Tuesday, June 24, 2014

Panduan Penyimpanan Supplement Semulajadi

Bahan semulajadi yang terkandung dalam supplement semulajadi Shaklee yang menggunakan sumber tumbuhan berkualiti tinggi membuatkan sesetengah daripadanya berubah warna sekiranya terdedah kepada suhu, kelembapan bagi tempoh yang lama.

Antara panduan yang boleh diikuti semasa penyimpanan supplement adalah :
  1. Simpan dibawah suhu 25˚C. 
  2. Elakkan daripada terdedah kepada sinaran matahari secara terus, haba panas dan kelembapan melampau (atas 60% humidity).
  3. Tempat terbaik untuk penyimpanan supplement semulajadi adalah refrigerator(peti sejuk); yakni tempat yang sejuk, gelap dan kering. Untuk memastikan enzyme yang hadir dalam supplement terpelihara.
  4. Tutup penutup botol supplement dengan rapat.
  5. Sekiranya warna supplement anda berubah daripada warna asal, dikuatiri supplement tersebut telah terdedah kepada suhu dan kelembapan yang boleh menjejaskan keberkesanan dan fungsi supplement tersebut. Contohnya Vitamin E dan Lecithin berubah warna kepada gelap kerana sensitif kepada perubahan mendadak suhu persekitaran dan vitamin jenis chewable (kunyah) yang mudah menyerap lembapan.
  6. Ambil tablet supplement menggunakan penutup botol dahulu dan BUKAN sentuhan terus dengan tangan. Gunakan tangan untuk tablet yang hendak dimakan sahaja diatas penutup botol tersebut.
  7. Sekiranya anda membeli supplement bersaiz botol besar, bahagikan sebilangan jumlah tablet dari botol besar tersebut kepada botol kecil untuk mengelakkan kekerapan membuka penutup botol besar itu yang boleh mendedahkan kepada perubahan suhu persekitaran
Semoga perkongsian diatas membantu anda mengekalkan kesegaran supplement yang telah anda buka untuk kegunaan bagi tempoh masa tertentu.
Hubungi saya untuk mendapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa:-
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/  
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852
 
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive