Monday, June 23, 2014

Senaman Menganjalkan Payudara

Kali ini saya ingin kongsikan senaman untuk menegangkan payudara yang kendur. Ada beberapa faktor yang menjadi punca payudara menjadi kendur dan tidak setegang dahulu. Antaranya termasuklah faktor penuaan,mengandung dan pertambahan atau pengurangan berat badan secara mendadak.
Mungkin ada yang beranggapan payudara kendur--sapulah krim. Takpun pergilah buat pembedahan atau makan apa-apa produk untuk menegangkan payudara. Ya, itu pun salah satu usaha juga. Tapi disini saya kongsikan cara-cara semulajadi/natural untuk menegangkan kembali payudara, especially untuk wanita yang baru lepas bersalin.

Jadi berikut salah satu  contoh senaman yang anda boleh lakukan untuk membesar dan menegangkan payudara.
Tapi ingat:
  1. Senaman ini membantu bentuk otot di pada tapak payudara anda, iaitu otot pektoral.
  2. Saiz tidaklah membesar sampai ala-ala Pamela Anderson.
  3. Pembentukan otot pectoral juga bantu menegangkan payudara dan dengan itu memberi ilusi payudara yang lebih besar.
Senaman Menegangkan Payudara
  • Renggangkan kedua belah tangan
  • Tarik nafas dan letakkan kedua belah tangan dihadapan dada, tahan nafas dan tarik segala kekuatan di bahagian dada sehingga terasa tegang di bahagian dada dan ketiak.
  • Lepaskan tangan perlahan-lahan dan letak tangan di atas payudara, bermula dari atas dan diurut kebawah dengan cara yang tidak terlalu kasar.
  • Kemudian alihkan tangan kebahagian tepi dan urut kehadapan
  • Urutan terakhir, letakkan tangan di bahagian bawah payudara, dan urut dari bawah bawah ke atas mengikut bentuk payudara. 

  • Setiap gerakkan perlu dilakukan dalam bilangan 15 kali dan pernafasan perlu dikawal setiap kali tekanan dilakukan.
Selamat mencuba...semoga payudara kita sume menjadi tegang dan mantap..hehehe
Sumber: amalan bonda
 
Selain itu anda juga boleh mengambil supplement Shaklee bagi membantu menanjalkan payudara anda. Bukan sahaja payudara anjal tetapi kulit anda juga akan lebih halus dan cantik dengan pengambulan ESP. Bonus untuk pengambilan Alfafa pula merapatkan keintiman anda berfungsi seperti kacip fatimah.


ESP dan ALFALFA ESP adalah serbuk protin yang mengandungi leucine. Leucine bertindak untuk merangsang sintesis otot untuk mengekalkan otot semasa proses penurunan berat badan. jadi dengan bantuan senaman untuk anjalkan payudara. Protin pula perlu untuk keanjalan tubuh wanita terutama di bahagian payudara dan punggung serta wajah. ESP mebantu menganjalkan payudara terutamanya bagi ibu yang menyusukan anak. ESP membantu mengawal selera makan, jadi membantu untuk menahan rasa kenyang yang lama.

Alfalfa pula adalah herba telah digunakan untuk peningkatan payudara secara semulajadi. Alfalfa boleh bertindak seperti estrogen, hormon semula jadi yang menyumbang kepada pertumbuhan payudara. Estrogen adalah hormon wanita yang bertanggungjawab untuk meningkatkan saiz payudara. Walaupun badan anda secara semulajadi akan menghasilkan estrogen semasa anda melalui akil baligh dan juga sehingga anda berumur 18 atau 19 tahun, tidak ada salahnya memberi tumpuan kepada makanan yang mengandungi estrogen untuk membantu payudara anda mendapat sedikit lebih besar. Sejumlah besar alfalfa mungkin mempunyai beberapa kesan yang sama seperti estrogen. Tetapi jumlah walaupun besar alfalfa tidak sekuat pil estrogen. Alfalfa adalah makanan yg kaya dengan mineral, vitamin dan phyto-estrogen yang menggalakkan pertumbuhan payudara.

Hubungi saya untuk mendapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa:- 
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/  
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852
.
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive