Monday, October 17, 2016

Penyebab Luka Pesakit Diabetes Lambat Sembuh



Diabetes merupakan satu sindrom atau penyakit akibat dari kekurangan atau hilangnya keberkesanan hormon insulin. Insulin membolehkan glukosa memasuki sel-sel dalam badan. Sel-sel ini kemudiannya menggunakan glukosa sebagai sumber tenaga. Tanpa insulin, paras glukosa darah akan meningkat. Kita selalu panggil sebagai penyakit kencing manis.

Kita selalu dengar pesakit diabetis luka lambat sembuh dan penjagaan yang tidak rapi membuatkan luka berbau bukan ? Mengapa pesakit lambat sembuh jika luka ?

Mengapa luka pesakit diabetes sukar sembuh?

Proses penyembuhan secara semulajadi dalam keadaan normal
Diabetes itu adalah dikaitkan dengan gula dalam darah yang tinggi dan gula itu bersifat diuresis atau menarik air. Kandungan utama plasma darah adalah air, jika terdapat gula di dalam darah, plasma akan diserap oleh gula. Darah pula akan mengental.

Jika terjadi luka, faktor pembekuan darah (trombosit,fibrinogen) akan berperanan dan ia sebahagian komponen dalam darah. Namun kerana aliran darah tersumbat (darah mengental) pada penderita diabetes, faktor pembekuan darah menjadi sukar untuk menutupi luka. Inilah yang mengakibatkan luka menjadi lambat sembuh. 



Perbezaan luka yang lambat sembuh dan luka yang sembuh secara normal
Antara sebab lain pula, apabila bacaan gula dalam darah terlalu tinggi, arteri akan menjadi keras dan menyebabkan salur darah menyempit. Salur darah yang sempit akan menghalang zat dan nutrisi yang penting ini untuk sampai ke bahagian yang berlakunya luka, maka proses penyembuhan akan menjadi lambat .

Sel darah putih pun jadi tak banyak di kawasan luka. Sel darah putih ni fungsinya bertindak untuk melawan jangkitan kuman. Bila sel darah putih tak efektif, susahlah luka nak sembuh.

Selain itu, gula di dalam darah juga menjadi penggalak bagi pertumbuhan bakteria. Jadi selain sukar sembuh, penderita diabetes juga kerap kali mengalami infeksi yang mengarah ke gangren. Jika gangren parah, kaki pesakit terpaksa pula dipotong. 

Penderita diabetes juga mudah mengalami kerosakan saraf terutama pada saraf kaki. Inilah yang menyebabkan penderita diabetes seringkali merasa kebas-kebas atau semut-semut pada kakinya.

Vivix - Alternatif untuk pesakit diabetes

Kajian saintifik mendapati pengambilan RESVERATROL(terdapat dalam Vivix) mampu membantu meningkatkan tenaga, mengurangkan kandungan gula dalam darah, anti-keradangan, bahan anti-kanser selain mampu mengawal berat badan.


Apa itu Vivix?

Vivix® Botanical Beverage Mix melambangkan penemuan revolusioner dalam bidang khasiat pemakanan polifenol.

Vivix® mengandungi ramuan botani Shaklee yang tersendiri iaitu Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol ialah kumpulan fitokimia berasaskan tumbuh-tumbuhan dengan kebaikan antioksidan dan berkesan melambatkan penuaaan sel. Serba asli. Bakal dipatenkan. Kandungan utama telah diuji secara klinikal. Eksklusif untuk Shaklee.

Kebaikan Vivix kepada pesakit kencing manis

  • Menurunkan kepekatan gula di dalam darah. Pengambilan karbohidrat yang tinggi juga boleh meningkatkan kandungan gula. Polifenol yang terdapat dalam anggur muscadine berfungsi melambatkan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya menghalang kepekatan gula dalam darah semakin meningkat.
  • Mencegah ‘insulin resistence’. Kegagalan sel badan memberi respon terhadap insulin merupakan punca utama diabetes. Di sini, resveraterol memainkan peranan dalam meningkatkan sensitiviti badan kepada insulin. Semakin tulen resveraterol, semakit tinggi sensitiviti. Bagusnya, vivix mencapai 98% tahap ketulenan resveraterol dan ia 10x ganda lebih baik dari resveraterol di dalam minuman yang lain.
  • Membantu mengurangkan kompilasi diabetes yang lain seperti mata kabur dan kebas saraf. 
  • Vivix juga membantu menghasilkan semula tisu yang sihat dan memperbaiki sistem saraf yang rosak yang mengganggu pengaliran darah untuk merawat luka. Sebab tu Vivix ni sangat membantu untuk merawat luka especially bagi mereka yang menghidap pesakit diabetes ni. 

Testimoni Vivix Menyembuhkan Luka dengan Cepat dan Turunkan Paras Gula

" Sue, sal amik vivix tu, nampak sangat positif nya, luka kat kaki dah makin sembuh, sebelah kiri dah betul2 sembuh, sebelah kanan yang operate buang kuku tu, ada sikit lagi untuk sembuh, tu pun luka lama. Luka jahitan dah cantik sangat, dah elok Doktor cakap.

Kalau before consume vivix dulu,luka kat kedua2 ibu jari tak mahu sembuh, isi baru yg tumbuh pun jadi macam mati,putih, then kena kikis dengan MA untuk bagi tumbuh isi baru. Tapi sejak consume vivix, terus tumbuh isi yang cantik,merah n makin tutup luka tu"
 
" Ha...satu lagi, paras gula pun dah ok" Latest check up, Doktor puji sebab luka dah makin baik, Tinggal skit ja lagi nak betul-betul baik.
Vivix bukan ubat kencing manis. Tetapi Vivix merupakan sejenis supplemen yang dapat membantu mengawal dan menstabilkan kandungan gula dalam darah. So, jangan buang masa lagi. Dapatkan Vivix untuk yang tersayang.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order.

Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6
Atau
 
Dengan Pembelian 2botol vivix Anda layak mendapat keahlian secara percuma dan penjimatan dengan harga Ahli.

Untuk keterangan lebih lanjut sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:
SMS/whatapps: 013-4505852   (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com

Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/ 

0 comments:

Post a Comment