Wednesday, May 4, 2016

Makanan Untuk Maknyah Kembali Maskulin



Baru-baru ini kita digemparkan dengan pengakuan terbuka seorang maknyah yang melakukan pembedahan membuang payudaranya untuk kembali menjadi lelaki sejati semula. Syukur alhamdulillah dan tahniah buat beliau kerana memilih cara hidup islam dan fitrah yang telah tuhan kurniakan untuk beliau.

Untuk seorang maknyah menjadi lelaki sejati dan tampil maskulin lagi sado, terdapat pemilihan makanan yang  sesuai untuk diamalkan. Jom kita kongsikan.

1. Zat Besi

Anda boleh cuba tiram! Tiram dikatakan boleh menaikkan ghairah seks dan merangsang kepuasan seksual kerana kandungan sejenis hormon,iaitu dopamine.

Pengambilan tiram juga mampu mempertahankan sel tubuh dari sebarang kerosakan yang menyebabkan kanser prostat.

Zat besi merupakan salah satu mineral yang diperlukan oleh tubuh lelaki untuk meningkatkan pengeluaran hormon testosteron dan menambah jumlah sperma. Selain itu zat besi juga penting untuk membantu tubuh membekalkan oksigen ke seluruh sel tubuh. 

2. Vitamin B3

Makanan yang kaya vitamin B3 seperti cendawan, ayam, dan tuna.
Vitamin B3 atau Niacin penting untuk melancarkan sistem peredaran darah ke seluruh tubuh dan juga membantu utk hormon seksual.Nak tahu kenapa? 

Kekurangan dalam vitamin B3 ini akan menjadikan anda mengalami masalah dengan ghairah seks dan menggangu kemampuan ereksi seorang lelaki, jadi kalau sistem peredaran darah tak bagus maka akan menggangu hidup anda.

3. Vitamin B6

Kandungan tinggi Vitamin B6 boleh didapati dalam avocado dan telur.
Vitamin B6 adalah kunci nutrisi kepada peningkatan hormon lelaki. Hormon ini adalah penting untuk rangsangan seks lelaki selain mampu menaikkan libido wanita.

4. Vitamin E

Dikatakan Vitamin E ini adalah vitamin khusus utk seks. Vitamin E membantu dalam penghasilan hormon seks seseorang yang membolehkan seseorang itu meningkatkan penampilan, mood dan kehendak beliau. 

Selain itu, vitamin E ini juga merupakan antioksida yang boleh melambatkan proses penuaan dan mengelakkan penyakit. Almonds, kekacang dan bayam satu permulaan yang menarik!Oh ya! Jangan lupa asparagus yang juga mengandungi vitamin E penting untuk memulihkan prestasi seks selain merangsang hormon seks, menguatkan tenaga batin dan menambah stamina.

5. Vitamin C

Brokoli, dan sayuran bewarna oren(labu dan lobak merah) antara sumber vitamin C yang
mudah didapati dimana mana. Peranan vitamin C beserta beta kerotina yang terkandung dalam bahan bahan tersebut adalah antioksidan yang baik untuk melindungi kulit daripada sinaran matahari yang merosakkan.

Tip suplemen:  Pengambilan suplemen multi-vitamin setiap hari sebagai tambahan kepada makanan keseluruhan dan dalam semasa memilih multi-vitamin tersebut, pastikan adanya zat makanan mengikut keperluan unik lelaki.

Tapi anda harus ingat,  bergantung pada makanan sahaja tidak boleh menjadikan anda seseorang yang sihat dan cergas dalam menjalani kehidupan sehari. Biarpun sibuk macam mana pun, senaman dan pengawalan kalori itu penting!

Anda juga boleh memilih supplement yang hebat untuk lelaki dengan Shaklee.

Membantu mengurangkan risiko sakit jantung
Mengurangkan keradangan
Menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.
Antipenuaan
Memperbaiki parut
Melindungi jantung
Memperbaiki arthritis
Antioksidan yang kuat
Menghalang keguguran
Kelestarian seksual dan tenaga
Meningkatkan reproduktif dan kesuburan
Zink sangat penting dalam menangani gangguan prostat. Kekurangan zink menyebabkan pembesaran kelenjar prostat dan menjadikannya terdedah kepada kanser . Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil 15mg zink setiap hari, di bawah pemerhatian rapi perubatan, apabila mengalami masalah prostat.

Kebaikan Set Vitamin Untuk Lelaki ini :

  • Memelihara kesihatan prostat
  • Meningkatkan kecergasan dan kesihatan badan
  • Memelihara jantung yang sihat
  • Membantu mengekalkan tekanan darah normal
  • Mengawal tahap kolestrol yang sihat
Ketahui Tips Pemilihan Makanan Untuk Jadi Abang Sado di SINI

Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee dengan harga istimewa hubungi saya segera: Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/
Shaklee ID: 1027990  
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com  
SMS/whatapss: 013-4505852


Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive