pengguna Shaklee selama bertahun-tahun dan VIVIX adalah satu-satunya perbezaan dalam program makanan tambahan saya. Ed telah menghidap kencing manis selama bertahun-tahun dan mengambil insulin selama tempoh tersebut. Beliau telah berusaha untuk masa yang lama bagi mendapatkan tahap A1c di bawah 7 (paras ini diukur setiap 6 bulan dan lebih penting daripada bacaan tahap gula setiap hari untuk menentukan perkembangan penyakit anda). Selepas 4 minggu menggunakan VIVIX, pemeriksaan rutin beliau menunjukkan paras A1c telas turun dari 7.2-6.6 . Kami menjangkakan hasil yang lebih baik bila pemeriksaan seterusnya! 
Ann & Ed Mangelsen

Bagaimana VIVIX Membantu Merencatkan Sel Kanser?


Vivix Shaklee merupakan produk yang paling “power” untuk merencatkan sel kanser. Resveratrol merupakan sejenis polifenol yang dipanggil phytoalexin atau bahan kimia semulajadi yang dikeluarkan oleh sesetengah tumbuhan dimana fungsinya adalah sebagai agen pertahanan apabila diserang oleh penyakit dan serangan bakteria atau kulat ataupun pathogen yang lain.

Dalam satu kajian yang dibuat oleh Harvard University – National Institute of Aging dan National Institute of Environment Health Science,
resveratrol is able to limit the spread of cancer cells dan trigger the process of cancer cell death.
Inilah yang dilakukan oleh Vivix. Memusnahkan sel-sel kanser yang tidak stabil dan melindungi sel-sel normal daripada dicuri dan dimusnahkan olehnya. Vivix juga membantu dengan meransang penghasilan mitokondria (tenaga sel) yang berfungsi mengurangkan kesan sampingan rawatan moden seperti kimoterapi.

Merencatkan Pertumbuhan Sel Kanser

Resveratrol dipercayai dapat merencatkan pertumbuhan sel kanser selain dapat membina daya ketahanan terhadap kanser di mana terdapat 3 fasa iaitu:

1. Fasa Pertama

Pada fasa ini, resveratrol bertindak mengurangkan kerosakkan sel-sel sihat yang berpunca dari serangan agen-agen karsinogenik

2. Fasa Pertumbuhan

Resvertrol mengaktifkan gen Sirtuin 1 iaitu gen anti-penuaan bagi tujuan menghalang pertumbuhan sel-sel kanser

3. Fasa Pertumbuhan Pesat

Di peringkat ini, resveratrol membantu mempercepatkan proses apoptosis iaitu proses mematikan sel-sel kanser

Jika anda menghidap kanser kulit atau yang berkaitan dengan kanser, dan sedang menalani rawatan kemoterapi anda jugak sangat disyorkan untuk mengambil vivix  bagi membantu memulihkan tahap kesihatan anda menadi lebih baik.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order   Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau  

Dengan Pembelian 2botol vivix Anda layak mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan 
dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:
SMS/whatapps: 013-4505852 (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/

Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive