Wednesday, March 2, 2016

Rm14,000 Habis Sekelip Mata Untuk Rawatan Auto Imun, Pesakit Pilih Alternatif lain.

Allah ciptakan kita dengan penuh kasih sayang. Buktinya, dia melengkapkan badan dengan sistem pertahanan untuk mengelakkan penyakit yang boleh merosakkannnya. Namun, dalam beberapa keadaan, kerana sebab tertentu sistem imun menyerang sel badan sendiri yang sepatutnya dilindungi dan keadaan itu dipanggil penyakit autoimun.

Ada banyak jenis penyakit autoimun, tetapi bergantung kepada sel yang diserang. Penyakit autoimun tiada simptom tersendiri, tetapi mempunyai beberapa kumpulan simptom yang hampir sama. Untuk mengesahkan penyakit autoimun adalah agak sukar kerana memerlukan sejarah penyakit yang lengkap dan berulang-ulang. Simptomnya biasa akan terjadi bila terdapat sesuatu yang provok sistem imun ini.

Antara penyakit-penyakit autoimun yang biasa dikalangan manusia ialah:

1. Lupus atau skleroderma apabila sistem imun menyerang tisu penyambung dalam badan.
2. Rheumatoid Arthritis (radang sendi) apabila sistem imun menyerang bahagian sendi.
3. Multiple Sclerosis apabila sistem imun menyerang lapisan pembalut saraf. (myelin sheath)
4. Diabetes Jenis 1 apabila sistem imun menyerang pankreas.
5. Penyakit tiroid apabila sistem imun menyerang kelenjar tiroid.
6. Crohn’s disease atau ulcerative colitis apabila sistem imun menyerang usus.

Bagaimana penyakit autoimun terjadi.

Punca penyakit ini tidak diketahui. Namun para pengkaji mengaitkannya dengan beberapa keadaan, termasuklah:
1. Genetik
2. Perubahan hormon terutamanya pada wanita
3. Terdedah kepada logam berat contohnya merkuri.
4. Kesan jangkitan

Persoalannya, bagaimana tergamak sistem imun badan yang sudah mengenali sel-sel lain bertindak menyerang sel sendiri? Dalam keadaan normal sistem imun tidak akan menyerang sel yang dikenalinya.
Pada mulanya ramai saintis mencadangkan bahawa sistem imun menjadi terlebih aktif dan menyerang sel-sel badan yang lain. Sejak akhir-akhir ini lebih ramai pengkaji percaya bahawa sistem imun tidak menjadi terlebih aktif, sebaliknya keliru dan mula menyerang kawan-kawan sendiri.

Dalam reviu artikel mengenai penyakit autoimun yang dimuatkan dalam New England Jurnal of Medicine dinyatakan bahawa punca sistem imun menyerang sel sendiri tidak diketahui, namun ramai pengkali mengaitkannya dengan proses oksidatif stress yang mana radikal bebas yang telah mengubah sel-sel pada tisu lain sehingga menjadikannya kelihatan seperti musuh untuk mengelirukan sistem imun ataupun mungkin yang mengubah sel imun menjadi agresif.

Beberapa kajian menyokong teori tersebut dan kajian juga menunjukkan paras antioksida rendah dikalangan pesakir-pesakit autoimun.

Jika teori itu benar, tak hairanlah Vivix yang mengandungi antioksida yang tinggi adalah suplemen terbaik untuk pesakit autoimun. Bukan sahaja meningkatkan fungsi sistem imun, malah turut mengawal tindakbalas keradangan yang menyebabkan simptom dalam pesakit autoimun.

Kisah Benar Pesakit Auto Imun 

Seorang pesakit autoimun alhamdulillah telah mengawal simptomnya dan berjaya menyelamatkan wang perubatan sebanyak RM14,000 yang boleh habis dalam sekelip mata. Bukan sikit tu..


Saya penghidap ulcerative colitis yang merupakan salah satu penyakit auto-immune. Kalau ikut kata doktor, sakit yang tak akan baik sampai bila2. Itu kata doktor kan. Saya disahkan ada masalah ini sejak 2011. Makan ubat doktor selama setahun temasuklah steroid dan bagai-bagai yang lain. 

Disamping ubat-ubat tu saya start ambil Vivix sebab saya berpegang Vivix ada anti radang. Penyakit saya akan menyebabkan kulit saya kering sampai rasa boleh siat. Sakit di bahagian sendi. Sembelit dan kadangkala cirit. Cirit tu kira radang sangat aktif dan akakn menyebabkan bleeding dan satu lagi hb memang sentiasa low. 

Alhamdulillah sejak ambil Vivix selama 2 tahun, saya rasa lebih sihat. Ubat doktor saya dah stop terus. Skang saya amik Vivix consistently termasuk Omega Guard dan Vitalea. Graf kesihatan makin baik. Hb pun dah berada pada paras normal. Cuma baru ni saya gatal tak bertempat gi stop Vivix sebulan… hehehe.. radang tu sya hi… hi.. semula.. hehehhe.. tapi bila dah on Vivix semula… 

Alhamdulillah. Saya usahalah apa yang terbaik… memang perlu bersama Vivix untuk satu jangka masa yang panjang tapi itu lebih baik daripada saya masuk wad dan habiskan duit RM14,000 sekelip mata.
~Puan Farah Ali

Bantu diri sendiri atau orang sekeliling untuk mengawal penyakit auto imun, dapatkan kehidupan lebih berkualiti. 

Berminat Untuk mendapatkan Vivix, anda boleh klik link di bawah dan terus order!!        
Selamat Membeli belah bersama Shaklee!
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5cba6e74e996a4b1d7534b6bdc8ee5f6 
Atau  
Hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma:-  
Facebook: Natural Beauty With Natural Supplement/      
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
SMS/whatapps: 013-4505852   
Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive