Tuesday, July 19, 2016

Punca Puting Gelap Dan Tips Puting Kemerahan Secara Semulajadi



Saya baru dapat soalan pelik daripada seorang ibu yang agak berusia mengenai puting payudara atau lebih tepat lagi kawasan areolanya yang hitam dan katanya tidak menarik dan dia rasa malu untuk berdepan dengan suaminya. Ibu-ibu yang sudah banyak melahirkan dan menyusukan anak akan mendapati perubahan pada badan mereka.

Antara yang paling ketara ialah perubahan pada bahagian areola, iaitu areola mereka akan menjadi lebih besar dan gelap. Makin ramai anak dilahirkan, makin gelap areola seseorang ibu. Ia biasanya berlaku kerana perubahan hormon semasa ibu mengandung dan proses ini menyebabkan terjadinya pigmentasi berlebihan pada areola dan menjadikan warnanya demikian.

Tapi ramai ibu-ibu juga takut untuk mencuba produk sembarangan untuk mengembalikan warna kemerah-merahan kawasan areola. Jadi, saya cadangkan beberapa cara semulajadi untuk menghilangkan warna hitam itu.

1. Guna air limau nipis

Caranya ialah dengan memotong limau nipis kepada 2 bahagian, kemudian gosokkan pada bahagian puting dan areola sebelum mandi. Jadikan rutin dan ibu dapati, warnanya beransur cerah. Tapi, awas. Mungkin akan pedih ya.

2. Guna tomato

Sama juga dengan cara di atas, potong buah tomato dan gosokkan pada bahagian tersebut. Tapi, mungkin tak selesa sebab melekit.

3. Guna daun sirih

Caranya ambil beberapa lembar daun sirih, tumbuk sehingga keluar airnya berwarna merah. Air ini lah yang disapu ke bahagian areola. Mungkin boleh dilakukan sebelum tidur.

4.Pengambilan vitamin E Dan C

Kalau nak yang senang sangat, pengambilan vitamin E ianya boleh mengecilkan kawasan areola dan membantu mendapat kembali warnanya yang kemerahan?Vitamin C jugak dapat mencerahkan kulit anda. Seronok sangat kan? Sebab makan vitamin E dan C tak menyakitkan, tak ada rasa apa-apa dan tak berbau.

Vitamin E dan C bukan sahaja untuk mencerahkan kulit muka ya, tapi keseluruhan kulit amnya.Tak payah fikir-fikir lagi, elok juga makan vitamin E dan C untuk kelihatan berseri di hadapan suami anda.

Untuk mendapatkan produk ini, anda boleh klik link di bawah dan terus order!!
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!
 

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6 
Atau
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-   
SMS/whatapps: 013-4505852  (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com 

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/    


Share:

2 comments:

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive