Tuesday, October 25, 2016

Cara Mudah Lelaki Nak Jadi SUBUR

Untuk membolehkan Sperma sampai ke ovum Sperma memerlukan 3 perkara nih:

1. SPERMATOGENESIS 

Peringkat ni  peringkat paling penting, iaitu penghasilan sperma tuh sendiri. Penghasilan sperma nih, memerlukan pengambilan vitamin.

Vitamin yang diperlukan:

  • ZINK - zink ni antara paling penting untuk kesuburan lelaki. Sebabnya zink ni pastikan spermatogenesis nih berlaku dengan cantik, sebabnya ianya berlaku bila sel dipecahkan. Ambil zink ni pastikan pembentukan sperma tuh normal, membrane dia, ekor dia, dan kematangan dia .
  • ASID FOLIK (B9) - yang ni pulak satu benda yang baru dijumpa jugak sebenarnya. Kajian menunjukkan, kalau ambil asid folik ni boleh meningkatkan jumlah peratusan penghasilan sperma yang normal. Jumlah sperma pun meningkat, dan yang penting dalam banyak-banyak tuh, yang normal lagi banyak.
  • VITAMIN D - vitamin ni pulak bagus untuk pembentukan nukleus sel sperma tuh, hahhaa, barulah dia sihat. sebab tuh orang yang aktif senang melekat dan subur.

2. PERLINDUNGAN

Walapun sperma tuh sihat, memang dia terdedah kepada radikal bebas, stress, dan macam macam lagi. Jadi nak taknak dia perlukan jugak vitamin untuk melindungi dirinya, antara yang terbaik ialah

Vitamin yang diperlukan:

  • VITAMIN E - yang ni memang terbaik untuk pergerakan sperma tuh, dan paling penting melindungi sperma dari serangan radikal bebas
  • SELENIUM - selenium pun penting untuk pembentukan sperma, struktur dia, pergerakan dia, dan jugak memberikan perlindungan dari bahan oksidan yang boleh merosakan sperma tersebut.

3. PENEMBUSAN SEL TELUR WANITA

Bila dah ada perlindungan dan sihat, sekarang masanya sperma perlu bergerak untuk menembusi sel telur wanita. Jadi dia perlukan beberapa vitamin yang power .

Vitamin yang diperlukan:

  • VITAMIN C - yang ni bukan sahaja membantu pergerakan, tapi dia bantu supaya sperma tuh tak melekat sesama mereka. Bila melekat tuh yang susah nak bergerak.
  • KALSIUM - kalsium pulak antara yang terpenting dalam pergerakan sperma tuh. Kalsium ni penting untuk tenaga sperma tuh bergerak.
  • COENZYME Q10 - yang ni ada orang kata booster kepada sperma tersebut. Sel mitochondria sperma dapatkan tenaga dengan adanya vitamin CoQ10 nih, barulah sperma gerak lebih power.
  • OMEGA-3 - kepentingan asid lemak nih memang antara yang terpenting kalau nak sperma tembus sel telur wanita. Rupanya kepala sperma ni ada DHA. DHA ni yang membentuk acrosome, satu lapisan yang ada kat kepala sperma nih. Acrosome ni yang lepaskan enzyme ni dan menyebabkan sperma boleh tembus sel telur wanita. DHA ni boleh menukarkan kepala sperma yang bulat kepada bentuk kon yang lebih power untuk kerja penembusan sel telur.

KESIMPULAN

Jadi nak tak nak, makanlah banyak benda berkhasiat kalau nak dapat anak. Bukan sahaja wanita, tapi sebenarnya LELAKI pun sama. Nak makan vitamin apa ? tentu sekali yang selamat, dan terbukti melalui kajian #landmarkstudyterbaik . 

Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee atau ingin mengetahui lebih lanjut berkenaan produk Shaklee Anda boleh hubungi saya. Dengan setiap pembelian produk Shaklee anda layak mendapat konsultasi secara percuma:-

SMS/whatapps: 013-4505852 (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/ 

0 comments:

Post a Comment