Thursday, March 17, 2016

Tanda Kemungkinan Wanita Hidap Sakit Jantung


Bagi wanita, selepas beberapa kajian dilakukan, menunjukkan bahawa wanita cenderung mempunyai tanda-tanda tertentu sebelum diserang dengan serangan jantung. Dan selalunya, mereka (wanita) tak sedar akan tanda-tanda tersebut.

Mengikut kajian National Institutes of Health dan disiarkan di dalam Circulation : Journal of the American Heart Association, 95 peratus wanita yang pernah diserang serangan jantung ni dilaporkan mengalami suatu simptom yang belum pernah mereka hadapi sebulan atau lebih dari masa serangan jantung tu berlaku.

1. Keletihan Yang Sangat.

Lebih 70 peratus wanita dalam kajian NIH mengatakan bahawa mereka mengalami keletihan melampau sebulan atau dua, tiga bulan sebelum diserang serangan jantung. Keletihan melampau ini maksudnya, keletihan yang dialami walaupun aktiviti yang mereka lakukan masih seperti biasa sehingga menyebabkan mereka menepikan aktiviti mereka itu.

2. Tidak Dapat Tidur / Insomnia.

Selain dari itu, wanita yang pernah mengalami serangan jantung juga menyedari bahawa mereka mengalami masalah sukar tidur yang mereka sendiri tak tahu apa puncanya, sebulan sebelum kejadian serangan jantung tu berlaku.

3. Kerisauan dan Stress.

Masalah stress ni memang dah diketahui punca utama serangan jantung. Melalui laporan wanita-wanita yang pernah diserang serangan jantung mereka sangat mudah berasa risau terlampau, stress dan keliru, lebih dari biasa.

Beberapa saat sebelum diserang serangan jantung, wanita-wanita ini sedar yang mereka mengalami saat genting "kesedihan melampau", di mana mereka tahu something's wrong dan mereka dah tak dapat berharap untuk memperbetulkan keadaan dan diorang sendiri tak tahu apa yang sedang berlaku.

4. Penghadaman Terganggu / Loya.

Sakit perut, kekejangan testinal, loya, dan gangguan penghadaman adalah antara petanda yang dialami mangsa serangan jantung di kalangan wanita. Anda harus lebih aware dengan penghadaman anda sendiri, dan ni akan membantu anda notice when something goes wrong (dengan sistem penghadaman anda). Especially bila anda takde makan something yang unusual, tapi anda mengalami tanda-tanda yang dinyatakan kat atas.

5. Kesukaran Bernafas.

Menurut kajian NIH, hampir 40 peratus wanita mengalami tanda ini. Paling nyata ialah bila diorang naik/turun tangga atau ketika melakukan tugasan harian biasa.

6. Simptom Seperti Selsema.

Hidung berair, kulit berpeluh  dengan sakit kepala dan berasa lemah, ini antara petanda yang dialami wanita, di mana mereka menyangka hanya diserang selsema. Padahal, sebenarnya mereka diserang serangan jantung.

7. Sakit Dagu, Leher dan Bahu.

Selalunya, bagi lelaki, mereka berasa sakit dan kebas di bahagian dada, bahu dan lengan. Tapi, bagi wanita mereka alami tanda yang berbeza. Wanita sebaliknya berasa sakit di bahagian dagu dan di bawah leher, dan kadang-kadang sakit di bahagian bawah telinga.

Selalunya sakit ini mungkin akan dirasai di bahagian bahu dan lengan sebelah kiri. Mungkin jugak sakit belakang dan kejang otot di bahagian leher dan belakang.

Tahukah anda terdapat supplement yang sangat membantu pesakit Jantung.


Menurut kajian, tiga jenis nutrien yang diperlukan untuk melindungi jantung kita supaya kekal sihat dan bertenaga adalah
  1. TUMBUHAN POLIFENOL
  2. KOENZIM Q10 (COQ10)
  3. ASID LEMAK OMEGA-3
Kali ini saya nak ceritakan pasal tumbuhan polifenol dulu. Kat mana nak dapat tumbuhan ni? Jom kita teruskan pembacaan.

TUMBUHAN POLIFENOL

Polifenol merupakan sebatian tumbuhan yang mempunyai khasiat antioksida tertinggi terhadap kesan penuaan sel. Kajian menyarankan pengambilan diet dalam tumbuhan polifenol kerana ia berupaya memberi perlindungan terhadap penyakit akibat daripada kesan penuaan seperti penyakit jantung, diabetes dan penyakit-penyakit saraf (neurodegenerative).

Salah satu polifenol yang kuat adalah Resveratrol, di mana ia terbukti dapat melambatkan proses penuaan di peringkat sel. Tumbuhan polifenol kuat yang lain seperti asid fenolik, ellagitannins, anthocyanins, dan proanthocyanidins juga didapati dapat memberi kesan positif terhadap lanjut usia pada tahap selular. Polifenol-polifenol ini banyak terdapat di dalam polygonum cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberry Eropah dan Lobak Ungu.
 

Apakah manfaat Resveratrol terhadap pesakit sakit jantung?

  • Ianya adalah antioksidan yang kuat yang ditemui dalam anggur merah atau akar herba Cina (Polygonum Cuspidatum)
  • Mengikut British Medical Journal, "The Lancet", ia menghalang pengoksidaan kolesterol LDL oleh yang menakjubkan 70 hingga 80%
  • Membantu saluran darah untuk berehat dan mengembangkan yang memudahkan darah mengalir dengan bebas melalui arteri
  • Menstabilkan degupan jantung 
  • Selain itu, Resveratrol adalah antioksidan yang bermanfaat dalam mencegah unsur-unsur berbahaya dalam badan daripada menyerang sel-sel sihat. 
  • Ciri-ciri antioksidan resveratrol juga menawarkan manfaat kesihatan tertentu dalam pencegahan penyakit jantung dan mengurangkan keradangan tisu paru-paru pada penyakit paru-paru tersumbat kronik [chronic obstructive pulmonary disease (COPD)]. - 
Sumber  

Penyelidik di University of Illinois, di bawah arahan Dr John Pezzuto, telah mendedahkan maklumat baru dan menarik tentang resveratrol. Kajian telah menunjukkan bahawa resveratrol boleh mencegah penyakit jantung dengan menghalang pembentukan pembekuan darah, yang boleh mencetuskan kedua-dua serangan jantung dan strok.
Sumber 

Mana nak cari resveratrol? Nak kena pergi cari dalam hutan ke? 

Tak perlu susah-susah dah sebab Shaklee bawakan Vivix™ yang 10 kali ganda lebih berkuasa berbanding resveratrol. Ianya adalah campuran minuman botani yang merupakan satu penemuan revolusi dalam nutrisi polifenol. 
Vivix™ mengandungi campuran botanikal unik yang terdiri daripada Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberry Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol tumbuh-tumbuhan. Kandungan Vivix™ mengandungi Anggur Muscadine. Anggur adalah sejenis tumbuhan hebat yang ada dimuka bumi ni. 



Ia di sebut sebanyak 6 kali di dalam Al Quran. Anggur adalah antara buah yang di bawa di dalam bahtera Nabi Nuh juga. Terdapat pelbagai jenis anggur di dunia seperti anggur hijau, anggur hitam, anggur merah dan anggur muscadine (anggur muskat).

Anggur Muscadine / anggur muskat ni dikatakan adalah sejenis anggur yang istimewa, yang mana ia ada 20 kromosom dan saiznya adalah sebesar sebiji bola golf. Oleh kerana ia mempunyai lebihan pasangan kromosom ni, bermakna ia menyediakan lebih banyak manfaat pada kesihatan termasuk fungsi imun yang tinggi dan antioksida terbaik. 

Anggur ini hidup di kawasan ekstrem dan tumbuh liar, menjadikan ia mengandungi banyak polifenol dan resveratrol. Ia juga mengandungi asid ellagik, yakni sejenis polifenol yang tiada dalam anggur jenis lain. Asid ellagik mempunyai peranan dalam menghentikan bahan kimia penyebab kanser, juga anti virus dan anti bakteria.

KEBAIKAN ANGGUR MUSCADINE ADA DALAM SEBOTOL JUS VIVIX!

 
Di dalam Al-Quran, anggur disebut di dalam Surah Al-Muminun [23]:19

“Lalu dengan air itu, Kami tumbuhkan untuk kamu kebun-kebun kurma dan anggur; di dalam kebun-kebun itu kamu memperoleh buah-buahan yang banyak dan sebagian dari buah-buahan itu kamu makan.”

Anggur boleh menghilangkan rasa penat untuk mereka yang banyak menggunakan kegiatan fizikal dan mental. Kandungan besi dan gula di dalam buah anggur yang juga mempergiat produksi darah dan menjadi ubat untuk untuk penderita-penderita hati, ginjal, dan sistem pencernaan. 

Anggur merangsang berfungsinya ginjal dan membantu mengeluarkan hampas-hampas tubuh seperti urea. Dengan mengeluarkan air yang berlebihan dari tubuh, anggur menurunkan tekanan darah. 

Anggur juga menguatkan organ jantung, befaedah dalam menyembuhkan bronchitis dan batuk, serta meningkatkan kecantikan kulit kerana anggur membersihkan darah.

Untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order!!
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6 
Atau
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-   
Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/       
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852

#blogvivix2016
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive