Monday, October 23, 2017

Cara Elak Pembedahan Katarak Di Kalangan Warga Emas


cara hilangkan selaput mata tanpa pembedahan

Penyakit katarak ataupun selaput mata merupakan masalah penglihatan yang paling kerap dihadapi oleh warga emas di seluruh dunia secara amnya. Penyakit katarak yang berlaku di kalangan warga emas dikenal pasti berpunca daripada proses peningkatan usia.

Kanta mata asal yang jernih telah bertukar secara perlahan-lahan menjadi keruh dan menyebabkan pandangan menjadi kabur.

Penyakit katarak yang disebabkan faktor peningkatan usia biasanya berlaku pada individu yang berusia melebihi umur 60 tahun. Penyakit ini berlaku secara perlahan-lahan dan biasanya melibatkan kedua-dua belah mata. Penyakit ini juga berlaku tanpa mengira jantina lelaki atau perempuan.

Pesakit kencing manis, pendedahan kepada sinaran cahaya ultraviolet, merokok dan pengambilan alkohol meningkatkan risiko penyakit ini.

Tanda-Tanda Katarak dikalangan Warga Emas

Penyakit katarak akibat peningkatan faktor usia berlaku secara perlahan-lahan. Antara tanda-tanda awal ialah:
  • Penglihatan jauh menjadi kabur dan kerap menukar cermin mata.
  • Penyakit ini tidak menyebabkan rasa sakit pada bola mata ataupun menyebabkan bola mata menjadi merah. 
  • Penyakit katarak pada peringkat yang hampir matang akan mengalami gangguan penglihatan yang ketara terutamanya pada jarak yang dekat. 
  • Mengalami kesukaran untuk melihat ketika membaca, menulis dan memandu. 
  • Penyakit katarak matang pada kedua-dua belah mata pula akan mengalami kesukaran untuk menjalani aktiviti harian lain seperti makan, minum dan menjaga kebersihan diri.
Warga emas dengan masalah ini sebenarnya akan mengalami waktu yang sangat sukar kerana mereka memerlukan bantuan orang lain sepanjang masa untuk menguruskan diri sendiri.

Komplikasi Katarak Matang

Katarak yang matang boleh menyebabkan berlakunya keadaan yang dikenali sebagai glaukoma sekunder. Pesakit yang mengalami keadaan ini biasanya mengalami sakit yang kuat pada bola mata secara tiba-tiba.

Bola mata juga menjadi merah dan pesakit mungkin mengalami gejala seperti loya, muntah dan sakit kepala.

Keadaan ini berlaku disebabkan oleh gangguan kepada aliran cecair akuas di dalam mata yang disebabkan oleh katarak yang matang.

Tekanan di dalam bola mata menjadi tinggi dan pesakit perlu menjalani pembedahan kecemasan katarak sekiranya keadaan ini berlaku.

Pesakit dinasihatkan supaya menjalani pembedahan katarak mengikut nasihat yang diberikan oleh doktor pakar mata dan tidak bersikap ‘tunggu dulu’ sehingga keadaan glaukoma sekunder ini berlaku.

Potensi pesakit untuk melihat semula selepas pembedahan adalah jauh lebih baik sekiranya pembedahan katarak dilakukan secara elektif dan terancang berbanding pesakit yang hanya menjalani pembedahan setelah mengalami keadaan glaukoma sekunder. 

Kaedah Alternatif  Membantu Atasi Katarak Tanpa Pembedahan 

Saya nak share satu testimoni di mana ibu kepada Puan Rosliza telah mengamalkan Vivix sebagai supplement tambahan. Ibunya takut untuk jalani pembedahan dan alhamdulillah selepas 2 minggu mengambil Vivix, ibunya banyak mengalami perubahan yang positif.

” Happy sangat bila boleh beri kesihtan pada mak
Mak mengalami masaalah katarak maka kedua belah menyebabkan penglihatan mak kurang jelas. Takut nak menjalani pembedahan katarak mata, saya belikan Vivix Shaklee pada 08.02.16.
Alhamdulillah mak baru minum 1/2 botol Vivix, nampak perubahan mata sebelah kiri yang bebas dari katarak tersebut
.
Bukan itu sahaja, mak juga mengalami masaalah lutut. Kini lutut mak semakin ok dan mak tak perlukan pain killer untuk hilangkan sakit lutut mak..80% bergantung kepada ubat sintetika..bebas kimia.

Badan mak pun semakin ringan nak bergerak. Happy sangat, insyaAllah berbakti pada orang tua adalah satu nikmat yang sangat membahagiakan seorang anak” – Puan Rosliza Hj Md Tawal

cara hilangkan selaput mata tanpa pembedahan

 Lagi Testimoni Mata Makin Cerah Tak Kabur Macam Sebelum ni

cara hilangkan selaput mata tanpa pembedahan

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan produk ini, anda boleh klik link di bawah dan terus order!! Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=f2843fe2048acb2e687eeebe826db352
Atau
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:- 
SMS/whatapps: 013-4505852  (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/
 
Disclaimer: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. Testimoni di atas adalah dari pengguna produk vivix Shaklee yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.

Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive