Monday, September 19, 2016

Cara Hilangkan Bintik Kolesterol Bawah Mata


cara hilangkan bintik kolestrol bawah mata

Ada bintik dekat bawah mata? Bukan jerawat tapi bintik ni tak hilang-hilang. Walau macam-macam cara buat tapi bintik ni ada bawah kulit, bukan kat luar macam jerawat. Rupanya inilah kolesterol jahat yang sudah mula memunculkan diri.

Cuba tengok bawah mata korang sekarang. Ada tak benda ni? Macam jerawat tapi bukan jerawat.
Mula-mula mesti kita ingat ini adalah jerawat kan. Ada orang panggil jerawat nasi. Bukan yer tapi inilah bintik kolesterol.

Bintik Kolesterol Kat Mata

Pernah dengar bintik kolesterol? Ianya disebabkan oleh kolesterol yang tinggi dalam badan kita. Sangat berisiko untuk mendapat pelbagai penyakit lain jika kolesterol tinggi dalam badan. Bagaimana nak hilangkan bintik kolesterol ni? Ada cara ke? Tengok pun geram je kan.

Bagaimana Boleh Terjadinya Bintik Kolesterol?

Bintik kolesterol ni berlaku macam ada benjolan di bawah kulit terutama biasanya sekitar mata kerana salur darah mengandungi kolesterol tinggi. Bintik kolesterol ini boleh berlaku dengan keadaan di mana seseorang itu selalu mengamalkan gaya hidup kurang sihat.

Banyak sebab boleh menyumbang seperti mengambil makanan yang tinggi kolesterol dan tidak bersenam atau mengeluarkan peluh. Dan juga sudah tentu mengambil makanan yang tinggi kolesterol dengan tidak terkawal.

Bagaimana tips dan cara menghilang dan menghindari bintik kolesterol ini?
  • kurangkan makanan berlemak dan tinggi kolesterol.
  • ambil banyak makanan yang mengandungi kolesterol baik dan tinggalkan kolesterol jahat. Kolesterol jahat dikenali sebagai LDL dan kolesterol baik dikenali sebagai HDL. Makanan yang meningkatkan paras HDL adalah seperti gandum penuh. Kalau makan roti boleh bertukar kepada wholemeal bread berbanding dengan roti putih.
  • jauhkan dari kerap mengambil makanan yang meningkatkan lagi paras kolesterol jahat seperti daging, marjerin dan desert yang manis-manis.
  • ambil banyak buah buahan segar dan juga sayur-sayuran kerana ia juga boleh membantu mengurangkan kolesterol dalam badan anda. Dan tips untuk makan buah, anda digalakkan ambil buah segar, bukan jus buah. Sebab kita perlukan fiber dari buah tu bukan air  semata.
  • tingkatkan pengambilan makanan yang boleh meningkatkan paras lemak baik seperti kekacang, avocado, olive oil. Pengambilan yang teratur boleh membantu anda menurunkan paras kolesterol yang ada.
  • ambil omega 3.Omega Guard Shaklee adalah pilihan yang Terbaik. Kalau beli telur kat pasaran pun jangan lupa beli telur yang mengandungi omega 3.
  • lebihkan hidangan ikan. Kalau boleh makan daging tu seminggu sekali dah cukup, yang selebihnya ambil ikan. Ikan yang bagus adalah seperti ikan laut dalam macam sardin, macherel, salmon.
  • tambahkan bawang putih dalam hidangan anda. Bawang putih berfungsi sebagai agen anti radang yang mana kolesterol akan meningkat dengan adanya proses keradangan dalam badan.  Shaklee juga ada menyediakan pil bawang putih iaitu Garlic Complex.
  • Ambil bawang macam bawang merah dan seangkatan dengannya. Bawang juga ada fungsi anti radang.
Terdapat pelbagai produk Shaklee yang boleh anda ambil jika menghadapi masalah kolesterol tinggi ini iaitu Vivix,Omega Guard, Lecithin, Garlic Complex dan juga Phytocol.

Testimoni Vivix Menghilangkan kutil Kolestrol dibawah mata serta jeragat

cara hilangkan bintik kolestrol bawah mata

Testimoni Vivix Merendahkan Kolestrol, Tekanan Darah Tinggi Dan Gula Dalam Darah

ubat turunkan kolestrol, darah tinggi dan kencing manis

Testimoni Set kolesterol Omega Guard, Lecithin dan Garlic:

Alhamdulillah, harini setelah sebulan mengamalkan omega dan lecitin, my kolesterol degil ini pun turun 50% dari bacaan yang sangat tinggi. Tinggal lagi 50% untuk capai paras normal. Baru sebulan makan & of course la dengan sedikit pantang meat & seafood.
Akan diteruskan makan omega dan lecitin for future health.
testimoni rendahkan paras kolesterol

Apa Fungsi Omega Guard Dalam Merendahkan Kolesterol?

cara hilangkan lemak bawah mata
Omega guard ini adalah sumber omega 3 yang terbaik. Ini kerana ianya diekstrak dari ikan laut dalam yang bermutu dan dijamin bebas dari merkuri sebab anda kena hati-hati memilih minyak ikan. Jika salah pilih takut yang sepatutnya baik menjadi bahaya pula dek kerana kandungan merkuri dalam ikan tersebut.

Dengan omega guard anda tidak perlu risau sebab ianya dibuat dengan 3 peringkat penyulingan yang mana ia dijamin bebas dari merkuri dan bahan toksik lain. Omega Guard terbukti boleh merendahkan paras kolesterol.
cara hilangkan bintik lemak bawah mata


cara tingkatkan kolesterol baik

Testimoni PHYTOCOL-ST Menurunkan Kolestrol

Ethan Wang; Sales Director di Shaklee Malaysia sendiri telah mencuba tahap keberkesanan Phytocol-ST ini. Dalam masa 2 bulan sahaja, beliau telah berjaya menurunkan kadar kolesterol beliau sebanyak 22%! Wowww! Dan, oh ye... beliau sanggup menghentikan pengambilan supplemen Shaklee yg lain tau, semata-mata untuk membuktikan keberkesanan Phytocol-ST ni.. Malah beliau makan seharian dengan tak mengambil kira tahap kesihatan diet seimbang pun... (^_^)

Jom tengok result Ethan ni:



turunkan paras kolesterol
turunkan paras kolesterol
Anda keliru untuk membuat pilihan produk mana yang terbaik dan sesuai dengan bajet anda? Jika anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee atau ingin mengetahui lebih lanjut berkenaan produk Shaklee Anda boleh hubungi saya. Dengan setiap pembelian produk Shaklee anda layak mendapat konsultasi secara percuma:-
 
SMS/whatapps: 013-4505852 (Soffiah)
Shaklee ID: 1027990
Emel/ YM: soffiah_ms@yahoo.com
Facebook: Natural-Beauty-With-Natural-Supplement/ 

Share:

0 comments:

Post a Comment

Perkongsian Wanita ini Atasi Masalah Batu Karang Hempedu Ketika Hamil

  Sedar tak sedar Migrain,Gerd, Batu karang hilang asbab amalkan 3 ketul ni masyaAllah tadi husband baru tegur “ eh gerd ayang hilang dah e...

Jom Tambah Pendapatan Dengan Shaklee

VIVIX The Best Antiaging

Search This Blog

Powered by Blogger.

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Free Auto Malaysia Backlinks
My Ping in TotalPing.com

Labels

Blog Archive