Thursday, March 3, 2016

Elak Nyanyuk Di Usia Tua Dengan Resveratrol

 Image result for alzheimer's
Jika anda sudah tua, anda rasa adakah anda akan nyayuk? Sangat takut bila fikir kita akan sentiasa lupa dan tidak dapat menguruskan diri apatah lagi dalam menunaikan amal ibadat dihujung usia yang masih bersisa.
Tapi inilah fitrah kehidupan, seiring dengan peningkatan usia, ingatan kita akan menjadi semakin berkurangan.

Penyakit Alzheimer atau nyayuk ni merupakan sejenis penyakit penurunan fungsi saraf otak yang kompleks dan progresif. Penyakit ini bukannya sejenis penyakit berjangkit tetapi ianya adalah  keadaan di mana daya ingatan seseorang merosot dengan teruknya sehinggakan pengidapnya tidak mampu mengurus diri sendiri. Ianya  amat menyeksakan dan perlu diberikan perhatian.

Dengan erti kata lain, seseorang apabila tua, sel-sel otak banyak yang mati dan tidak akan digantikan lagi.  Sel-sel otak ini akan  menjadi semakin tidak bersambung. Yang dah sedia bersambung pun menjadi semakin putus.

Tambah-tambah untuk pesakit Alzheimer, kadar kematian sel otak dengan penjanaan sel otak sangat lah berbeza - mati lagi banyak dari jana dengan melampau so ke-pelupa-an akan jadi lebih teruk dalam masa yang lebih cepat.

Tapi kan.. sebenarnya kan. tak payah tunggu alzheimer, kita yang muda-muda ni pun kadang-kadang ada menghadapi masalah memori  mengalahkan tok nenek kan.

Pencegahan penyakit Alzheimer

Kajian menunjukkan Resveratrol dapat membantu mencegah atau meringankan penyakit Alzheimer. Salah satu ciri penyakit Alzheimer ialah pengumpulan plak di dalam otak. Plak ini terjadi disebabkan oleh apa yang dikenali sebagai “amyloid-beta peptides.”

Satu kajian makmal menunjukkan dengan memasukkan Resveratrol ke dalam sel-sel akan mengurangkan perembesannya dan juga menurunkan jumlah amyloid-beta peptides di peringkat sel. Resveratrol tidak menyekat pengeluaran amyloid-beta, tetapi sebaliknya menggalakkan kehancurannya dalam sel-sel. Penemuan ini menyarankan wujud peranan potensi bagi Resveratrol untuk menentang pengumpulan plak amyloid-beta dalam otak para penghidap penyakit Alzheimer.

Mana nak cari RESVERATROL?


Anda boleh mendapatinya daripada Vivix. Vivix Shaklee adalah produk yang dipanggil High End Anti Oksidan. Ia membantu DNA itu berubah menjadi muda semula. Ia merupakan suplemen anti penuaan tahap sellular yang terbaik di dunia dan juga membantu membaiki sellular DNA kita, melambatkan penuaan tahap sellular, menggalakkan pembentukan mitochondria (pusat yang menghasilkan tenaga untuk sel) serta melambatkan pembentukan protin AGE yang boleh menyebabkan kerosakan dan menganggu keutuhan sel sedia ada.

VIVIX merupakan pergaduhan kompaun revolusioner menentang penuaan selular. Bahan-bahan dalam Vivix telah terbukti dalam makmal memberi kesan kepada empat faktor utama dalam penuaan selular.Semua produk Shaklee adalah 100% dijamin.


Bukan sahaja terbukti untuk bantu pesakit kanser, gout dan diabetes untuk dapat kesihatan yang lebih baik, Vivix juga terbukti boleh membantu memperbaiki memori dan ingatan.

Mengikut kajian, kandungan  resveratrol dalam Vivix membantu meningkatkan sambungan dalam sel-sel otak untuk memperbaiki memori (A. V. Witte et al, Journal of Neuroscience, 34: 7862-7870, 2014)

Jangan tunggu sakit baru nak cuba Vivix. Terutama untuk mereka yang dah berumur 30 tahun ke atas dan metabolisma dah makin turun, cuba Vivix hari ni untuk kesihatan otak yang berpanjangan. Kita nak la jadi atok nenek yang kuat ingatan, kan?

Berminat Untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order!!        
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

 
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6 
Atau  
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-  
Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/      
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852   
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive