Thursday, October 20, 2016

Awas!!! Minor Strok Petanda Kepada Strok Yang Lebih Merbahaya

Apa itu Minor Stroke?

Minor stroke atau pun dikenali sebagai “pre-stroke“, merupakan penyakit strok permulaan. Dalam bahasa perubatannya dinamakan serangan iskemik transien atau transient ischaemic attack (TIA). Penyebab penyakit ini sama dengan stroke, yaitu terhalangnya aliran darah ke otak. Ia merupakan tanda peringatan bagi stroke yang mungkin membawa maut

Walaupun ianya sementara dan pesakit akan sembuh semula, ia tidak bermakna pesakit bebas dari ancaman stroke sampai bila-bila. Ianya ibarat bom dalam otak kita yang boleh meletup pada bila-bila masa.

Gejala Minor Stroke

  • Susah hendak memulakan percakapan, susah untuk menyusun ayat dalam percakapan atau percakapannya tidak jelas
  • Masalah lemah anggota atau tidak boleh menggerakkan tubuh, Biasanya, pesakit tidak mampu menggerakkan tangan, kaki, mukannya atau sebelah badannya.
  • Masalah penglihatan. Secara tiba-tiba penglihatannya tidak jelas atau terus tidak dapat melihat apa-apa di hadapannya. Namun ada pesakit yang hanya mengalami pandangan berkabur saja.
  • Kelemahan otot wajah sehingga wajah turun ke salah satu sisi, tidak bisa senyum, mata, atau mulut turun ke bawah. 
Jika salah satu gejala yang telah disebutkan, maka segeralah menghubungi doktor. Bagi mereka yang pernah terkena stroke ringan pada sembilan tahun pertama adalah memiliki risiko harapan hidup lebih rendah dibandingkan mereka yang tidak pernah mengalaminya.

Minor Stroke Ummie Pulih Setelah 15 Tahun. 

Dulu bila orang citer pasal Vivix, saya takda perasaan apa2....kosong...kosong...kosong. Ramai dok kata vivix ni best sangat...tapi mak x fell pun...hahahah.

TAPI, bila saya saje je belikan untuk UMMIE saya ( dia ada masalah jantung dan darah tinggi) saya nampak perubahan positif dalam diri dia.

N yang paling best, mak saya ada masalah saraf dimuka dia, urat mata n pipi dia ( dulu pernah kena imbasan angin ahmar) so start dari tu mata dia akan terkejet2 dan berkedip2 tanpa henti..puas dah berubat dari rawatan kampung hingga doktor pakar sampai ke Singapore pun takda perubahan...makam masa lebih 15 tahun.

Tetapi...setelah mengamalkan VIVIX dengan KONSISTEN...penyakit dia pulih 100%...wow amazing n alhamdulilah dengan izin Allah baru2 ni masa mengerjakan umrah....dia mampu melakukannya semua dengan sempurna...tanpa bantuan kerusi roda.

Apalah sangat harga sebotol Vivix berbanding pengorbanan orang tua pada kita...i`m heppy for her...so uols bila lagi???

 Lagi Testimoni Minor Strok

 

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order. 
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau
 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda layak mendapat keahlian secara percuma, Postage Percuma, Penjimatan dengan harga Ahli serta Duit Cash sebanyak Rm36.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:
SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/ 
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive