Saturday, February 8, 2014

Tips Pemilihan Makanan untuk Pesakit Kencing Manis

Perubahan cara hidup mampu mengelakkan kencing manis dan mengawal tahap gula dalam darah. Pesakit kencing manis dinasihatkan mengambil langkah berjaga-jaga untuk mengelakkan dan mengawal kencing manis. Berikut adalah contoh makanan yang sesuai dimakan oleh pesakit diabetes.

1. SUSU
Kajian yang dilakukan ke atas wanita yang mengambil lebih daripada 1000 mg dan multivitamin D setiap hari kurang berisiko menghidap diabetes sebanyak 3% berbanding wanita yang tidak minum susu langsung. Kalsium memang bagus untuk mengelakkan diabetes.

2. IKAN SALMON
Ia kaya dengan asid lemak Omega-3 dan ia berfungsi mengurangkan risiko penyakit jantung, menurunkan berat badan, mengurangkan peradangan, serta memperbaiki perkembangan insulin.

3. GANDUM/SEREAL
Sarapan yang bergandum sebagai oatmeal atau sereal adalah digalakkan, kerana sarapan sihat dan enak seperti ini boleh menjadi sumber tenaga.

4. BLUEBERRY
Pterostilbene yang terdapat di dalam blueberry membantu melawan kanser dan diabetes serta menurunkan kolesterol dan lemak.

5. BAWANG PUTIH
Bawang putih kaya dengan kalium, iaitu 529 mg bagi setiap 100 gm. Seseorang yang mendapat penyakit kencing manis mempunyai asid berlebihan dan ia bertindak mengambil kalium dari tubuh sehingga boleh berlaku keadaan tidak sedarkan diri atau koma. Selain kalium, bawang putih juga kaya dengan zink, mangan dan sulfur dan ke semua galian ini berupaya merawat diabetes.

6. BROKOLI
Zat sulforaphane yang terkandung di dalam sayur brokoli boleh membantu memulihkan pembuluh darah. Ia juga memiliki zat penting yang mampu memperbaiki dan mengembalikan fungsi pembuluh darah yang rosak akibat kencing manis atau diabetes.

Shaklee juga mempunyai set kencing manis bagi membantu diet pesakit kencing manis.Set yang di syorkan :
Ingin Dapatkannya?
Hubungi - SMS : soffiah (013-4505852)
Emel : soffiah_ms@yahoo.com
PM page :https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/



 
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive