Wednesday, October 30, 2013

Makanan dan Minuman yang Mempercepatkan Osteoporosis

Makanan dan minuman yang mempercepatkan Osteoporosis


Mungkin ramai yang tahu makanan yang kaya dengan kalsium. Tetapi ramai yang tidak tahu makanan yang membuatkan kalsium cepat hilang dari tulang mereka dan merisikokan Osteoporosis. Jom ketahui makanan dan minuman yang mempercepatkan Osteoporosis.

Jika anda mempunyai sejarah osteoporosis dalam keluarga, sebaiknya anda perlu mengurangkan penggunaan beberapa jenis makanan dan minuman berikut ini:
1. Kafein
Kopi Dan Teh
Dengan pengambilan minuman berkafein boleh mengganggu penyerapan kalsium. Semakin banyak anda minum caffeine, semakin banyak kalsium yang terbuang melalui air kencing. Walaupun begitu kesannya adalah kecil, sekirannya pola permakannan yang anda ambil mengandungi kalsium yang tinggi.

2. Minuman soda
Minuman soda  
Minuman bersoda juga boleh mengganggu kekuatan tulang. Menurut pakar fosforus, agen perasa asid fosforik yang terdapat didalam minuman soda, akan menganggu penyerapan kalsium.

3. Garam
Garam  
Semakin banyak garam yang masuk ke dalam tubuh, semakin banyak pula kalsium yang terbuang melalui air kencing dan peluh.

4. Alkohol 
Pengambilan alkohol dalam skala sederhana, kira-kira satu gelas sehari untuk wanita dan dua gelas untuk lelaki, memang memberikan kesan perlindungan bagi tulang. Tetapi bagi umat Islam alkohol diharamkan sama sekali. Larangan di dalam ajaran Islam memang terbukti benar kerana kebanyakan alkohol menyebabkan kekuatan tulang akan berkurangan.

5. Protein 
Pengambilan Protein dengan betul mengikut pola permakanan adalah baik untuk tulang. Protein sangat penting untuk tulang supaya sihat dan kuat. Tahukah anda wanita memerlukan kira-kira 46 gram protein setiap hari, sedangkan lelaki perlukan kira-kira 56 gram, tetapi jika berlebihan protein akan mengganggu keseimbangan pada tubuh badan. Jadi pastikan anda mengambil protein dalam kadar yang betul.

Jadi jika anda rasa anda adalah penggemar makanan atau minuman di atas cuba kurangkan dan amalkan mengambil suplemen kalsium.

Lebih daripada Sekadar Kalsium
OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

osteMatrix
Untuk mendapatkan produk ini, anda boleh klik link di bawah dan terus order!!
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=f2843fe2048acb2e687eeebe826db352 
Atau   
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:- 
Facebook: https://www.facebook.com/pages/Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/      
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive